اخبار داغ

آمریکا و اروپا؛ اشتراک در اهداف، اختلاف در روش‌ها!

آمریکا و اروپا؛ اشتراک در اهداف، اختلاف در روش‌ها!
جالب است که اروپا، نه نگران اعمال فشارهای غیرانسانی و غیرقانونی و غیرمنطقی بر ایران، بلکه نگران قدرت گرفتن به اصطلاح تندروها در ایران است!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، در شرایطی که آمریکا به زودی تحریم‌های جدیدی را علیه ایران وضع خواهد کرد، اروپا از یک‌سو نگران به خطر افتادن منافع تجاری خود است و از سوی دیگر بیم آن دارد که در صورت تمکین نکردن به قوانین تحریمی جدید، مورد خشم آمریکا واقع شود و از ناحیه دیگری به لحاظ اقتصادی زیان کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

در این میان، گاردین از سفر برخی از مقامات اتحادیه اروپا به واشنگتن و نیویورک برای متقاعدسازی ترامپ به منظور خارج کردن موسسات تجاری اروپا از دایره شمول قوانین تحریمی خبر داده است؛ اما نکته قابل تأمل آن است که اختلافات ایجادشده میان آمریکا و اروپا، اختلافاتی در اهداف نیستند، بلکه اروپا و آمریکا در روش‌های فشار بر ایران اختلاف‌نظر دارند و هدف اصلی همه آن‌ها تغییر رژیم در ایران است. این معنا را روزنامه گاردین در روز گذشته طی مقاله‌ای به قلم پاتریک وینتور و دنیل بوفی مورد اشاره قرار داده است.

, گاردین,

در این مقاله آمده است:«قلب معامله هسته‌ای با ایران، که ترامپ با خروجش از برجام در ابتدای این ماه آن را به طور سهمگینی جریحه‌دار کرده است، التزام ایران به محدود کردن برنامه هسته‌ای خود در عوض تجارت بیش‌تر با غرب بود.

,

مهلکه این‌جاست که جدال بر سر ایران، می‌تواند به اختلاف در تجارت مابین اروپا و آمریکا منجر شود. مأموران سیاسی اتحادیه اروپا در تلاش برای جلوگیری از، از کنترل خارج شدن اختلافات، به نیویورک و واشنگتن سفر کردند تا از ایالات متحده آمریکا بخواهند، موسسات بازرگانی اروپا از شمول سیاست‌های تحریمی خود خارج کند.

,

آن‌ها همچنین به دولت آمریکا هشدار می‌دهند که آشفتگی‌های اقتصادی تحمیل‌شده بر ایران، اثری متفاوت از آن‌چه که انتظار می‌رود خواهد داشت؛ چراکه این آشفتگی‌ها احتمالا به جای تغییر رژیمی که به سود غرب باشد به تحکیم موقعیت تندروها در ایران منجر خواهد شد.

,

گونتر اتینگر از مقامات عالی کمیسیون بودجه اتحادیه اروپا از اعضای این اتحادیه خواسته است که اتحاد خود را حفظ کنند.(تا موقعیت اتحادیه اروپا تضعیف نشود) او گفته است:«یک‌چیز برای من بسیار روشن است، ترامپ ضعیفان را تحقیر می‌کند!»

,

جالب است که اروپا، نه نگران اعمال فشارهای غیرانسانی و غیرقانونی و غیرمنطقی بر ایران، بلکه نگران قدرت گرفتن به اصطلاح تندروها در ایران است! در این که گفته‌ها و رفتارهای برخی از سیاسیون ایران، این گرای روشن را به اروپایی‌ها داده است، تردیدی نیست اما مسأله اصلی این‌جاست که میزان انعطاف‌پذیری سیاست ایران در برابر سیاست‌های دشمنانه اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها چقدر است؟ و پرسش اصلی این است که با وجود این رویکرد خصمانه، آیا توافق با اروپا برای ایران سودمند خواهد بود؟

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه