اخبار داغ

در دیدار امام جمعه کرمان با سرپرست اداره میراث فرهنگی استان عنوان شد؛

فضا سازی کوچه ها و خیابان ها قابل دفاع نیست/راه اندازی 210 واحد اقامتگاه بوم گردی در سطح استان

فضا سازی کوچه ها و خیابان ها قابل دفاع نیست/راه اندازی 210 واحد اقامتگاه بوم گردی در سطح استان
نماینده ولی فقیه در استان کرمان به مناسبت هفته میراث فرهنگی با سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان دیدار و گفتگو کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان با غلامرضا فرخی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان به مناسبت هفته میراث فرهنگی دیدار و گفتگو کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان به مناسبت هفته میراث فرهنگی دیدار و گفتگو کرد.,

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی با تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سه مأمورdت مهم دارد که مهم ترین این ماموریت ها صرف هزینه در جهت حفظ و نگهداری از بناهای تاریخی می باشد  که امر اجتناب ناپذیر است.

,

امام جمعه شهر کرمان با بیان اینکه میراث فرهنگی به عنوان هویت و شناسنامه یک ملت می باشد، عنوان کرد: ایران و استان کرمان دارای ابنیه تارخی بسیار زیادی است که باید حفظ و به بهترین شکل ممکن به آیندگان سپرده شوند.

,

وی با اشاره به اینکه حوزه های صنایع دستی و گردشگری به عنوان حوزه های درآمد زا و اشتغالزا کشور هستند، ابراز کرد: سایر حوزه های مرتبط با میراث فرهنگی نیز باید با کسب درآمد از این بخش ها، تقویت و احیاء شوند.

,

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه آثار مربوط به دوره های قبل باید توسط میراث فرهنگی و همکاری دستگاه های مرتبط مرمت و بازسازی شوند تا بتوانیم به خوبی واقعیت های استان کرمان را به همگان بشناسانیم، گفت:متاسفانه با علم و تکنولوژی امروزشیوه فضاسازی، شهرسازی و طراحی کوچه ها و خیابان ها قابل دفاع نیست و باید در این خصوص فعالیت های جدی تری صورت پذیرد.

,

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی ادامه داد:اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان جهت مرمت و بازسازی اماکن مذهبی و تاریخی از جمله مسجد امام(ره) و جامع کرمان اقدام نماید و این آمادگی را داریم که برای حفظ بناهای مذهبی وارد صحنه شویم تا این مساجد بیش از گذشته مورد توجه گردشگران قرار گیرند.

,

در ادامه غلامرضا فرخی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: استان کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور دارای آثار تاریخی و محوطه های باستانی فراوانی است که متاسفانه برای حفظ و صیانت از این اماکن و ایجاد زیرساختهای گردشگری با کمبود اعتبارات مواجه هستیم.

, رپرست اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان,

این مقام مسئول با بیان اینکه طی سال اخیر بیش از دویست و ده اقامتگاه بوم گردی در استان کرمان راه اندازی شده است، ابراز کرد:با راه اندازی این اقامتگاه ها به دنبال ایجاد اشتغال پایدار هستیم که خوشبختانه تاکنون در این زمینه موفق بوده ایم و کسب رتبه برتری در سطح کشور دلیلی بر این ادعا است.

,

فرخی  با بیان اینکه ثبت جهانی شهر سیرجان به عنوان شهر گلیم موجب تحول عظیم تولید و صادرات این صنایع دستی به دیگر کشورها شده است، خاطر نشان کرد:امیدواریم با احیا این رشته ها بحث اشتغالزایی در حوزه صنایع دستی نیز ارتقاء یابد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه