اخبار داغ

معاون عمرانی استاندار مازندران تاکید کرد

لزوم تعامل ادارات برای تسریع در اجرای پروژه فاز دوم بوستان ملل ساری

لزوم تعامل ادارات برای تسریع در اجرای پروژه فاز دوم بوستان ملل ساری
معاون عمرانی استاندار مازندران بر تسریع روند اجرایی پروژه عمرانی گردشگری فاز دوم بوستان ملل و نیز همکاری و تعامل ادارات و نهادهای ذیربط با شهرداری ساری تاکید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، در جلسه‌ای که با حضور شهردار ساری، نبیان معاون عمرانی استاندار، محمدی تاکامی مدیرکل دفتر امور شهری استانداری مازندران، مدینه رئیس شورای اسلامی شهر ساری برخی مسئولان استانی و شهرستانی در محل اجرای پروژه فاز دوم بوستان ملل برگزار شد روند عملیات این پروژه تشریح شد.

در این جلسه نبیان معاون عمرانی استاندار مازندران بر تسریع روند اجرایی پروژه عمرانی گردشگری فاز دوم بوستان ملل و نیز همکاری و تعامل ادارات و نهادهای ذیربط با شهرداری ساری در راستای تسهیل تملک بستر حاشیه رودخانه تجن از پل کابلی شهید رنجبر تا منطقه تنگه لته تاکید کرد.

پروژه فاز دوم بوستان ملل در فضایی به مساحت 325 هکتار و طول 6 کیلومتر از پل کابلی شهید رنجبر تا منطقه تنگه لته در حال اجراست.

شهرداری ساری احداث فاز دوم بوستان ملل را با طراحی مبتنی بر اصول طراحی سبز پایدار ، تثبیت حریم ارزشمند رودخانه تجن و در راستای پویایی اقتصادی و فرهنگی شهر و با رویکرد گردشگر پذیری آغاز نموده است.

روان‌سازی ترافیک منطقه، اولویت بخشی به پیاده روی شهروندان ، احداث فضای ورزشی در راستای ایجاد نشاط شهروندی، استفاده از معماری بومی منطقه و ابنیه حاشیه رودخانه در اجرای این پروژه عملیاتی می‌شود.

ایجاد کاربری‌های متنوع تفریحی ، تجاری ، فرهنگی در طول مسیر رودخانه ، احداث اقامتگاه های متنوع برای جذب گروه های مختلف گردشگران ، کاربری های آموزشی مانند اجرای موسیقی ، هنرهای نمایشی و استقرار کاربری های خدماتی مانند رستوران و کافه در این پروژه پیش بینی گردیده است.

جانمایی المان ها با معماری بومی ، بهره گیری از پوشش گیاهی متنوع حاشیه رودخانه در راستای خلق فضاهای سبز پایدار از دیگر اقداماتی است که در این بوستان اجرایی می‌شود.

استقرار فضاهای نمایشگاهی دائمی و موقت در طول مسیر حاشیه رودخانه نیز در این پروژه لحاظ شده است.

شایان ذکر است فاز اول بوستان ملل سال 93 در حاشیه رودخانه تجن از پل کابلی شهید رنجبر تا پل تجن طی مدت 100 روز اجرایی گردیده که نقش موثری در گردشگرپذیری مرکز استان مازندران داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه