اخبار داغ

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

برخی از نمایندگان مجلس دو تابعیتی هستند/ وجود یک میلیون "دو یا چند تابعیتی" در کشور

برخی از نمایندگان مجلس دو تابعیتی هستند/ وجود یک میلیون "دو یا چند تابعیتی" در کشور
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور دو تابعیتی ها در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگانی که دو تابعیتی هستند باید تابعیت خود را پس بگیرند و یا از مجلس خارج شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالفضل حسن بیگی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مرآت با محوریت مدیران دو تابعیتی گفت: بالغ بر یک میلیون نفر از جمعیت ایران دو تابعیتی و یا چند تابعیتی هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت ,

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه افزود: این افراد هر ساله مبالغ هنگفتی را از ایران خارج می کنند چراکه هرفردی برای دریافت تابعیت و گرین کارت باید مبلغی در حساب خود داشته باشد مثلا افرادی که در کشورهای آمریکا، کانادا و انگلیس هستند باید یک میلیون دلار و ترکیه، گرجستان نیز حداقل 200 هزار دلار داشته باشند تا بتوانند تابعیتی مضاعف را دریافت کنند.

,

200 هزار دو تابعیتی عضو ngo  ها هستند

, 200 هزار دو تابعیتی عضو , ngo ,  ها هستند,

وی با بیان اینکه از این تعداد بالغ بر 200 هزار نفر عناصری هستند که در شرکت ها و ngo ها حضور دارند، گفت: در یک مقطعی ایران اقتصادش را درب های باز اعلام کرد که افراد زیادی در سراسر کشور شرکت هایی را به ثبت رساندند و برای اینکه بتوانند کار تجاری انجام دهند تابعیت کشور دیگری را هم گرفتند.

,

100 هزار دو تابعیتی بازنشسته شده اند

, 100 هزار دو تابعیتی بازنشسته شده اند,

حسن بیگی با اشاره به اینکه  بالغ بر 100 هزار نفر از دو تابعیتی ها جزء بازنشستگان هستند، بیان کرد: برخی از این افراد در وزارتخانه های گوناگون بودند که در حال حاضر بازنشسته شده اند و از طریق سیاست درهای باز برای خودشان شرکت تشکیل دادند و از این طریق در خارج از کشور نیز دفتر زدند.

,

100 هزار دوتابعیتی از فرزندان سرمایه داران هستند

, 100 هزار دوتابعیتی از فرزندان سرمایه داران هستند,

نماینده مردم دامغان در مجلس همچنین تصریح کرد: همچنین بالغ بر 100 هزار نفر از این دوتابعیتی ها مربوط به فرزندان سرمایه گذاران در داخل کشور هستند که در دانشگاههای داخل کشور نتوانستند قبول شوند و کشش تحصیل نداشتند به خارج از کشور رفتند چراکه در آنجا تحصیل بدون کنکور می باشد و پذیرش راحتتر است.

,

وی ادامه داد: برخی از این افراد بعد اتمام تحصیلشان به کشور بازنگشتند و خانوادشان هم هرساله مبالغ هنگفتی را به دلار تبدیل می کنند و برای آنها می فرستند.

,

سفر 11 میلیون نفر ایرانی به خارج از کشور طی سال گذشته

, سفر 11 میلیون نفر ایرانی به خارج از کشور طی سال گذشته,

حسن بیگی با بیان اینکه سال گذشته بالغ بر 11 میلیون نفر ایرانی به خارج از کشور سفر کردند، گفت: اگر هر فردی به طور میانگین هزار دلار با خود به خارج از کشور برده باشد یعنی 11 میلیارد دلار پول ملت را هدر داده اند. چه دلیلی دارد مسافری که می خواهد به تفریح و گردش برود ارز بگیرد و خزانه دولت و ملت را خالی کند.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: عده ای 35 میلیارد دلار از کشور پول خارج کردند و در خارج از کشور ویلا و خانه خریدند و از این افراد یک نفر هم جزو دولتی ها نیست و همه کسانی هستند که در ان جی او ها سازمان یافته اند و از خارج از کشور نظارت می شوند.

,

تعداد دو تابعیتی ها اعلام شده از سوی دولت کم است

, تعداد دو تابعیتی ها اعلام شده از سوی دولت کم است,

وی با اشاره به اینکه تعداد مدیران دوتابعیتی که از سوی دولت اعلام شده کم است، گفت: مطالعات اخیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نشان می دهد این عددی که در رابطه دو تابعیتی ها از سوی  دولت و قوای سه گانه بیان می شود عدد کمی است چراکه اکثر آنها تابعیت و گرین کارتشان را پس گرفتند و عده ای نیز از دولت خارج شدند.

,

حسن بیگی در ادامه افزود: وزیر اطلاعات در کمیسیون سیاست خارجی مجلس حضور پیدا کرد و اعلام کرد که این عددی که می گویید وجود ندارد و افراد از دولت خارج شدند و به بخش خصوصی رفتند و هم اکنون هیچ ارتباطی با دولت ندارند.

,

قانون دو تابعیتی‌ها باید اصلاح شود

, قانون دو تابعیتی‌ها باید اصلاح شود,

این نماینده مجلس با تاکید براینکه قانون دو تابعیتی‌ها باید اصلاح شود، گفت: فردی در وزارتخانه کار می کرده و دو تبعیتی بوده و در حال حاضر که مجلس پیگیر برخورد با آنهاست، خود را بازنشسته و بازخرید  کرده است که باید بر اساس قانون با این افراد برخورد شود.

,

وی تصریح کرد: عناصری هم در قوه قضاییه، دو تابعیتی بودند که بازنشسته شده اند و نمی شود با آنها با سیستم اداری و دولتی برخورد کرد.

,

برخی از نمایندگان مجلس دو تابعیتی اند

, برخی از نمایندگان مجلس دو تابعیتی اند,

حسن بیگی با اشاره به حضور دو تابعیتی ها در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگانی که دو تابعیتی هستند باید تابعیت خود را پس بگیرند و یا از مجلس خارج شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه