اخبار داغ

دبیرکل جمعیت فداییان اسلام:

استکبار جهانی به زور می خواهد به اسراییل وجهه قانونی بدهد/ ترامپ پایبند به هیچ مشروعیتی نیست

استکبار جهانی به زور می خواهد به اسراییل وجهه قانونی بدهد/ ترامپ پایبند به هیچ مشروعیتی نیست
دبیرکل جمعیت فداییان اسلام با بیان اینکه استکبار جهانی به زور می خواهد به اسراییل وجهه قانونی بدهد، گفت: انتقال قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در جایگاه حقوق بین الملل غیر قانونی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد مهدی عبد خدایی در گفت و گو با خبرنگار 8دی در مورد درگیری های غزه در جریان انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس، اظهار کرد: موجودیت اسراییل غیرمشروع و غیر حقوقی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, محمد مهدی عبد خدایی در گفت و گو با خبرنگار , 8دی, در مورد درگیری های غزه در جریان انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس، اظهار کرد: موجودیت اسراییل غیرمشروع و غیر حقوقی است.,

وی افزود: در تاریخ دنیا سابقه نداشته است عده ای جمع شوند و بگویند چون ۲ هزار سال پیش پدران ما در این سرزمین زندگی می کردند اینجا خانه و وطن ما است.

,

دبیر کل جمعیت فداییان اسلام  ادامه داد: حکومت صهیونیست اصولا نامشروع است اما قدرت ها و دولت های بزرگ این رژیم را به رسمیت شناخته اند و قبولش کرده اند و در سازمان ملل به این رژیم جعلی کرسی داده اند.

,

عبدخدایی با بیان اینکه جمهوری اسلامی معتقد است که اسراییل نه تنها مشروعیت ندارد بلکه از نظر حقوق بین الملل هم قانونیت ندارد، گفت: استکبار جهانی به زور می خواهد اسراییل را قانونی اعلام کند.

,

وی تصریح کرد: انتقال قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در جایگاه حقوق بین الملل غیر قانونی است.

,

دبیر کل جمعیت فداییان اسلام، افزود: مشروعیت و قانونیت برای ترامپ مطرح نیست همانطور که می تواند زیر امضای رییس جمهور قبلی آمریکا در برجام بزند و قرارداد بین المللی مورد تصویب شورای امنیت را نقض کند، انگار در جنگل زندگی می کند و می خواهد قانون جنگل را حاکم کند.

,

وی با تأکید بر اینکه ترامپ پایبند به هیچ قانونی و مشروعیتی نیست، افزود: رییس جمهور آمریکا عربستان را به عنوان گاو شیرده دوشیده و دنبال دوشیدن سایر کشور ها است.

,

دبیر کل جمعیت فداییان اسلام با بیان اینکه ترامپ هیتلر دوم است، تصریح کرد: همانطور که هیتلر معتقد بود نژاد ژرمن بالاترین نژاد است ترامپ هم معتقد است آمریکا بالاتر از همه است اما آن زمان گذشته است و به اصطلاح "آن سبو بشگست و آن پیمانه ریخته است".

,

عبدخدایی با اشاره به اینکه دنیای امروز این تفکر را نمی پذیرد، اضافه کرد: امروز دنیا به خاطر تکنولوژی ارتباطات جمعی وسیع است و دیگر آنطور نیست که آمریکا در آمریکای جنوبی کشوری را مستعمره خود کند و ملت های دیگر باخبر نشوند و آزادگان دنیا با این عمل غیر مشروع مخالف اند.

,

دبیر کل جمعیت فداییان اسلام با تأکید بر اینکه همه کشورها باید این اقدام را محکوم کند، اظهار کرد: شنیده ام اردوغان سفیر اسراییل را اخراج کرده است و این نشان می دهد که کشورهای لاییک هم با این عمل مخالف اند، صرف نظر از مسلمان بودن، اومانیسم یا انسان محوری هم این عمل را قبول ندارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه