اخبار داغ

گزارش:

ادامه ناملایمتی‌ها نسبت به سرمایه‌گذار آبگرم لوت/ تحریک مردم و تعیین تکلیف برای نیروی انتظامی توسط فرماندار خوسف/ نفوذ سیاسی راهی برای پیش بردن اهداف شخصی

ادامه ناملایمتی‌ها نسبت به سرمایه‌گذار آبگرم لوت/ تحریک مردم و تعیین تکلیف برای نیروی انتظامی توسط فرماندار خوسف/ نفوذ سیاسی راهی برای پیش بردن اهداف شخصی
فرماندار خوسف مردم که را برای ایجاد تجمع تحریک می‌کرد، با استفاده از نفوذ سیاسی‌اش قصد متوقف کردن مجتمع آبگرم لوت را دارد و در این خصوص برای نیروی انتظامی و مدیران استانی تعیین تکلیف می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، در خصوص مجتمع آب‌درمانی آبگرم لوت و مشکلات سرمایه‌گذار آن چندین دفعه گزارش و گفت‌وگو نوشته شده اما متأسفانه نه‌تنها مشکلات این سرمایه‌گذار رفع نشده است بلکه روزبه‌روز با سنگ‌اندازی‌های بیشتری از سوی شفیعی فرماندار خوسف روبه‌رو است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,
 
,
سرمایه‌گذار آب‌گرم لوت برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی به عنوان یک سرمایه‌گذار بومی خراسان جنوبی در منطقه‌ای که فاقد زیرساخت‌های اولیه بود، تمام سرمایه‌اش را که بیش از 5 میلیارد تومان است، گذاشته است.
,
 
,
در این گزارش به مراحل قانونی که توسط داریوش خسروی مدیرعامل مجتمع گردشگری آبگرم لوت برای ایجاد این مجتمع طی شده است اشاره می‌کنیم و از آقای فرماندار خوسف این سؤال را داریم که چرا این‌گونه با نامهربانی یک سرمایه‌گذار را در منگنه قرار داده و با کارشکنی‌های متعدد جلوی فعالیت این سرمایه‌گذار را می‌گیرد؟
,
 
,
در سال 1384 عملیات مطالعه و اجرای پروژه آغاز و پیرو مصوبات کارگروه میراث فرهنگی خراسان جنوبی در 17 آذر 1386 و کمیته ذیل این کارگروه که روز چهارشنبه 19 دی 1386 برگزار شد، در خصوص واگذاری پروژه آبگرم لوت به بخش خصوصی در راستای اصل 44 قانون اساسی مطرح شد.
,
 
,
مسئول وقت اداره استعدادیابی اراضی اداره کل منابع طبیعی خراسان جنوبی در خصوص مالکیت این مجموعه گفته بود "ملک مذکور در سال 1340 به نام وزارت دارایی قبول نمایندگی شده و در حال حاضر سند مجموعه با شماره 963 اصلی در بخش 3 به نام چشمه آبگرم با مساحت حدود 449 هزار هکتار سند آن ثبت شده است که واگذاری آن در حیطه اختیارات سازمان جهادکشاورزی و امور اراضی خراسان جنوبی است که در همان سال (86) سرمایه‌گذاران اولیه انصراف داده و پروژه آبگرم لوت در سال 87 به شهرداری خوسف واگذار گردید که پس از مدتی شهرداری انصراف خود را اعلام می‌کند و پس از آن داریوش خسروی در این مجموعه سرمایه‌گذاری می‌کند".
,
 
,
, ,
 
,
روند اجرای پرونده تمام سلسه مراتب اداری و قانونی خود را برای واگذاری طی کرده و ملکی که مالکیت آن چه در زمان انقلاب و چه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در اختیار دولت است و سند آن به نام دولت جمهوری اسلامی ایران، سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور است، چگونه می‌تواند وقفی باشد؟ درحالی که شفیعی فرماندار خوسف ادعای وقفی‌بودن آن منطقه را دارد.
,
 
,
, ,
 
,
ادعای وقف بر انفال طبق اصل 45 قانون اساسی باطل است و طبق استفتای مقام معظم رهبری "در صحت وقف، سابقه مالکیت شرعی خاص واقف شرط است و چون جنگل‌ها و مراتع طبیعی که از انفال و اموال عمومی است، ملک خاص کسی نیست پس در نتیجه وقف آن‌ها توسط هیچ فردی صحیح نیست".
,
 
,
در ادامه شفیعی فرماندار خوسف دست از سنگ‌اندازی‌های خود برنداشته و ادعا می‌کند "در آبگرم لوت، 70 درصد سرمایه‌گذاری توسط دولت انجام شده و تنها 30 درصد توسط  سرمایه‌گذار صورت پذیرفته است". این در حالی است که طی موافقت اصولی شماره 2235/148/892 به تاریخ 4 آبان 1389 اعیان سه هزار و 504 مترمربع جهت احداث واحد اقامتی، تجاری، اداری، انتظامی، بانکی، رستوران و سفره‌خانه، مخابرات، پارکینگ‌ها، پارک بیابانی، سایت بیابان‌گردی و غیره در بخش خصوصی پیش‌بینی شده است و متراژ 670 مترمربع جهت احداث آب‌درمانی و نمازخانه به اداره کل میراث فرهنگی واگذار شده است.
,
 
,
این آمار و ارقام و کار انجام شده نشان می‌دهد، فرماندار خوسف هیچ‌گونه اطلاعاتی در خصوص پروژه آبگرم لوت و سرمایه‌گذاری آن توسط بخش خصوصی و دولتی ندارد و از طرفی آبگرم لوت یکی از مهم‌ترین پروژه‌های گردشگری سلامت خراسان جنوبی است و سرمایه‌گذاری دولت این مفهوم را می‌رساند که این مکان قابلیت سرمایه‌گذاری و کمک دولتی را دارد.
,
 
,
از ابتدای ایجاد این طرح تا قبل از انتصاب شفیعی فرماندار فعلی خوسف، همه ساله ردیف اعتباری و تخصیص اعتبار با توجه به محرومیت منطقه وجود داشته است. حال فرماندار خوسف توضیح دهد که به چه دلیل اعتبار آبگرم لوت را حذف کرده است؟
,
 
,
داریوش خسروی مدیرعامل آب‌گرم لوت در این زمینه گفت: طی سه مرحله جهت دریافت وام به بانک معرفی شدم که در مرحله اول، با مبلغ دو میلیارد تومان از طرف میراث فرهنگی معرفی و پس از طی مراحل اداری و مصوب با مبلغ 300 میلیون تومان به بانک سینا معرفی شدم که فرماندار خوسف جلوی آن را گرفت و اعلام کرد این طرح در اولویت نیست با وجود این‌که پس از استعلامات بانکی، بانک سینا اعلام کرده پرداخت آن از نظر بانک مشکلی ندارد.
,
 
,
وی یادآور شد: فرماندار خوسف گفته است "شهرستان خوسف در حد اعتبارات خود در بحث راه، آب و برق به آبگرم لوت کمک کرده است". که در این خصوص باید گفت "از زمان تصدی نامبرده تاکنون زیرساخت‌های اولیه فوق به طور کلی به دست فراموشی سپرده شده و در تحریم شدید داخلی قرار گرفته و قسمتی تخریب و مابقی در حال تخریب است؛ اکنون فرماندار خوسف توضیح دهد چگونه پاسخگوی حیف و میل بیت‌المال و زحمات مسئولان در طی 13 سال خواهد بود؟
,
 
,
مدیرعامل آبگرم لوت اظهار کرد: با توجه به این‌که راه‌اندازی کامل این مجموعه برای 80 نفر اشتغال‌زایی دائم دارد و قبل از انتصاب فرماندار کنونی، 32 نفر از روستاهای خور، سروباد، برمنج، همند، گل، کلاته ملک، جومیان، مهدیه و شهرستان خوسف و سایر نقاط خراسان جنوبی در این مجموعه فعالیت می‌کردند اما در طول مدت تصدی این فرماندار، با کارشکنی‌هایی که صورت گرفته، فقط 2 نفر باقی مانده‌اند.
,
 
,
, ,
 
,
خسروی با بیان این‌که از دیگر اقدامات فرماندار خوسف، تحریک افراد جهت پرداخت‌نکردن هزینه آبدرمانی است تصریح کرد: به دلیل ایجاد ناامنی در این مجتمع چندین بار تعویض نیرو شده و هم‌اکنون افراد باقی مانده و گردشگران در مجموعه امنیت جانی ندارند و اگر در زمان اوج کاری نوروز 1396 نیروی انتظامی در این منطقه حضور نمی‌داشت، قطعا در مجموعه زخمی و کشته داده بودیم.
,
 
,
وی در خصوص ناامنی‌های ایجاد شده در این محل گفت: نوروز سال 1396 متأسفانه افراد ناشناس و اجیرشده به قصد تخریب مجموعه با سنگ و شیشه نوشابه شروع به شکستن سقف استخر‌ها و آسیب‌رساندن به سایر تأسیسات مجموعه آبگرم کردند. تلاش‌های من نیز برای آرام کردنشان فایده‌ای نداشت.
,
 
,
مدیرعامل آبرگم لوت افزود: با هزینه شخصی و پرداخت اجاره‌ی هوا و فضا، یک سیستم ارتباطی اضطرری برای مجموعه فراهم کرده‌ام و به وسیله آن با نیروی انتظامی تماس گرفتیم، نیروی انتظامی آمد و تمام مشخصات افراد خاطی به آن‌ها داده شد. از شماره موتور گرفته تا مشخصات ظاهری اما جالب است با گذشت بیش از یک سال از آن حادثه هنوز هیچ‌کدام از آن افراد دستگیر نشدند و غرامت خسارتی که وارد کرده‌اند را پرداخت نکرده‌اند.
,
 
,
خسروی اظهار کرد: کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی بعد از درگیری نوروز 96 برای برآورد خسارت وارده شده، از این مجتمع بازدید کردند که بعد از بررسی به عمل آمده، هزینه تعمیر قسمت‌های آسیب‌دیده این مجتمع را 11 میلیون و 650 هزار ریال برآورد کرده‌اند، حال این سوال مطرح است که چه کسی باید این هزینه را پرداخت کند؟
,
 
,
, ,
 
,
وی گفت: فرماندار خوسف به کارشکنی‌های خود اکتفا نکرده و از نیروی انتظامی خواسته بود که به مجتمع آب درمانی آبگرم لوت خدمات ندهند که در این مورد با برخورد فرمانده نیروی انتظامی مواجه شد.
,
 
,
مدیرعامل آبگرم لوت اظهار کرد: فرمانده سابق نیروی انتظامی خوسف به فرماندار خوسف گفته بود "شما در حوزه استحفاظی من ناامنی ایجاد کرده‌اید و درحد شما نیست که به من دستور دهید، من مافوق دارم و ایجاد و حفظ امنیت وظیفه من است".
,
 
,
خسروی خاطرنشان کرد: فرمانده نیروی انتظامی از 28 اسفندماه 1395 تا 13 فروردین‌ماه 1396 که اوج سفرهای نوروزی به این منطقه است، تعدادی از نیروهای امنیتی خود را در این منطقه مستقر کرد تا از امنیت مردم و گردشگران دفاع کنند.
,
 
,
وی گفت: برای چندمین دفعه شنبه‌شب (22 اردیبهشت‌ماه 1397) نیز عده‌ای با موتور و خودروهایی که پلاکشان گل‌آلود بود به مجتمع آبگرم لوت حمله کردند و با ایجاد سرو صدا و وارد کردن ضربات به در و شیشه‌های مجتمع و اقامتگاه‌ها باعث ایجاد رعب و وحشت در میان ساکنان این مجتمع شدند.
,
 
,
مدیرعامل آبگرم لوت افزود: فرماندار خوسف به این کارشکنی‌ها ادامه می‌دهد، فروردین‌ماه 96 اهالی خوسف را به تحسن در کوچه و خیابان دعوت کرد که با دخالت نیروی انتظامی و مراجع قضایی در نهایت تحسن در دفتر خود فرماندار انجام شد و یک بنر زدند و در این تحسن به قیمت بالای اجاره اتاق و بلیط آبگرم و تخریب خانه‌های وقفی اعتراض شده بود، در صورتی که این اجاره‌بها و قیمت بلیط توسط اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تعیین می‌شود. همچنین در مجتمع آبرگ لوت، از قسمت رایگان تا قیمت‌های بعدی داریم تا همه افراد بتوانند از آن استفاده کنند.
,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
خسروی اظهار کرد: جاده خوسف – آبگرم لوت در 5 کیلومتری آبگرم به علت بارندگی‌ها بسیار افتضاح است و در این خصوص مکاتبات زیادی شده است که بعد از مدتی یک گریدر برای صاف‌کردن جاده فرستاده شد.
,
 
,
, ,
 
,
وی یادآور شد: در نهایت با نامه حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدباقر عبادی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی کارش را در مسیر انجام می‌دهد.
,
 
,
مدیرعامل آبگرم لوت اضافه کرد: به علت بارندگی‌های اخیر و انجام نگرفتن یک کار اساسی برای احداث جاده، متاسفانه یک تور گردشگری 25 اردیبهشت امسال برای بازدید از مجتمع آب درمانی آب‌گرم لوت به این مکان عزیمت می‌کنند که در راه دچار مشکل شده و اتوبوس حامل این گردشگران به علت افتضاح بودن راه، خراب می‌شود و چون راه ارتباطی برای درخواست کمک وجود نداشت، اتوبوس را هر طور بوده راه می‌اندازند و یک مسافت 1.5 ساعته را با سلام و صلوات و دلهره در 5 ساعت طی می‌کنند که از طرف مدیر عامل این شرکت گردشگری نامه‌ای در خصوص خراب بودن راه و مشخص نبودن جاده در مسیر رودخانه نوشته شده است و به امضای گردشگران نیز رسیده است.
,
 
,
, ,
 
,
خسروی اظهار کرد: درحالی که جاده یکی از زیرساخت‌های اساسی برای رسیدن گردشگر به مکان‌های دیدنی، تفریحی و گردشگری است اما متأسفانه با کارشکنی‌های فرماندار خوسف که به مدیر راه و شهرسازی سابق خوسف دستور عدم خدمات‌دهی به مجتمع آبگرم لوت را صادر کرده بود، این راه همچنان خراب و مسافران و گردشگران در این راه با خطر جانی مواجه هستند.
,
 
,
وی گفت: برای تأمین آب شرب مورد نیاز مجتمع گردشگری آبگرم لوت مجوز حفر چاه گرفتم که در حال انجام است.
,
 
,
مدیرعامل مجتمع آبگرم لوت گفت: فرماندار خوسف در بهمن‌ماه 1395 هنگام بازدید اداری از مجتمع گردشگری آبگرم لوت، در غیاب مدیرعامل این مجتمع عباراتی چون (مگر من اینجا نباشم وگرنه پدرش را درمی‌آورم، بدبخت و بیچاره‌اش می‌کنم، کاری می‌کنم که خودش اینجا را بذاره، بره ...) را بیان کرده و من را مورد تهدید قرار داده است.
,
 
,
, ,
 
,
 
,
, ,
 
,
خسروی اظهار کرد: به دلیل این توهین‌ها، 20 آذر 96 از فرماندار خوسف شکایت کردم و بعد از گذراندن مراحل قانونی، دادگاه در 6 اردیبهشت 1397 الفاظ به کاربرده شده توسط فرماندار خوسف را توهین تشخیص داده و وی از جهت توهین، به پرداخت یک میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرده است.
,
 
,
وی گفت: بسی جأی تاسف دارد که یک مقام دولتی با حضور در یک مکان گردشگری به جای حمایت از سرمایه‌گذار و تشویق او در جهت رونق بخشیدن به این مکان از الفاظ زشت و رکیک استفاده کند.
,
 
,
مدیرعامل آبگرم لوت اظهار کرد: از سوی دفتر آیت‌الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز مکاتباتی مبنی بر تشکیل جلسه توسط دستگاه‌های ذی‌ربط جهت رسیدگی به مشکلات مجتمع آبگرم لوت به استانداری خراسان جنوبی شده است و در این مکاتبات تأکید شده به جای کارشکنی‌ در فعالیت مجتمع مذکور به کارهای موظف خود بپردازند که این نشان می‌دهد کارشکنی‌های فرماندار خوسف برای همگان آشکار شده است.
,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
خسروی خطاب به استاندار خراسان جنوبی گفت: آقای استاندار چگونه می‌شود فرمانداری که بارها خلاف قانون عمل کرده است و در دادگاه محکوم شده هنوز بر مسند قانون باشد؟
,
 
,
محمدمهدی مروج الشریعه استاندار خراسان جنوبی بارها بر لزوم حمایت از سرمایه‌گذار تأکید کرده است و روز گذشته در جلسه مشترک کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان جنوبی نیز ضمن انتقاد از برخی کوتاهی‌هایی که توسط بعضی مدیران استانی در خصوص جذب سرمایه‌گذاران صورت می‌گیرد، اظهار کرد: مدیران دستگاه‌ها باید همت در جذب سرمایه‌گذار به استان داشته باشند نه‌این‌که منتظر باشند که لقمه آماده شده برایشان از مرکز فرستاده شود؛ باید به سرعت راه‌های جذب سرمایه‌گذاری در استان باز شود.
,
 
,
یکی از اقداماتی که می‌تواند در جهت کمک دولت برای رونق پروژه‌ها باشد، حضور سرمایه‌گذاران در پروژه‌ها و رونق صنعت گردشگری است که متأسفانه یک سرمایه‌گذار بومی استان پس از 13 سال سرمایه‌گذاری در مجتمع آب درمانی لوت اکنون اقداماتش از طریق مسئولان علی‌الخصوص فرماندار خوسف به چالش کشیده شده است.
,
 
,
ایجاد ناامنی، فشار به سرمایه‌گذار، تحریک مردم و مسئولان شهرستان خوسف، جلوگیری از احداث جاده، فشار به بهداشت اماکن و دستور قطع تلفن مجتمع و در نهایت شکایت اوقاف از این مجموعه به عنوان اوقافی‌بودن ملک با توجه به اخذ کلیه استعلامات قانونی، باعث شده سرمایه‌گذار مجموعه به نیست و نابودی کشیده شود.
,
 
,
کاش مسئولان به قول‌هایی که برای تأمین زیرساخت‌ها داده بودند عمل می‌کردند و ای کاش سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در استانی که پر از پتانسیل‌های اشتغال‌زایی در این زمینه است این میزان مورد حجمه قرار نمی‌گرفت.
,
 
,
وضعیت سرمایه‌گذاران فعلی در یک منطقه، مورد بررسی سرمایه‌گذارانی که قصد دارند در آینده در آن منطقه سرمایه‌گذاری کنند، قرار می‌گیرد که آیا مورد حمایت قرار می‌گیرند یا نه. این‌جا اقدام مسئولان نشان خواهد داد که آیا خواهند توانست پشتیبان و موجب دلگرمی سرمایه‌گذاران باشند؟
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه