اخبار داغ

کارشناس امور سیاسی منطقه:

دور نمای پارلمان عراق خوب است/احتمال کم نخست وزیر شدن حیدر العبادی

دور نمای پارلمان عراق خوب است/احتمال کم نخست وزیر شدن حیدر العبادی
کارشناس امور سیاسی منطقه گفت: دور نمای پارلمان عراق خوب است و نیروهای مقاومت می توانند برای یکه تازی ها و توطئه های آمریکا در عراق ایجاد محدودیت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛سید هادی سید افقهی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا،با اشاره به اتمام رای گیری در عراق, اظهار داشت:نتیجه انتخابات پارلمانی در این کشور قابل پیش بینی بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

وی با بیان اینکه در دور چهارم انتخابات نیروهای مختلفی حضور داشتند، افزود: در این مرحله نیروهای مقاومت یعنی حشد الشعبی تصمیم گرفتند برای مبارزه با فساد اداری و مالی وارد انتخابات شوند که خوشبختانه پیروزی های چشمگیری را رقم زدند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه لیست اول شرکت کنندگان در انتخابات عراق مربوط به مقتدی صدر بود،افزود:  لیست حشد الشعبی ها نیز با استعفا از پست نظامی وارد گود انتخابات شدند.

,

سید افقهی لیست سوم را مربوط به حیدرالعبادی – نخست وزیر فعلی عراق- دانست و افزود: لیست چهارم مربوط به  دولت قانون توسط نوری مالکی معاون رئیس جمهور کنونی عراق می شود.

,

وی با اشاره به قرار گرفتن جریان ملی حکمت به عنوان لیست پنجم،خاطرنشان کرد: مشاهده می کنیم که در همه این لیست ها با افتخار درصدی از نیروهای مقاومت قرار گرفته اند.

,

کارشناس امور سیاسی منطقه ادامه داد: با توجه به نتیجه به دست آمده از انتخابات عراق می توان گفت دور نمای پارلمان عراق خوب است و نیروهای مقاومت می توانند برای مانورها،یکه تازی ها،  جنگ افروزی ها و توطئه های آمریکا در عراق ایجاد محدودیت کنند.

,

سید افقهی با بیان اینکه ریزش های جدی نیز در لیست ها دیده می شود،افزود: به عنوان مثال کردها به دلیل ماجراجویی مسعود بارزانی که می خواست با رفراندوم کردستان عراق را جدا کند، ریزش قابل توجهی داشتند.

,

وی با اشاره به اینکه تصور من این است که احتمالا العبادی نخست وزیر نشود چرا که لیست وی تنها 41 کرسی را به دست آورده است، بیان داشت: این در حالی است که برای احراز نخست وزیری باید 168 کرسی با هم ائتلاف کنند.

,

این کارشناس با بیان اینکه گمانه زنی های مختلف در این زمینه در حال انجام است، ادامه داد: به نظر می رسد این لیست ها به دنبال شخصیت دیگری هستند و حتی مقتدی صدر سید جعفر صدر را پیشنهاد داده است..

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه