اخبار داغ

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی:

رمضان؛ بهار دعا و مناجات با خدا/قرآن متضمن کلیات برنامه زندگی بشر است

رمضان؛ بهار دعا و مناجات با خدا/قرآن متضمن کلیات برنامه زندگی بشر است
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی قرآن را بهترین وسیله تقرب به خداوند دانست و گفت: قرآن شفای دردهای ظاهری و باطنی و چراغ زندگی انسان‌ها است، قرآن سرمایه سعادت و کتاب هدایت و عمل است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از دیار آفتاب؛ قرآن هدیه بزرگ آسمانی است برای نسل بشر و کامل‌ترین و جامع‌ترین کلام خدا برای هدایت بشر است و ماه مبارک رمضان، ماه تولد قرآن و ماه انس و شناخت و بهره‌برداری فکری و عملی از قرآن است؛ قرآن قلب رمضان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

پیامبر(ص) در فرازی از خطبه شعبانیه فرمود «ماه رمضان ماهی است که شما در آن به مهمانی خداوند دعوت شده اید... کسی از شما که یک آیه قرآن را در این ماه بخواند، پاداشش معادل ختم قرآن در ماه‌های دیگر است.»

,

از این رو باید گفت که بخش اعظم برکات ماه رمضان، در رابطه با قرآن است. قرآن؛ کتاب نجات بخش و سعادت‌آفرین برای انسان‌ها است که در روایات از آن به عنوان «بهار دلها» یاد شده است زیرا همانگونه که فصل بهار، فصل رویش طبیعت و جان گرفتن دوباره آن است، نزول قرآن در ماه رمضان نیز حیاتی دوباره بر روح و جان انسانهاست. خداوند متعال در سوره انفال آیه ۲۴ می‌فرماید «اى کسانى که ایمان آورده‏اید! دعوت خدا و پیامبر را اجابت کنید هنگامى که شما را به سوى چیزى مى‏خواند که شما را حیات مى‏بخشد.»

,

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی:

,

ماه رمضان تجلی‌گاه قرآن

, ماه رمضان تجلی‌گاه قرآن,

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در خصوص توجه به قرآن در ماه مبارک رمضان گفت: یکی از ویژگی‌های ماه مبارک رمضان نزول قرآن کریم به عنوان بزرگترین امانت خداوند در عالم وجود بر قلب پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) است.

,

وی با تاکید بر اینکه نزول قرآن بر قلب مطهر پیامبر اسلام(ص) یکی از بزرگترین حوادث تاریخ آفرینش عالم وجود است، گفت: شب‌های قدر ظرف زمانی این نزول بوده و فرصت ماه رمضان یک فرصت استثنایی است که خداوند در اختیار بندگان قرار داده است.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی از ماه رمضان به عنوان بهار اولیای خدا یاد و اظهار کرد: ماه رمضان بهار اولیای خدا، بهار عبادت و بهار سحرخیزی و شب زنده‌داری است؛ این ماه شریف بهار تمسک و دعا و بهار اُنس با ذات اقدس احدیت است و باید بدانیم که فرصتی بهتر، زیباتر، ارزشمندتر و ماندگارتر از ماه رمضان در اختیار نداریم لذا باید قدر این ماه شریف را بدانیم.

,

سعادت دنیا و آخرت در عمل به قرآن است

, سعادت دنیا و آخرت در عمل به قرآن است,

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی قرآن را بهترین وسیله تقرب به خداوند دانست و گفت: قرآن شفای دردهای ظاهری و باطنی و چراغ زندگی انسان‌ها است، قرآن سرمایه سعادت و کتاب هدایت و عمل است.

,

وی با تاکید بر اینکه قرآن متضمن کلیات برنامه زندگی بشر است نه ابزاری برای تشریفات، افزود: قرآن برنامه زندگی فردی و اجتماعی و سیاسی است؛ همچنین قرآن برنامه دنیا و آخرت و شفای تمام دردهای فردی، اجتماعی، خانوادگی، سیاسی و بین‌المللی است.

,

عمل به آیات قرآن، عزت مسلمانان را به دنبال دارد

, عمل به آیات قرآن، عزت مسلمانان را به دنبال دارد,

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: اگر جوامع اسلامی به قرآن عمل کنند به طور قطع از این ذلت نجات پیدا می‌کنند، اگر امروز تعدادی از کشورهای اسلامی تو سری خور هستند به دلیل فاصله گرفتن از قرآن است.

,

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه حضرت امام خمینی(ره) احیاگر قرآن و اسلام در عصر حاضر بود، گفت: انقلاب، رهبری و شهدا برای همین است که قرآن در جامعه به معنای واقعی احیا شود؛ قرآن یعنی عدالت، تقوا، پرهیز از گناه، ربا، ریا و خیانت. باید در میدان عمل پایبند به احکام و آیات قران باشیم چراکه هر آیه از قرآن ده‌ها درس برای زندگی انسان‌ها دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه