اخبار داغ

بررسی سوالات و شبهات فعالیت های جهادی در میزگرد راه آرمان؛

تعداد محرومین اندک اما سو مدیریت زیاد است/مسئولین به جای شبهه افکنی راهنمایی کنند/گروه های جهادی سطح آگاهی و توقع مردم را افزایش دادند

تعداد محرومین اندک اما سو مدیریت زیاد است/مسئولین به جای شبهه افکنی راهنمایی کنند/گروه های جهادی سطح آگاهی و توقع مردم را افزایش دادند
فعالین اردوهای جهادی دانشگاه در میزگرد "اردوهای جهادی دانشگاه و سازندگی ایران" به شبهات و سوالات پاسخ دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ تابستان و تعطیلی دانشگاه ها فرصتی است برای دانشجویان تا در قالب گروه های جهادی دانشگاه سری به مناطق محروم بزنند و از مشکلات مردم با خبر شوند. به همین منظور میزگرد تخصصی "اردوهای جهادی دانشگاه و سازندگی ایران" با هدف آسیب شناسی این حرکت های خود جوش با حضور دو تن از فعالین دانشجویی به همراه مسئول سازندگی بسیج دانشجویی کشور به همت پایگاه اطلاع رسانی راه آرمان برگزارشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان, راه آرمان, راه آرمان , راه آرمان , راه آرمان ,

اگر مسئولینی که شبهاتی دارند به میان ما بیایند و راهنمایی کنند کارها بهتر پیش می رود

, اگر مسئولینی که شبهاتی دارند به میان ما بیایند و راهنمایی کنند کارها بهتر پیش می رود, اگر مسئولینی که شبهاتی دارند به میان ما بیایند و راهنمایی کنند کارها بهتر پیش می رود,

آمنه حیدری فعال دانشجویی اردوهای جهادی دانشگاه پیام نور درخصوص اثر بخشی فعالیت های خود گفت: یکی از اقدامات فرهنگی گروه های جهادی خواهرانارائه مشاوره تربیت فرزند، مشاوره خانواده و مشاوره درسی است.

,

وی ادامه داد: مشاوره های ارائه شده موجب حل و فصل دعواهای خانوادگی است به طور مثال فردی که به خاطر ازدواج اشتباه از خانواده طرد شده بود مجدد به آغوش خانواده بازگشت و یا خانواده ای که در آستانه فروپاشی بود دوباره منسجم گردید.

,

حیدری درخصوص شبهات مطرح شده درباره غیرتخصصی بودن اردوی های جهادی گفت: شهید مدافع حرم لنگری زاده در سال 96 به همراه خانواده خود به اردوی جهادی آمد اما با وجود آنکه تخصص ایشان (مکانیکی) در آنجا کاربرد نداشت به دیگران کمک می کرد و هرکاری که به او می گفتند انجام می دادند حتی برای هماهنگی امور تلاش زیادی می کردند.

,

, ,

این سرپرست گروه های جهادی تصریح کرد: ما مخالف صافی گذاشتن برای افراد هستیم که فلان آدم به دلیل عدم داشتن تخصص حذف شود.

,

وی تشریح کرد: افرادی داشتیم که به خاطر شور و شوق اردوهای جهادی به دنبال یک تخصص رفتند تا بتوانند در مناطق محروم کمک کنند.

,

حیدری افزود: نفس برگزاری اردوهای جهادی و شرکت دانشجویان در حرکت های جهادی باعث تاثیر گذاری است حتی رفتار جهادگران بیش از کارهایشان موثر است.

,

وی درباره انتظار خود از مسئولان بیان داشت: مسئولان بیشتر به گروه های جهادی سر بزنند، اگر مسئولینی که شبهاتی دارند به میان ما بیایند و راهنمایی کنند کارها بهتر پیش می رود.

,

حیدری ادامه داد: دانشجویان توانایی انجام کارهای زیادی دارند ولی به حمایت نیاز دارند.

,

تعداد محرومان از بودجه سازمان های کمک کننده کمتر است اما سو مدیریت تعداد آنها را بالا نشان می دهد

, تعداد محرومان از بودجه سازمان های کمک کننده کمتر است اما سو مدیریت تعداد آنها را بالا نشان می دهد, تعداد محرومان از بودجه سازمان های کمک کننده کمتر است اما سو مدیریت تعداد آنها را بالا نشان می دهد,

محمدامین شمسی فعال دانشجویی در خصوص فعالیت جهادگران سازندگی درباره اینکه چرا با وجود دستگاه های دولتی، جهادگران دانشجویی در مناطق محروم و حاشیه شهرها حضور دارند، بیان داشت: آمار محرومان جامعه از آنچه که مجموع ادارات مسئول باید طبق قانون حمایت کنند کمتر است ولی بدلیل عدم هماهنگی دستگاه ها و نبود مدیریت بازهم شاهد حضور محرومان در جامعه هستیم.

,

وی ادامه داد: متاسفانه مسئولان به محرومان رسیدگی نمی کنند و از سوی دیگر حل مشکل افراد در بروکراسی اداری گرفتار می شود.

,

شمسی در واکنش به این شبهه که فعالیت های جهادی موجب گداپروری در جامعه است، پاسخ داد: گروه های جهادی در تمامی فعالیت های خود از توان بومی استفاده می کند.

,

وی تشریح کرد: به طور مثال ساخت یک خانه یا مسجد با مشارکت مسئولان و مردم منطقه صورت می گیرد و گروه های جهادی تنها کمک کننده به توانمند سازی افراد منطقه است.

,

این جهادگر دانشجویی ادامه داد: از سوی دیگر هر کمکی که صورت میگیرد در راستای اهداف بلند تری است به طور مثال در زمان توزیع کمک های غذایی به افرادی که در کلاس های خوداشتغالی مساجد شرکت می کنند بیشتر توجه می شود.

,

وی تاکید کرد: اقدامات گروه های جهادی در راستای بالا بردن سطح آگاهی و توان مردم است.

,

ردم از مسئولان می پرسند چرا دانشجویان در مدت زمان کوتاهی می توانند مشکلات را حل کنند ولی آنها نمی توانند

, ردم از مسئولان می پرسند چرا دانشجویان در مدت زمان کوتاهی می توانند مشکلات را حل کنند ولی آنها نمی توانند, ردم از مسئولان می پرسند چرا دانشجویان در مدت زمان کوتاهی می توانند مشکلات را حل کنند ولی آنها نمی توانند,

صادق مفرد مسئول سازندگی بسیج دانشجویی دانشگاه های کشور در پاسخ به این شبهه که آیا فعالیت های جهادی مانع درس دانشجویان نمی شود، گفت: اولا اردوهای جهادی در مقاطع زمانی کوتاه برگزار می شود و دوما بچه های جهای جزو موفقترین دانشجویان کشور هستند شاید دلیل آن این باشد که آنها با دیدن محرومیت ها، قدر نعمت ها را بهتر می دانند.

,

این مقام مسئول در فعالیت های جهادی درخصوص موازی کاری یا تزاحم فعالیت ها دانشجویان با کارهای دولت ابراز داشت: ما کمک کار دولت هستیم ولی برخی مشکلات وجود دارد که باید با هماهنگی حل شود.

,

, ,

وی ادامه داد: البته این نکته را باید بپذیریم که گروه های جهادی سطح توقع مردم از مسئولان را تغییر داده است.

,

مفرد تشریح کرد: به طور مثال در یکی از مناطق برای تسهیل رفت و آمد دانش آموزان روستایی نیاز به یک پل بود. مسئولین چهار سال وعده می دادند ولی گروه های جهادی در مدت سه هفته کار ساخت را آغاز کردند و این موجب افزایش توقعات از مسئولین می شود.

,

وی تاکید کرد: مردم از مسئولان می پرسند چرا دانشجویان در مدت زمان کوتاهی می توانند مشکلات را حل کنند ولی آنها نمی توانند.

,

مسئول سازندگی بسیج دانشجویی دانشگاه های کشور اظهار کرد: البته برای حل مشکلات نمی توان تنها به دولت متکی بود و گروه های جهادی به دنبال ایجاد تحرک در مردم هستند تا به جای آنکه منتظر دولت باشند، خودشان مشکلات را حل کنند.

,

مفرد در پاسخ به این سوال که چرا پس از جنگ تحمیلی با وجود اقدامات صورت گرفته هنوز شاهد محرومیت ها هستیم گفت: باید به این نکته توجه کرد که در 40 سال گذشته خدمات بسیار زیادی صورت گرفته و تمام دنیا اذعان دارد که کشور در حال پیشرفت است.

,

وی ادامه داد: ولی متاسفانه بعضی سیاستگذاری ها برای ارائه خدمت به مردم، در نتیجه نهایی موجب افزایش محرومیت ها شده است.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه به ازای هر سه شغل در شهر تنها یک شغل در روستا ها ایجاد شده است، تصریح کرد: قوانین کسب و کار و تولید که در سالیان گذشته به تصویب رسیده است تبدیل به موانعی برای راه اندازی کار در روستاها شده است.

,

وی تاکید کرد: افزایش محرومیت ها مثل حاشیه نشینی شهرها در نتیجه سیاست های اشتباه است نه کمبود ارائه خدمات.

,

مسئول سازندگی بسیج دانشجویی کشور گفت: طبق اطلاعاتی که به دست آمده است تا الان ۲۰ سند از ۲۷ سند نظام سلطه به عنوان رفع فقر و محرومیت زدایی از ابتدای دولت یازدهم امضا شده است.

,

وی تاکید کرد: متاسفانه در میان مسئولین آنچه به عنوان محرومیت زدایی مطرح می شود در واقع همان نسخه های نظام سلطه است.

,

منفرد با آسیب شناسی این اسناد ابراز داشت: این اسناد در باطن خود موجب افزایش محرومیت و عقب ماندگی جوامع می شوند به طوریکه در سال های اخیر نرخ محرومیت زایی بیشتر از محرومیت زدایی شده است.

,

این مقام مسئول درخصوص علت محرومیت زا بودن اسناد بین المللی اظهار کرد: در اسناد بین المللی به مسایل فرعی بیش از مسایل اصلی پرداخته شده است.

,

وی تشریح کرد: به طور مثال یکی از ملاک های تعیین محرومیت مناطق دسترسی به اینترنت است درحالی که اینترنت در بسیاری از مناطق اساسا مقوله اصلی نیست در نتیجه می بینیم در سیل گذشته در سیستان و بلوچستان جاده ای در یکی از مناطق خراب می شود و فردی مقاله ای می نویسد و می گوید ای کاش اینترنت منطقه را سیل می برد تا مسئولان به فکر می افتادند.

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه