اخبار داغ

مدرس دانشگاه و حوزه:

تبلیغات غرب علیه فرزند آوری باید جدی گرفته شود

تبلیغات غرب علیه فرزند آوری باید جدی گرفته شود
خطر کاهش رشد جمعیت بخصوص جمعیت جوان در کشور باید جدی گرفته شود که در این راستا شاهد نسخه‌های غربی برای عدم فرزندآوری در خانواده‌ها هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طیبه سادات فاطمی مدرس دانشگاه و حوزه به مناسبت روز ملی جمعیت در گفت‌وگو با خبرنگار زنان‌ خبرگفت: بررسی‌های زیادی در خصوص مسائل جمعیت شناسی و روند کاهش رشد جمعیت در ایران خصوصا در دهه اخیر انجام شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنان‌ خبر, زنان‌ خبر,

وی افزود: یکی از معضلاتی که گریبان‌گیر خانواده‎های ایرانی شده است عدم تمایل فرزند آوری بانوان است، متاسفانه آنان گرایشی به تولد فرزند بیش از یک یا دوتا ندارند.

,

فاطمی فرزند را یکی از نعمت‎های الهی برای والدین دانست و اذعان داشت: فرزندان یکی از نعمت‎ها و برکت‎های الهی برای والدین هستند، برخی از مادران عنوان می‌کنند که حوصله بچه داری، توان، شرایط نگهداری و... ندارند، در قرآن خداوند وعده روزی فرزندان را داده است.

,

وی خاطرنشان کرد: عده‌ای مخالف فرزند آوری در کشور هستند که با صحبت‌هایی همچون عدم امکانات، از بین رفتن رفاه مادران، تغذیه، تحصیل و ایجاد ترس از آینده کودکان، والدین را نسبت به فرزند آوری دلسرد می‌کنند.

,

مدرس دانشگاه و حوزه با اشاره به سیاست‌های فرزند آوری در دهه 70 گفت: در دهه 70 موضوع فرزند کمتر، زندگی بهتر با توجه به جمعیت آن زمان مطرح شد، در آن موقع برخی از مدارس 3 شیفت بودند و امکانات نسبت به جمعیت کم بود.

,

وی ادامه داد: اکنون با توجه به جمعیت کشور باید فرهنگ تولد فرزندان بیشتر در خانواده‎ها نهادینه شود تا جمعیت کشور با کهنسالی مواجه نشود.

,

فاطمی در مورد آسیب‌های جمعیت کهنسال مطرح کرد: اگر جمعیت ایران رو به کهنسالی رود آسیب‎هایی همچون وابستگی به بیگانگان خواهیم داشت، با توجه به تاکید مقام معظم رهبری نباید چهره‌ی جوانی که امروز جامعه‌ی ایرانی دارد، از او گرفته شود.

,

وی یادآور شد: متاسفانه در بین برخی بانوان فرزند بیشتر از دو تا را نوعی بی‌کلاسی می‎دانند، جنگ نرم دشمن حتی در این زمینه علیه خانواده و کشور برنامه‌ریزی کرده است که باید با بصیرت افکار پلید آنان را خنثی کنیم.

,

مدرس دانشگاه و حوزه فرزند را باعث پیشرفت والدین دانست و افزود: نسخه‌های غلط غربی برای خانواده ایرانی این است که فرزند را مانع پیشرفت والدین می‌دانند، باید بدانیم که فرزند هیچ مانعی برای فعالیت‌های اجتماعی، اشتغال، فعالیت‌های فرهنگی، علمی، اقتصادی و... نخواهد شد بلکه فرزندان عامل موفقیت و تلاش خانواده برای زندگی بهتر هستند.

,

فاطمی یادآور شد: دولت باید همزمان با تشویق خانواده‌ها برای فرزند آوری بیشتر امکانات رفاهی بهتر و مطلوب‌تری برای خانواده‌ها و کودکان را در سطح جامعه ایجاد کند.

,

وی در مورد بانوان شاغل اظهار کرد: ایجاد مهد کودک در محل کار و مرخصی‌های زایمان برای مادران شاغل می‌تواند بسیاری از مشکلات آنان را رفع کند.

,

مدرس دانشگاه و حوزه با اشاره به تبلیغات غرب گفت: تبلیغاتی که غرب علیه فرزند آوری بخصوص بر افکار بانوان دارد باید جدی گرفته شود و علاوه بر خنثی کردن اهداف آنان بهتر است با آگاه سازی خانواده‌ها در راستای حمایت‎های تشویقی گام برداریم.

,

وی در ادامه تصریح کرد: جمعیت یک کشور یعنی قدرت آن کشور، هرچه قدر جمعیت بخصوص آمار جوانان در کشور کمتر باشد ضعیف خواهد شد و نیازمند به بیگانگان خواهد بود.

,

فاطمی خطاب به همه خانواده‌های ایرانی گفت: نگذارید که کشورمان با نسخه‌های غربی نابود شود؛ برای تقویت کشور تلاش کنیم و جمعیت جوان را افزایش دهیم، نسبت به سیاست‎های غربی که در کشور ایجاد شده آگاه باشیم و مقابل آنها بایستیم.

,

انتهای پیام/*

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه