اخبار داغ

رئیس کل دادگستری مازندران:

کارگروه پیشگیری از حاشیه‌نشینی در مازندران تشکیل شود

کارگروه پیشگیری از حاشیه‌نشینی در مازندران تشکیل شود
رئیس کل دادگستری مازندران تشکیل کارگروه پیشگیری از حاشیه‌نشینی را مهم بر شمرد و گفت: کارگروهی با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، دادستان مرکز استان، بازرس کل استان و اداره کل راه و شهر سازی استان تشکیل شود تا مسائل مربوط به حاشیه نشینی با جدیت دنبال شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، حجت‌الاسلام محمد علی تقوی‌فرد صبح امروز در اولین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان مازندران در سال جدید با اشاره به نقش انسان در جامعه و تاثیرگذاری اعمال و رفتار انسان ها، اظهار کرد: خداوند متعال فهم و درک و عقل را برای انسان‌ها آفرید اما با این حال موجودی نافرمان‌تر از انسان در میان موجودات پیدا نمی‌کنیم.

وی در ادامه به موضوع ملاقات فرزندان طلاق در استان تاکید کرد و گفت: باتوجه به اینکه فضای پاسگاه و کلانتری‌ها بسیار متشنج و پر تهاجم است می‌تواند تاثیرات ناخوشایندی بر خلقیات و روحیات فرزندان طلاق برجا بگذارد زیرا این افراد از لحاظ روحی آزرده شده‌اند و اینکه مجدد آنها را در محیطی تنش‌زا قرار دهیم صحیح نمی باشد و ملاقات فرزندان طلاق باید متناسب با روحیات طفل و فرزند باشد و به همین علت این مراکز از کلانتری‌ها به مراکز اوژانس اجتماعی انتقال پیدا کرد.

رئیس کل دادگستری مازندران بیان کرد: نهاد‌ها و ارگان‌های ذیربط می‌توانند با در اختیار قرار دادن فضای فیزیکی مناسب با روحیات اطفال و همچنین نیروی انسانی متخصص (مددکار اجتماعی)، به اجرای بهتر این طرح نیز کمک شایانی کنند.

این مسئول گفت: دستگاه‌هایی که در امر ملاقات فرزندان طلاق کوتاهی می‌کنند، به مرجع قضایی استان اعلام تا در این خصوص تصمیمات مقتضی صورت گیرد.

تقوی‌فرد تاکید کرد: در این خصوص نیز یک روز هفته به عنوان روز ملاقات فرزندان طلاق تعیین شود تا با این عمل هم انضباط و هم آرامش این محیط حفظ شود و بنا نداریم فضای بهزیستی را مانند کلانتری‌ها نظامی کنیم.

وی در ادامه جلسه به بحث حاشیه‌نشینی ورود پیدا کرد و گفت: در بحث مسائل و مشکلات مربوط به حاشیه‌نشینی دستگاه قضایی ناظر برانجام طرح‌های مربوط به این حوزه است و برای این دستگاه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و از دستگاه‌های متولی انتظار می‌رود با توجه به شرح هزینه‌های مالی راجع به حاشینه‌نشینی، گزارش عملکرد خود را به دستگاه قضایی اعلام کنند.

رییس کل دادگستری مازندران تشکیل کارگروه پیشگیری از حاشیه‌نشینی را مهم بر شمرد و افزود: کارگروهی با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، دادستان مرکز استان، بازرس کل استان و اداره کل راه و شهر سازی استان تشکیل شود تا مسائل مربوط به حاشیه‌نشینی با جدیت دنبال شود.

این مسئول در ادامه آموزش و پرورش را مهم‌ترین بخش تاثیرگذار در جامعه بیان کرد و گفت: اصلی ترین و مهم‌ترین دستگاه در جلسه شورای پیشگیری، اداره کل آموزش و پرورش است که می‌تواند بیشترین نقش را در آموزش و پیشگیری از جرم داشته باشد.

تقوی‌فرد ادامه داد: یکی از موفق‌ترین مکان‌ها برای اجرای اقدام پیشگیری از جرایم مدارس هستند و اولین محیط اجتماعی است که کودکان و نوجوانان ناچارند خود را با نظم و قوانین آن هماهنگ سازند که این امر مستلزم نگاه ویژه است.

وی در پایان با تاکید بر حضور مدیران کل دستگاه‌های عضو شورای پیشگیری در جلسه، نیز افزود: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و وقوع جرم نیازمند همکاری و تعاون دستگاه‌های استانی است و حضور مدیران کل دستگاه‌ها، می‌تواند بسیار مفید و موثر واقع شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه