اخبار داغ

فرماندار کرمان:

کوههای رنگی گلباف ، جاذبه ای که هنوز به آن پرداخته نشده است

کوههای رنگی گلباف ، جاذبه ای که هنوز به آن پرداخته نشده است
فرماندار کرمان گفت: کوه های رنگی گلباف پتانسیلی است که مورد توجه قرار نگرفته و برای مردم شناخته شده نیست و یا بُندر جوشان که منطقه ای بکر و زیباست به درستی به مردم معرفی نشده است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ علی بابایی فرماندار کرمان در دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی گلباف ، این شهر را بسیار متفاوت از سال های پیش دانست و عنوان کرد : شهر گلباف نسبت به چند سال قبل به لحاظ زیبایی ، تمیزی و سرسبزی تغییرات فراوانی داشته است لکن هنوز جای کار فراوان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی قرار نداشتن این شهر در مسیر تردد و عبور و مرور را یکی از موضوعاتی دانست که سبب عدم پیشرفت مطلوب این شهر شده است و خاطر نشان کرد : اولین کار این است که با فکر و ایده ای جدید مراجعه مردم به گلباف را بیشتر کنیم  آمد و رفت مردم سبب رونق شهر و اقتصاد آن خواهد شد.

,

فرماندار کرمان،  ایجاد یک برند برای بخش گلباف را یک اقدام مناسب نامید و افزود : برگزاری جشنواره گیاهان دارویی و ترخون یک گام موثر جهت معرفی گلباف بودکه در کنار آن جذابیت های گلباف هم می تواند به شرکت کنندگان در جشنواره معرفی شود تا در همه ایام سال شاهد بازدید و سفرمردم به گلباف باشیم.

,

بابایی با بیان اینکه قلعه خندق ، آبگرم و بُندر جوشان از جمله جاذبه هایی هستند که می توانند در جذب گردشگر مورد استفاده قرار گیرند ابراز داشت : در بحث فرصتهای گردشگری باید اقدامات موثرتری صورت پذیرد آبگرم جوشان گردشگران زیادی دارد بایدکاری کنید که کسانی که از این آبگرم استفاده می کنند به شهر گلباف نیز سفر کنند.

,

وی اضافه کرد :کوه های رنگی گلباف پتانسیلی است که مورد توجه قرار نگرفته و برای مردم شناخته شده نیست و یا بُندر جوشان که منطقه ای بکر و زیباست به درستی به مردم معرفی نشده است .

,

بابایی بهره گیری و کمک از ادارات و شرکت هایی که در زمینه گردشگری فعالیت می کنند را موضوعی دانست که می تواند شهرداری و شورای شهر گلباف را در خصوص یاری کند.

,

وی گلباف را یکی از بخشهای مستعد برای توسعه دامداری و شیلات عنوان کرد و گفت : میزان آب نسبتاً خوب و هوای خنک گلباف ظرفیتی است برای پرورش ماهی های سردآبی مانند قزل آلا و نیز پرورش دام که می تواند در رونق اقصادی بخش موثر باشد.

,

بابایی خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر گلباف گفت : وجود افراد جوان و باانگیزه در شورای شهر گلباف یک مزیت است باید از این توان ، همچنین از ادارات دولتی ، معین اقتصادی گلباف و یا خیرین در این مسیر استفاده نمائید.

,

وی اظهار داشت : باید برنامه توسعه اقتصادی شهر گلباف را تهیه و مدون کنید و با حضور فرهیختگان گلباف جلسه ای بگذارید و پتانسیل ها و راهکارهای استفاده از آنها را مشخص کنید.

,

فرماندار کرمان با اشاره به اهمیت بحث گردشگری خاطرنشان کرد : هر جا به موضوع گردشگری اهمیت داده شده و در این زمینه پیشرفت وجود داشته، حضور و جذب سرمایه گذار را هم به دنبال و در نهایت رونق اقتصادی را به همراه داشته است.

,

یکی از اعضای شورای اسلامی گلباف نیز با بیان اینکه به دنبال راه اندازی یک تور عکاسی هستیم گفت : برای معرفی کوه های رنگی گلباف از عکاسان حرفه ای دعوت کرده ایم تا بعد از ماه مبارک رمضان به گلباف بیایند همچنین امسال چهارمین جشواره ترخون را با یکسری تغییرات به صورت جذابتر برگزار خواهیم کرد.

,

وی افزود : برخی کارها تنها تغییر نگرش مردم را لازم دارد و بار مالی چندانی ندارند. تلاش ما این است که در آینده ای نزدیک گلباف را به عنوان شهر پاک معرفی کنیم.

,

عضو شورای اسلامی شهر گلباف راهبرد این شورا را برای توسعه گلباف بر سه محور کشاورزی ، دامپروری و گردشگری اعلام کرد.

,

وی راه حل پیشگیری از برخی از مسائل و مشکلات شهرهای بزرگ ، مانند حاشیه نشینی را توجه به شهرهای کوچک و تأمین زمینه امرار معاش آنها دانست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه