اخبار داغ

نبود اینترنت و راه ارتباطی، داغ دل کشاورزان جگدانی

نبود اینترنت و راه ارتباطی، داغ دل کشاورزان جگدانی
نبودن راه ارتباطی در روستای جگدان مشکلاتی را برای کشاورزان این روستا به وجود آورده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در سلسله گزارش‌های  میناب جنوب از وضعیت روستاهای استان هرمزگان و مشکلات آنها، این بار به ‌سراغ روستایی رفتیم که مردم آن‌ طعم تلخ «محرومیت» را با تمام وجود چشیده‌اند، محرومیتی که سبب می‌شود اهالی روستای جگدان به ‌دلیل نامناسب بودن راه دسترسی، با حداقل‌ترین امکانات در همان روستاها حبس شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, میناب جنوب ,

روستای جگدان در 150 کیلومتری شهرستان میناب قرار دارد اما با داشتن جمعیتی 500 نفری هیچ خبری از اینترنت در این روستا نیست و مردمان آن همچنان با مشکلات دست و پنجه نرم می کنند.

,

گفتنی است مردم این روستا از راه کشاورزی و دامداری امرار معاش می کنند، اهالی این روستا در فصل تابستان درگیر مشکلات بسیاری می شوند خصوصا اگر خانواده ای مریض یا مادر باردار که در زمان وضع حمل قرار دارد، داشته باشد، در چنین شرایطی مردم در سختی به سر می برند.

,

یکی از ساکنین روستای جگدان گفت: اهالی این روستا برای تامین آب شرب با مشکل جدی مواجه هستند و تنها چاره ای که برای رفع تشنگی پیدا کرده اند استفاده از آب های گل آلود چشمه ای  است.

,

وی اذعان کرد: مسئولان برای رفع مشکل ساکنین این روستا چاره ای بیاندیشند و نسبت به رفع مشکلات مردم مناطق محروم اقدام کنند.

,

میردادی یکی دیگر از ساکنین روستای جگدان گفت: روستای جگدان از دسترسی به اینترنت به طور کامل محروم است. شبکه های دیجیتال نیز این روستا را پوشش نمی دهند و حتی از هفت شبکه معمولی تلویزیون نیز درحال حاضر تنها  دو تا سه شبکه در این روستا دریافت می شود.

,

رئیس شورای اسلامی روستای جگدان گفت: در روستای جگدان با وجود یکصد هکتار زمین مستعد کشاورزی فقط ۲۰ هکتار آن زیر کشت رفته است.
یعقوب دادعلی زاده افزود: زمین‌های کشاورزی در منطقه جگدان۳ تا ۴ کیلومتر از جاده دور است و حمل محصولات کشاورزی با چهارپایان و انسان انجام می شود ؛ این مسئله مشکلاتی را برای کشاورزان این روستا به وجود آورده است.
روستای جگدان با هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت یکی از بزرگترین روستا‌های شهرستان بشاگرد است که در 150 کیلومتری غرب شهرستان میناب و ۲۵۰ کیلومتری بندرعباس واقع شده است.

,
,
,

انتهای پیام/ز

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه