اخبار داغ

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی مازندران خبر داد

انهدام 44 باند قاچاق اشیای تاریخی در مازندران/ 187 متخلف دستگیر شدند

انهدام 44 باند قاچاق اشیای تاریخی در مازندران/ 187 متخلف دستگیر شدند
فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مازندران از انهدام 44 باند قاچاق اشیای تاریخی در استان خبر داد و گفت: این اشیا در مدت 8 ماه گذشته با تیزبینی و ورود به‌موقع مأموران یگان حفاظت در محل خرید و فروش و وقوع جرم، به‌دست آمده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، ناصر علی‌نژاد در حاشیه افتتاح نمایشگاه کشفیات یگان حفاظت میراث فرهنگی مازندران که در موزه کلبادی ساری برگزار شد، اظهار کرد: این کشفیات مربوط به هشت ماه اخیر و شامل 2 هزار و 400 قطعه شیء تاریخی به همراه ادوات و تجهیزات حفاری است.

وی با بیان اینکه تمامی کشفیات در محل خرید و فروش و وقوع جرم در محدوده مازندران اتفاق افتاده است، تصریح کرد: در بین آثار قیمتی، اشیایی از استان گلستان نیز به‌چشم می‌خورد، عاملان خرید و فروش این اشیاء با تیزبینی و ورود به‌موقع یگان حفاظت میراث فرهنگی مازندران دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مازندران ادامه داد: در هشت ماه گذشته 42 هزار بازدید از آثار ثبتی و حفاظتی مربوط به حوزه استحفاظی استان انجام شده است که منجر به انهدام 44 باند قاچاق اشیاء و دستگیری 187 متخلف شده است.

علی‌نژاد خاطرنشان کرد: کارکنان یگان حفاظت در تمامی شهرستان‌های مازندران حضور دارند و این استان به‌واسطه قدمتی که دارد، تاکنون 2 هزار و 300 اثر حفاظتی و 750 اثر ثبتی را زیر پوشش دارد.

وی ادامه داد: با مشارکت مردمی در حفظ و حراست از آثار تاریخی، ورود انجمن‌ها و دوستداران میراث و پایگاه‌های مقاومت بسیج و مسؤولان محلی شامل دهیاران و شوراهای محلات، اطلاع‌رسانی به‌موقع صورت پذیرفت و مانع از سودجویی افراد مترصد فرصت شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مازندران از مردم و آنهایی که دغدغه میراث کهن ایران‌زمین را دارند طلب یاری کرد و در گفت‌وگو با فارس گفت: از شهروندان می‌خواهیم تا هرگونه جرائم و حفاری‌های غیرمجاز، تخریب آثار باستانی و میراثی در مازندران را از طریق تماس با شماره‌ 33391007 در هر ساعت از شبانه‌روز به یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اطلاع دهند.

علی‌نژاد در پایان از مسؤولان دستگاه‌های قضایی و قضات استان به‌دلیل حمایت‌های همه‌جانبه از یگان حفاظت میراث فرهنگی مازندران قدردانی و اظهار کرد: به‌طور قطع همکاری‌های تنگاتنگ کارکنان انتظامی و قضایی مازندران کمک‌کار مجموعه یگان حفاظت استان است و تلاش‌های بی‌وقفه آنها را ارج می‌نهیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه