اخبار داغ

رئیس جهاد کشاورزس گمیشان خبرداد؛

بهبود خاک ، افزایش تولید و امکان کشت دوم حاصل زهکشی مزارع در گمیشان

بهبود خاک ، افزایش تولید و امکان کشت دوم حاصل زهکشی مزارع در گمیشان
رییس جهاد کشاورزی گمیشان گفت تا کنون بیش از 12 هزارهکتار از اراضی گمیشان زهکشی شده است که بهبود خاک و افزایش سطح تولید و امکان کشت دوم محصول این اقدام است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ، نفس آتا بای رییس جهاد کشاورزی  گمیشان در گفتگو با خبرنگارساحل گمیشان  گفت: زهکشی اراضی شمال گمیشان از تیرماه سل 95 آغاز شد و در این طرح ملی سهم استان گلستان از زهکشی مزارع 280 هزار هکتار بوده است که در مجوع سهم  دو شهرستان گمیشان و بندرترکمن در این طرح 12 هزار هکتار بود که به دلیل عدم همکاری صاحبان اراضی در شهرستان ترکمن فقط بخش محدودی در بندرترکمن اجرا شد و این 12 هزار هکتار تماما در مزارع شهرستان گمیشان انجام شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ساحل گمیشان,

وی افزود: هدایت آب های سطحی و هدایت آب به سمت دریا و بهبود وضعیت خاک کشاورزی و افزایش سطح تولید و امکان کشت محصولاتی به جز گندم و جو از ثمرات زهکشی بین مزارع در گمیشان بود که حاصل شد.

,

آتابای در ادامه گفت :تنها یک تن گندم و جو به طور متویط در هر هکتار از زمینهای گمیشان برداشت میشد که با زهکشی و ایجاد کانال در مزارع به سه تن در هر هکتار افزایش یافته است و امیدواریم در سالهای آینده نتیجه بهتری بگیریم.

,

رببس جهاد کشاورزی افزود تا کنون علاوه بر زهکشی،300 کیلومتر کانال و 70 پل  و 15 کیلومتر جاده بین مزارع  در سطح اراضی گمیشان به بهره برداری رسیده است و در مرحله دوم 30 هزار هکتار از اراضی شهرستان زهکشی خواهد شد .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه