اخبار داغ

در گفت‌وگو با دانا مطرح شد؛

مهم ترین محورهای استیضاح وزیر نفت در مجلس از زبان نائب رئیس کمیسیون انرژی خانه ملت/ خادمی: 5 سال از وعده زنگنه در خصوص حل کرسنت گذشت

مهم ترین محورهای استیضاح وزیر نفت در مجلس از زبان نائب رئیس کمیسیون انرژی خانه ملت/ خادمی: 5 سال از وعده زنگنه در خصوص حل کرسنت گذشت
نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح استیضاح بیژن زنگنه وزیر نفت اظهارداشت: طرح استیضاح وزیر نفت هفته گذشته توسط برخی از نمایندگان کلید خورد و مهم ترین محور این طرح در خصوص قرارداد کرسنت است.
[

هدایت الله خادمی ، نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به طرح استیضاح بیژن زنگنه وزیر نفت اظهارداشت: طرح استیضاح وزیر نفت هفته گذشته توسط برخی از نمایندگان کلید خورد و مهم ترین محور این طرح در خصوص قرارداد کرسنت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی بر همین اساس اضافه کرد: وزیر نفت در مجلس نهم قول داده بود تا موضوع کرسنت را در طول سه ماه حل و فصل کنند ولی امروز با گذشت 5 سال از وعده آقای زنگنه در این باره هنوز اقدامی از سوی وی صورت نگرفته است و نمایندگان همچنان منتظر اقدام وزیر نفت در خصوص قرداد کرسنت هستند.

,

 

,

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس در ادامه با اشاره به جریمه 18 میلیارد دلاری ایران در خصوص پرونده کرسنت عنوان کرد: طی دو هفته گذشته ایران به دلیل محکوم شدن در پرونده کرسنت جریمه شده است که بر اساس گفته های مسئولین امر ایران 18 میلیارد دلار در این باره جریمه شده است.

,

 

,

خادمی در بیان سایر محور های استیضاح وزیر نفت گفت: یکی دیگر از دلایل استیضاح وزیر نفت در مجلس معطل ماندن کشور در خصوص بهره برداری از میادین نفتی و گازی کشور است که متاسفانه اینها کشور را چندین سال معطل خارجی ها کرده اند و گفتند که توتال می آید و فاز 11 پارس جنوبی را در اختیار انها قرار دادند و بعد از گذشت 2 سال هنوز هیچ تجهیزاتی را وارد کشور نکرده اند .

,

 

,

وی افزود: هر روز که کشور ما در بهره برداری از نفت عقب می ماند از طرفی دیگر کشور های همسایه بهره بیشتری از منابع میادین گازی و نفتی مشترک می برند و معطل ماندن کشور در این موضوع میدان دادن به کشور های همسایه و خیانت به مردم ایران است.

,

 

,

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: شیب مخرن به سمت قطر است و سمت ما که به کمتر بهره برداری کردیم ایم پر فشار است و در نهایت گاز به سمت قطر مهاجرت کرده است و دست ایران در موضوع استحصال گاز از فاز 11 پارس جنوبی خالی مانده است و این نشان دهنده خیانت توتال به ایران است.

,

 

,

خادمی در ادامه با اشاره به از دست دادن بازار گاز دنیا خاطرنشان کرد: موضوع از دست دادن بازار گاز دنیا است که این امر نمی دانیم عمدا صورت گرفت یا نه ، ایران می خواست گاز را از سوی پاکستان به هندوستان انتقال دهد و تمام امکانات را هم تا صد کیلومتری پاکستان نیز بردیم و پاکستان چه آمادگی داشت و چه نداشت باید یا گاز را می گرفت و یا پول آن را به ایران می داد و از آن طرف به هندوستان تحویل می داد و این قرارداد دائمی بود که آقای زنگنه این قرارداد را نگه داشت و به سرانجام نرساند؛ کریدر شمال را آذربایجان و ترکیه انجام دادند به صورتی که گاز را از سوی ترکیه و ترکمنستان خریداری می کردیم و به افغانستان ارسال می کردیم که متاسفانه این بازار را هم دولت از دست داد.

,

 

,

وی با بیان اینکه احتمال استیضاح وزیر نفت در مجلس بسیار قوی است ، اظهارداشت: احتمال استیضاح وزیر نفت در مجلس بسیار بالاست و نمایندگان به جد دنبال استیضاح وزیر نفت هستند این موضوع در مجلس رای می آورد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه