اخبار داغ

رئیس اندیشکده معاونت سیاسی سپاه:

آمریکا برای دلجویی از صهیونیست‌ها سفارتش را به بیت‌المقدس انتقال داد/ ترامپ در آستانه روز قدس، احمقانه جهان اسلام را متوجه فلسطین کرد

آمریکا برای دلجویی از صهیونیست‌ها سفارتش را به بیت‌المقدس انتقال داد/ ترامپ در آستانه روز قدس، احمقانه جهان اسلام را متوجه فلسطین کرد
رئیس اندیشکده معاونت سیاسی سپاه گفت: ماه رمضان به دلیل روز قدس متعلق به مردم فلسطین است و ترامپ احمقانه جهان اسلام را متوجه فلسطین کرد و آن را به صدر جهان اسلام کشاند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین عبداللهی فر رئیس اندیشکده معاونت سیاسی سپاه در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: تقریبا همه دولت‌های آمریکا به اسرائیل این قول را دادند که سفارت آمریکا را به بیت‌المقدس انتقال دهند اما ترس از اجرای آن را داشتند، اما انتقال سفارت توسط ترامپ به بی‌عقلی و گستاخی وی باز می‌گردد چون ترامپ اهل محاسبات سیاسی نیست.

وی با اشاره به اینکه اتفاقات اخیر در منطقه و شکست آمریکا، دولت این کشور را مجبور کرده برای بازگرداندن روحیه مهاجران یهودی سرزمین‌های اشغالی اقدامی انجام دهد، چون این افراد دیگر انگیزه ندارند و از اتفاقات امنیتی که در منطقه رخ می‌دهد خسته شده‌اند اضافه کرد: با آمدن داعش قرار بر این بود که حزب‌الله ضعیف شود اما قدرت حزب‌الله هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی افزایش یافته و همین امر باعث شده موقعیت امنیتی رژیم صهیونیستی متزلزل و جبهه مقاومت تثبیت شود.

عبداللهی فر ادامه داد: امروز بیش از هر زمان دیگر شاهد اقبال مردم عراق به بسیج در این کشور هستیم، نشانه‌های عمق و گسترش یافتن جبهه مقاومت در سوریه نمایان شده و این جبهه آنقدر قدرت یافته که داعش را می‌راند و در یک رویارویی ناباورانه ۸۰ موشک به سرزمین‌های اشغالی شلیک می‌کند.

ترامپ عملا سیاست‌های آمریکا در منطقه را زیرسوال برده است

رئیس اندیشکده معاونت سیاسی سپاه با تاکید کرد: در این شرایط اگر ترامپ دست به جابجایی سفارت نمی‌زد ممکن بود بسیاری از مهاجران یهودی دست به مهاجرت معکوس بزنند، بنابراین آمریکا برای دلجویی از صهیونیست‌ها مجبور به انجام این اقدام شده است.

عبداللهی فر گفت: از نظر اسرائیل، آمریکا مرتکب اشتباه شده که با ایران مذاکره کرده و قدرت هسته‌ای ایران را مشروعیت داده، بنابراین انتظار صهیونیست‌ها این است که آمریکا این موضوع را جبران کند، یادآور شد: یکی دیگر از علل این جابجایی این است که آمریکایی‌ها به این جمع‌بندی رسیدند که باید یک سری اقدامات امنیتی ایجاد کنند و تصور می‌کنند شروع این اقدامات می‌تواند از اسرائیل باشد.

رئیس اندیشکده معاونت سیاسی سپاه با اشاره به شکست‌های آمریکا در منطقه و تضعیف آل‌سعود و شکستش از جبهه مقاومت و تاثیر منفی آن در روحیه دولت‌های وابسته به آمریکا خاطرنشان کرد: این دولت‌ها شاهد هستند که هرچه بیشتر هزینه کنند کمتر به هدفشان می‌رسند، در این شرایط آمریکا تقریبا از عوامل خود در منطقه نا‌امید شده و ترامپ عملا سیاست‌های آمریکا در منطقه را زیرسوال برده است.

وی بیان داشت‌: ترامپ با همه اشتباهاتش متوجه شده که اگر در این شرایط دوستانش را رها کند، برنده قطعی این میدان ایران خواهد بود، لذا به فکر حمایت از کشورها افتاده اما در مقابل این حمایت از آن‌ها پول دریافت می‌کند.

رئیس اندیشکده معاونت سیاسی سپاه ادامه داد: ترامپ به این فکر می‌کند که برای دوباره رای آوردن باید به مردم چه بگوید، بنابراین به دنبال موردی است که هم به یهودی‌ها و هم به مردم آمریکا ارائه دهد بنابراین موضوع شکستن سد انتقال سفارت آمریکا به قدس را مطرح کرد.

ترامپ در آستانه روز قدس، احمقانه جهان اسلام را متوجه فلسطین کرد

عبداللهی فر اضافه کرد: آمریکایی‌ها عملیات انتقال پایتخت خود به قدس را با نگرانی و واهمه انجام دادند و بسیاری از سران اروپا در این مراسم حضور نیافتند بنابراین ترامپ مجبور شد یک رشوه جنسی بدهد و دخترش را به این مراسم بفرستد و با این کار عده‌ای را دور خودش جمع کند.

رئیس اندیشکده معاونت سیاسی سپاه با بیان اینکه سعودی‌ها از انتقال سفارت آمریکا به قدس بیشترین سود را می‌برند و باید بیشترین نقش را در این زمینه ایفا می‌کردند اما آن‌ها هم با احتیاط برخورد کردند ادامه داد: این درحالی بود که این مراسم با حضور مردم خونین شد و نه‌تنها نتوانست در یک فضای روانی معمولی به اضطراب طرفدارانشان غلبه کند بلکه بر نگرانیشان افزود و هر لحظه منتظر وقوع پیامدهای این اتقال هستند.

عبداللهی فر یادآور شد: ماه رمضان به دلیل روز قدس متعلق به مردم فلسطین است و ترامپ احمقانه جهان اسلام را متوجه فلسطین کرد و آن را به صدر جهان اسلام کشاند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
, ترامپ عملا سیاست‌های آمریکا در منطقه را زیرسوال برده است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ترامپ در آستانه روز قدس، احمقانه جهان اسلام را متوجه فلسطین کرد,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه