اخبار داغ

عضو هیأت تحقیق و تفحص از مدیران دو تابعیتی در گفتگو با دانا خبر داد:

شناسایی 210 مدیر دو تابعیتی دیگر توسط وزارت اطلاعات/ با کسانی هم که مدیران دوتابعیتی را به کار گرفته‌اند برخورد می‌شود

شناسایی 210 مدیر دو تابعیتی دیگر توسط وزارت اطلاعات/ با کسانی هم که مدیران دوتابعیتی را به کار گرفته‌اند برخورد می‌شود
درباره اقدام بعدی مجلس در برخورد با دو تابعیتی ها گفت: باید با کسانی که مدیران دو تابعیتی را به کار گرفته اند برخورد لازم بشود؛ لایحه ای در دستور کار قرار گرفته است که خلأ های قانونی در موضوع دو تابعیتی ها بررسی شده و در نهایت قوانین جدید تصویب می شود.
[

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو هیأت تحقیق و تفحص از مدیران دو تابعیتی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص آخرین وضعیت بررسی این مدیران اظهار داشت: بیش از حدود 100 مدیر دو تابعیتی که شناسایی شده اند در بدنه وزارت نفت هستند؛ نوع کار وزارت نفت به شکلی بوده است که زمینه برای حضور مدیران دو تابعیتی در این وزارت خانه فراهم بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در ادامه افزود: سندی که وزارت اطلاعات ارائه داده است نشان می دهد که 210 فرد برای مدیریت در حوزه های گوناگون حاکمیتی، اقتصادی، وزارت خارجه و ... از سوی دولت معرفی شده بودند که در نهایت با استعلام وزارت اطلاعات، این افراد شناسایی و ممنوعیت به کار گیری آنها به دولت اعلام و ابلاغ شده است.

,

عضو هیأت تحقیق و تفحص از مدیران دو تابعیتی با بیان اینکه این 210 نفر یا تابعیت مضاعف داشته، یا دارای گرین کارت و یا دارای اقامت های طولانی و خاص در کشورهای بیگانه بوده اند عنوان کرد: امیدواریم دادستانی کل کشور به موضوع مدیران دو تابعیتی ورود پیدا کرده و انشاالله این خطر بسیار مهم به زودی بر طرف شود.

,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تأکید بر لزوم صدور احکام برکناری این افراد از مسندهای خود عنوان کرد: این افراد هم از مدیران بوده و هم از افرادی که قرار بوده است در مراکز حساس کشور به کار گرفته شوند. این افراد قرار بوده است مسئولیت هایی بگیرند که ممکن است گاهی نسبت های فامیلی با سایر مدیران هم داشته باشند.

,

حاجی دلیگانی در ادامه گفت: در ادامه پرونده مدیران دوتابعیتی، وقتی رسیدگی های مجلس به اتمام رسید و دادستان حکم نهایی را درباره 100 مدیر اعلام کرد مدیرانی را که در به کار گیری این افراد سهل انگاری کرده اند مورد بازخواست قرار می گیرند. خواسته اصلی مجلس برخورد با این مدیران است چرا که مشکلات امنیتی زیادی از ناحیه مدیران دو تابعیتی برای کشور به وجود آمده است.

,

وی درباره اقدام بعدی مجلس در برخورد با دو تابعیتی ها عنوان کرد: باید با کسانی که مدیران دو تابعیتی را به کار گرفته اند برخورد لازم بشود؛ لایحه ای در دستور کار قرار گرفته است که خلأ های قانونی در موضوع دو تابعیتی ها بررسی شده و در نهایت قوانین جدید تصویب می شود.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه