اخبار داغ

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان زنجان:

برداشت سیر از 2 هزار هکتار اراضی کشاورزی طارم/ بازارچه فصلی سیر برای نخستین بار در زنجان راه اندازی شد

برداشت سیر از 2 هزار هکتار اراضی کشاورزی طارم/ بازارچه فصلی سیر برای نخستین بار در زنجان راه اندازی شد
مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان دومین تولید کننده سیر در کشور است گفت: بازارچه فصلی سیر برای نخستین بار در زنجان راه اندازی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛عبدالله جعفری در گفت‌وگو باموج رسا; با اشاره ایجاد بازارچه عرضه مستقیم سیر در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر بازار حراج فصلی و عرضه مستقیم محصول سیر با همکاری مجموعه پایانه صادراتی و مرکز پشتیبانی میادین میوه و تره بار استان در محل اتوبان زنجان- قزوین، جنب عوارضی ایجاد و آماده پذیرش حضور تولیدکنندگان بدون اخذ هیچ گونه هزینه ای برای عرضه مستقیم به صورت عمده و خرده فروشی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی تصریح کرد: تجار و صنایع فرآوری نیز می‌توانند با مراجعه به این بازار حراج فصلی، به صورت مستقیم و بدون واسطه سیر مورد نیاز خود را تامین کنند.

,

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان زنجان شهرستان طارم استان زنجان را دومین تولید کننده سیر در کشور عنوان کرد و افزود: بهره برداران طارمی امسال از 2 هزار هکتار سطح زیر کشت سیر در این شهرستان بالغ بر 80 هزار تن محصول برداشت می‌کنند.

,

وی با بیان اینکه هم‌اکنون سیر مرغوب و صادراتی شهرستان طارم استان زنجان موسوم به سیر صورتی در حال برداشت و عرضه به بازار است، تصریح کرد: سیر تولیدی در این استان به دلیل شرایط اقلیمی مطلوب منطقه و شیوه کاشت، داشت و برداشت آن از ظاهر، کیفیت، طعم و عطر بسیار عالی برخوردار بوده به طوری که بازار سیر طارم به بازار معین عرضه محصول و محل حضور تجاز و بازرگانان داخلی و خارجی از اقصی نقاط کشور و دنیا تبدیل شده است.  

,

جعفری با اشاره به اینکه استان زنجان دارای رتبه دوم تولید سیر از نظر سطح و تولید در کشور بوده و یکی از قطب های تولید سیر به حساب می آید، بیان کرد: امسال بالغ بر 80 هزار تن سیر از مزارع شهرستان طارم برداشت و روانه بازار می‌شود.

,

وی همچنین با بیان اینکه سیر تولیدی استان زنجان همه ساله بازارهای ثابتی در کشورهای بزرگ از جمله کشور روسیه دارد، افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان آماده ارایه هرگونه مشاوره، راهنمایی و همکاری‌های لازم به منظور افزایش سطح دسترسی و ایجاد ارتباط مستقیم بین تولید کنندگان، صنایع فرآوری و تجار است.

,

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان زنجان خاطرنشان کرد: شرکت های تعاونی موجود در منطقه توانایی جمع آوری، آماده سازی، بسته بندی و تحویل سفارشات واحدهای متقاضی متناسب با سلیقه و سفارش را دارند و می توانند زمینه تامین محصول سیر مورد نیاز متقاضیان را به صورت مستقیم و بدون واسطه فراهم کنند.

,

وی خاطر نشان کرد: برداشت و عرضه سیر تازه در استان زنجان تا پایان خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه