اخبار داغ

میراث آقای شهردار!

میراث آقای شهردار!
طوری سخن میکنند و راه میروند که احساس میکنی بایستی نازِ این طاووس ها را به "قیراط" بخری! تا میرسد به پیدا کردن مقصر و باز کردن مسئولیت از گردن خود!.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کُردتودی، پنج دوره تعویض و آمدن و رفتن اعضای شورای اسلامی شهر سنندج و‌ پیش و پسِ آن، آمدن و رفتن‌ شهردارانی که هر کدام در دوره ی مسئولیت خود، جهیزیه ای را به عنوان ‌شرط ضمن‌ عقد برای دیگرانی که از پِی ایشان می آمدند به جای میگذاشتند؛ که چیزی نبود جز و فلاکت و بدبختی و بدهی دائم و حقوق معوق و...

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

که اعضای دارالخلافه ی شورای شهر هم، سویِ چراغشان فقط تا رویِ نام و شهرتِ شهردارانِ بینوا را روشن میکرد و علل و ریشه را نمیدیدند. البته در مقام تبرعه کردن هیچ شهرداری نیستم که بسیاری از مشکلات موجود از زیر سرِ همین آقایان ‌بلند شد.

,

 

,

القصه آن که در گوشه ی ذهنمان هم ذخیره کنیم مدعیانِ لیست تراش و کاندیداهایِ خوش سخن و...هر چه رشته کرده بودند پنبه شده و اوضاع بلدیه ی سنندج نه بهتر، که بدتر شده است.

,

 

,

خواب آلودگی و شلختگیِ سیستم، فقدانِ شفافیت مالیِ این ارگان، مشکل اجرئیات و شبهاتِ از پیِ آن، دستفروشانِ ‌بینوا و برخوردهای گاها خشنِ پرسنل شهرداری با آنان، حقوق های معوق، تسویه ی نیروهای شرکتی البته از آن دسته ی بی پشتوانه و بی پارتی، صدور مجوزهای عجیب و غریب و ساخت و سازهای وحشتناک و قسعلیهذا...

,

 

,

گویی این‌ جهیزیه یِ منحوس، مهمور است به مُهر قانون پایستگی و از بین‌نمیرود و از حدی به حد دیگر و از نوعی به نوع دیگر تبدیل میشود.

,

 

,

که سالیان دراز است از درآمد پایدار میگویند و تا بحال شهرداری سنندج بدهکار است، دلسوزان و متخصصان گفتند که سیستم حسابداری و حسابرسی را اصلاح کنید تا حداقل صدق و کذبِ ادعای این شهردار و آن‌شورا و شهردار پیشین و شورایِ پسین مشخص شود، حداقل در باب بدهی ها، که یکی نگوید دو قِران است و دیگری بگوید دو شاهی!

,

 

,

به دفعات تذکر داده شد در باب نظارت همگانی و الزام اینکه رسانه ها و مطبوعات و فعالین سیاسی و مدنی، شهرداری و شورا را با کنکاش و پرسش های خود، تذکارِ مشفقانه دهند!

,

 

,

اما تا بحال که نشده و نتیجه ی آن اَقوالِ عجیب و غریب از داخل آن مجموعه است، که در داخل شهرداری چند دستگی داریم و هر عالیجنابی برای خود قلمرویی دارد موازنه را با شهردار و شورا، با ابزار چماغ و هویج برقرار میکند. خبر میرسد "کدخدا" و "پدرخوانده" از دیروز تا امروز بر سر تصاحبِ بلدیه، ستیز دارند فی المثل این‌بار بُرد با پدر خوانده بود تا فردایی دگر چه پیش آید و...

,

 

,

خب اگر خودِ مجموعه ی شهرداری و مسئولین حرفه ای برخورد کنند که این داستان های علی بابا و چهل دزد بغداد در شهر نمیپیچد!

,

 

,

کمی هم‌صعه ی صدر، چاشنی کار خود کنید و هر منتقد و مخالفی را به محکمه نکشانید و تهدیدش نکنید!

,

 

,

دیده اید و دیده ایم که هماهنگی نیست بین شهرداری و سازمان های مختلف، فی المثل سازمان مدیریتِ بحرانِ آب بُرده ی استان کردستان و سایر مرتبطین، که با یک ‌باران شهر فلج میشود و ترافیک چند کیلومتری و نهایتا جوشش آب از خیابان‌های شهر!

,

 

,

تو گویی مسئولین هم در خرما پزان اهوازند و یا خُشکیِ کویر!

,

 

,

طوری هم سخن میکنند و راه میروند که احساس میکنی بایستی نازِ این طاووس ها را به "قیراط" بخری! تا میرسد به پیدا کردن مقصر و باز کردن مسئولیت از گردن خود!

,

 

,

که برایم نامفهوم است اگر دستان من پاک‌باشد و چشمانم نجیب و کارنامه ام پر از نمرات خوب و مشهور باشم به دل رحمی و شفقت با خلق و عاقلی و تدبیر و بردباری و تلاش، چه نیاز است که چهره ی دیگری را که پیش از خودم در مسندی بوده را کریه و زشت نشان دهم تا خودم زیبا جلوه دهم؟!

,

 

,

اظهر من الشمس است که همه ی اینها به قصد پروپاگانداست و به جهت شکستن کاسه و کوزه بر سرِ این یا آن!

,

 

,

اینها که آمد میراثی بوده که تا کنون از پیشینیان بر جای مانده، جناب صیدی تاکنون که جنابتان نیز بر همان راه قدم گذاشته اید، از شما و سایر ارباب قدرت و ذی نفوذان دیگر درخواست داریم که با دلی آرام و قلبی مطمئن، کار را به دست جوانترهای متخصص و باسواد و توانمند بدهید که خودشان به خوبی قِلِقِ کار را پیدا میکنند، بلکه میراث شما با میراث پیشینیان اندکی متفاوت باشد که هزار باده ی ناخورده در رگ تاک است...

,

 

,

وسلام علی من اتبع الهدی

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه