اخبار داغ

تداوم ‌بی‌فرجام برجام بدون آمریکا؛

اروپا باید انتخاب کند: تجارت با ایران یا تجارت با آمریکا؟

اروپا باید انتخاب کند: تجارت با ایران یا تجارت با آمریکا؟
اعمال تحریم‌های بازسازی‌شده ایالات متحده آمریکا بدین معناست که شرکت‌های اروپایی ناگزیر باید از بین تجارت با آمریکا یا ایران یکی را انتخاب کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، این واقعیت که حفظ برجام به معنایی که جمهوری اسلامی ایران مدنظر دارد بدون حضور آمریکا بی‌معناست، روز‌به‌روز روشن‌تر می‌شود. دلیل بی‌معنا بودن برجام بدون آمریکا، وابستگی رفتار اقتصادی اروپا به تصمیمات دولت آمریکاست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

این امر البته چالش‌هایی را برای اروپائیان نیز ایجاد کرده است؛ چراکه آن‌ها عموما به دنبال دردسر جدید نیستند! در چنین شرایطی، روزنامه نیویورک‌تایمز به صراحت می‌نویسد که اروپا در معرض یک انتخاب مهم است: تجارت با آمریکا؛ یا تجارت با ایران؟ و این یعنی بر خلاف نظر برخی از سیاستمداران ایرانی، اروپا تجارت با ایران را به تجارت با آمریکا ترجیح نمی‌دهد.

,

نیویورک‌تایمز روز گذشته در مقاله‌ای با عنوان «اروپا برای لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران تلاش می‌کند» به قلم باربارا سورک، نوشت:«اعمال تحریم‌های بازسازی‌شده ایالات متحده آمریکا بدین معناست که شرکت‌های اروپایی ناگزیر باید از بین تجارت با آمریکا یا ایران یکی را انتخاب کنند.

,

تصمیم ترامپ برای خروج از برجام و اعمال تحریم‌ها بخشی از الگوی گسترده‌ای از اقداماتی است که اندیشه متحدان اروپایی را دچار اختلال کرده است! از نگاه متحدان اروپایی آمریکا وضع تعرفه‌های جدید گمرکی توسط دولت ترامپ و خروج از پیمان آب و هوایی پاریس نیز از دیگر مواردی است که سیاست‌های چندجانبه و تعامل‌گرا را خوار کرده است.

,

وجه ضدترامپ رویکرد متحدان اروپایی آمریکا در سخنرانی روز چهارشنبه دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا بازتاب یافت؛ کسی که ترامپ را با عبارت «بوالهوسی فریب‌آمیز دولت آمریکا» تقبیح کرد!»

,

با وجود این گزاره‌های صریح و هشدارآمیز باید دید دولت ایران چه تصمیمی را در قبال اروپایی‌ها اتخاذ خواهند کرد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه