اخبار داغ

زن معتاد متهاجر معطل بر سر چهار راه های شهرسنندج / ساماندهی و جمع آوری معتاد متکدی کاری بس دشوار و سخت است

زن معتاد متهاجر معطل بر سر چهار راه های شهرسنندج / ساماندهی و جمع آوری معتاد متکدی کاری بس دشوار و سخت است
موضوع جمع آوری معتادان متجاهر از سطح شهر موضوع تازه ای نیست. بارها از سوی مقامات قضایی و انتظامی این طرح انجام شده است. اما نتیجه اش جز مورادی استثنا، بازگشت معتاد به چرخه اعتیاد بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی،  آفتاب بر سینه ی زمین شلاق می کوبد در میان چهارراه های گرم از ازدحام اتومبیل ها، زنی با ظاهری نامناسب و آرایش کرده و  معتاد  سرش را به داخل ماشین ها می کشد و تنها به اندازه ی ثانیه های چراغ قرمز ، پر شتاب واژه ها را بیان می کند که منتظر گدایی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,


زن دستش را دراز می کند، با لباسی که نشانی از گدایی نیست چرا که لباس هایی نو و تمیز بر تن دارد اما ظاهری نامناسب و  بی حجاب با جملاتی " به من کمک کنید " حرفش را بیان می کند.

,
,


کلماتی که از شیشه ی اتومبیل ها سرک می کشیدند و با اندک پولی میهمان دیگری می شدند. زن، مضطرب همان طور که کلمات را به هر سویی روانه می کرد چشم از چراغ قرمز بر نمی داشت و ملتمسانه ثانیه ها را طولانی تر می طلبید. در این کشمکش چراغ قرمز بود که با رفتنش پیروزی را از آن خود کرد و جانی به چراغ سبز بخشید .

,
,


بارها شاهد این جنس از زن ها و دختران در شهر بوده ام و هریک به شیوه ای بر این کار همت می گمارند.

,
,


این شهر پر از گدایانی از جنس های مختلف است؛  زن و مرد ، پیر و جوان که هر یک کریم بودن مردم شهرسنندج  را به نشانه گرفته اند و در این میان زنان و دخترکان گدا سکان دار تهییج احساسات مردم شده اند.

,
,


 گدایانی که یا بر اساس احتیاج و یا به فرمان کسی در خیابانها به دنبال روزی می گردند. نه هشدارهای رسانه ها و مطبوعات می تواند آن ها را سرو سامان دهد و نه پول های مردمانی که به قصد خیر خواهی به آن ها کمک می کنند بلکه روز به روز به آمارشان افزوده می شود.

,
,


«صلاح وکیلی» ادامه می دهد: اکنون خیلی از متکدییان که سطح شهرهای استان مشغول تکدی گری هستند افراد معتاد تشکیل داده اند و ساماندهی و جمع آوری این گونه افراد کاری بس دشوار و سخت است.

,
,


وی به عوامل رواج این پدیده در جامعه اشاره می کند و می افزاید: خیلی از مسائل دست به دست هم داده که تکدیگری در جامعه افزایش پیدا کند که یکی از  عوامل آن مسائل فرهنگی جامعه است که برای حمایت و کمک به همنوعان از هیچ تلاشی دریخ نمی کنند و این مسائل فرهنگی نشات گرفته از آموزه های دینی ماست.

,
,


این مسئول مرکز جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج تصریح می کند: بسیاری از افراد سودجو از وضعیت موجود فرهنگی  مردم ما سوء استفاده می کنند و ما شاهد آن هستیم که بسیاری از متکدیان سطح شهر سنندج از سایر استان های کشور  برای تکدی گری به استان سفر می کنند و ما پس از شناسایی آنها را جمع آوری و به استان های محل سکونت خود انتقال می دهیم.

,
,

 

,

, ,


مجازات های قانونی در انتظار متکدیان متخلف

,
, مجازات های قانونی در انتظار متکدیان متخلف,


«صلاح وکیلی» در بحث قانونی نیز اظهار می کند: بر اساس قانون بندهای 712- 713؛ تکدی گری را به عنوان جرم شناخته است که بار اول شناسایی و پس از مراحل قانونی تذکر و به دستگاههای حمایتی معرفی می شود و برای بار دوم نیز به مراکز قضایی ارجاع داده می شوند که در این موارد مشمول مجازات زندان نیز می شوند.

,
,

 

,

این معتادین بعد از دستگیری دوباره به همین روال ادامه می دهند

, این معتادین بعد از دستگیری دوباره به همین روال ادامه می دهند,


سرهنگ عباس نظری رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کردستان در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار کرد: پلیس در طرح‌های مختلف اقدام به دستگیری معتادان می‌کند و متاسفانه این خانم معتاد به نام طاهره . ب، اهل اصفهان است که دستگیر و تحویل کمپ داده شد اما دوباره بعد از مدتی از کمپ رها می شود و به همین کار ادامه می دهد، حتی طبق دستور قضایی یک ماه حبس هم برای وی صادر شد اما متاسفانه دوباره به همین روال ادامه می دهد .

,
, کردتودی,


رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در استان کردستان با بیان اینکه در حال‌حاضر کردستان از استان‌های پاک کشور در زمینه مواد مخدر و اعتیاد به شمار می‌آید، تصریح کرد: همه دستگاه‌ها باید در امر مبارزه با موادمخدر و جمع‌آوری‌معتادان از سطح شهر‌با پلیس مبارزه با مواد مخدر‌و نیروی انتظامی همکاری‌های لازم را داشته‌باشند.

,
,


وی گفت: معتقدم بحث زنان متکدی و در دید وسیع تر وجود متکدیان در شهر،  دردی یکسان برای همه ی سازمان های مسئول است، باید ریشه یابی کرد ، با همکاری و هماهنگی سازمان های مسئول به درمان آن پرداخت.

,
,

 

,

, ,


رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدراستان کردستان از همکاری‌مردم‌با پلیس مواد مخدر‌تشکر‌کرد و افزود: شماره‌تلفن 128 پلیس‌به صورت شبانه روزی‌آماده پاسخگویی به مردم است.

,
,


وظیفه ای که در چند راهه های مسئولیت پذیری هر یک از مسئولان ذی ربط گم می شود و گه گاهی به فراموشی می رود. هر چند که برخی مسئولین؛ سخن از برنامه های قانونمند، راهبردهای مدون، خردجمعی ، همکاری و همراهی مردم و مسئولین را در جهت خود باوری متکدیان و برطرف سازی مشکلات آنان می زنند اما  در نهایت آن چه که دیده می شود، حضور زنانی است که در پشت چراغ قرمز ، تکدی گری می کنند.

,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه