اخبار داغ

چای را از وعده سحری حذف کنید

چای را از وعده سحری حذف کنید
برای وعده سحری و افطار بهتر است به جای استفاده از چای سیاه و چای سبز یا قهوه و نسکافه، از دمنوش‌های طبیعی استفاده کنید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، اگرچه برخی چای را به طور کلی یک نوشیدنی سالم با فواید فراوان و غنی از آنتی‌اکسیدان محسوب می‌دانند اما مصرف روزانه بیش از 10 گرم چای می‌تواند باعث آسیب رسیدن به معده و مری شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

به ویژه عادت به نوشیدن چای داغ می‌تواند به زخم معده و رفلاکس منجر شود. نوشیدن بیش از حد چای همچنین علائم سندروم روده تحریک‌پذیر را تشدید می‌کند.

,

بهتر است چای را با معده خالی مصرف نکنید؛ بنابراین پزشکان پیشنهاد می‌کنند که پیش از نوشیدن چای میان‌وعده‌ای بخورید تا چیزی برای هضم در معده وجود داشته باشد.

,

چای دارای ماده‌ای مدر به نام تانن است که باعث تشدید دفع ادرار، ایجاد تشنگی و از دست رفتن نمک‌های معدنی که بدن در طول روز به آن احتیاج دارد می‌شود؛ بنابراین نوشیدن چای در وعده سحری چندان توصیه نمی‌شود.

,

برای وعده سحری و افطار بهتر است به جای استفاده از چای سیاه، چای سبز یا قهوه و نسکافه، از دمنوش‌های طبیعی استفاده کنید.

,

یکی از دمنوش‌های بسیار مفید می‌تواند دم‌کرده نعناع باشد که برای تهیه آن باید یک قاشق غذاخوری نعناع خشک و سه لیوان آب را در معرض شعله غیرمستقیم قرار دهید تا دم بکشد.

,

از این گذشته، با توجه به این که در ماه مبارک رمضان، ساعت‌هایی طولانی را از نوشیدن چای خودداری می‌کنید، می‌توانید از این فرصت برای ترک اعتیاد به چای استفاده کنید!

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه