اخبار داغ

شهردار قدس:

شفافیت، سرعت و صداقت سه عنصر اصلی در اطلاع رسانی

شفافیت، سرعت و صداقت سه عنصر اصلی در اطلاع رسانی
شهردار قدس بر ضرورت توجه به سه عنصر شفافیت، سرعت و صداقت در اطلاع رسانی از سوی روابط عمومی ها و برقراری ارتباط موثر بین مدیران شهرداری با شهروندان تاکید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قدس خبر، مسعود مختاری شهردار قدس در دیدار با مسئولین و کارشناسان روابط عمومی شهرداری و سازمانهای تابعه که به مناسبت بزرگداشت هفته ارتباطات و روابط عمومی برگزار شد با بیان این مطلب اظهار داشت: شهرداری نهاد و مجموعه مردمی و غیر انتفاعی است که در یک محدوده جغرافیایی وظایف بسیار سنگینی را بر عهده دارد، این وظایف از کوچکترین مسایل سطح شهر تا مسایل کلان شهری را در بر میگیرد،به بیان دیگر حوزه وظایف شهرداری فقط به رسیدگی بهداشت عمومی سطح شهر محدود نمی شوند بلکه بار ارتقای وضعیت فرهنگی و مسایل ورزشی جامعه را نیز به دوش می کشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قدس خبر, قدس خبر,

وی افزود: عدم آگاهی و اطلاع مردم نسبت به وظایف شهرداری موجب می شود تا برخی از وظایف دستگاه های اجرایی دیگر را در حیطه وظایف شهرداری قلمداد کنند و توقع رسیدگی و پیگیری در آن حوزه از شهرداری را داشته باشند، و همچنین نسبت به وظایف و اقداماتی که در حوزه مسئولیت های اجرایی شهرداری انجام می گیرد بی اطلاع باشد که در همین راستا نقش روابط عمومی در ارتباط بین مردم و شهرداری روشن می شود.

,

شهردار قدس با تاکید بر ضرورت توجه به مقوله شفافیت، سرعت و صداقت در اطلاع رسانی گفت: این سه عامل مهم همواره باید مد نظر روابط عمومی قرار گیرد تا این واحد به عنوان یک مرجع معتبر اطلاع رسانی مورد قبولی را  انجام دهد.

,

مختاری با اشاره به نقش موثر اطلاع رسانی و انتشار خبر موثق از سوی صدا و سیما بیان کرد:روابط عمومی نیز باید این نقش را در یک مجموعه کوچکتر به خوبی انجام دهد؛حتی اگر این اطلاع رسانی نقاط ضعف سیستم را بیان کند هیچ منافاتی با اهداف اطلاع رسانی ندارد،و پایبندی به سه اصل مذکور در حوزه روابط عمومی وظیفه این واحد است.

,

وی در ادامه افزود:  اطلاع رسانی به موقع موجب جلوگیری از سوء استفاده و تحریف اخبار و گزارش عملکرد شهرداری توسط دیگران خواهد شد و به این ترتیب مردم سعی می کنند اخبار مرتبط با شهرداری را از طریق سایت و پورتال اطلاع رسانی روابط عمومی شهرداری پیگیری کنند.

,

مدیریت شهری قدس با اشاره به تحریف اخبار در فضاهای مجازی وظیفه ی واحد روابط عمومی را سنگین و مهم دانست و گفت:عدم سازماندهی و کادر سازی خبرنگاران و افرادی که محتوا و خبر تولید می کنند یکی از نقاط ضعف این واحد است که با سازماندهی افراد مذکور می توان به خوبی بر اخبار فضای مجازی غالب آمد.

,

مختاری در ادامه یادآور شد:مستند و موثق بودن اخبار رسمی برخی رسانه های خبری و مراجع معتبر موجب جلب اطمینان عمومی می شود که ما نیز باید در جهت اطلاع رسانی دقیق و به هنگام  به دنبال  تقویت ارتباط خود با این حوزه ها باشیم.

,

شهردار قدس در ادامه به لزوم انتشار هفته نامه مدام و حرفه ای در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: زیرساختهای فرهنگی شهر را باید به گونه ای تقویت کنیم تا اقدامات و فعالیت های عمرانی و اجرایی شهرداری به شکل مطلوب  منعکس و در دید عموم قرار گیرد.

,

وی یکی از وظایف مهم و اساسی روابط عمومی را تلاش در جهت برقراری ارتباط موثر بین مدیران شهرداری با مردم برشمرد و بر استمرار آن تاکید کرد.

,

گفتنی است مسعود مختاری در پایان این دیدار با اهداء تندیس و لوح از تلاش ها و زحمات فعالان عرصه روابط عمومی در شهرداری قدس تقدیر و تشکر کرد.

,

, , , , , , ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه