اخبار داغ

عضو خبرگان رهبری:

شرک به خدا بدترین هوای نفسانی و خوف خدا همان هوای متعالی است

شرک به خدا بدترین هوای نفسانی و خوف خدا همان هوای متعالی است
امام جمعه موقت اصفهان گفت: طبق آیات قرآن خوف از خدا سبب تقویت ایمان می شود که همان هوای متعالی است، همچنین مجالست با اولیاء الله یکی دیگر از راهکارهای تقویت هواهای عاقلانه و به سمت تعالی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصاحب نیوز؛ آیت الله سید ابوالحسن مهدوی ظهر امروز در  ادامه سلسله جلسات اخلاق کاربردی و عملی خود در ماه رمضان، در مسجد ملاعبدالله اصفهان اظهار کرد: ما در وجودمان «هوا»هست که غالبا به سمت پَست و پایین است که باید آن را در وجود خود کور کنیم و هوای به سمت الله و تعالی یا به تعبیری هوای عاقل وجود را تقویت کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

وی با اشاره به آیه 37 سوره ابراهیم که حضرت ابراهیم عاشق شدن مردم نسبت به ذریه خودش راخواست، گفت: در این آیه ذریه به معنای زن و فرزند حضرت نیست، بلکه منظور و هدف 14 نور مقدساند که جزء ذریه ابراهیم است.

,

استاد حوزه عنوان کرد: در سوره حج آیه 27 نیز بیان شده که هدف از رفتن به مکه رفتن پیش حجت الهی و دریافت معارف دین بوده است، لذا اهل بیت بیش از یک ماه از قبل تا بعد از زمان حج به مکه می رفتند و پاسخگوی مردم بودند.

,

وی افزود: در آیات زیادی از قرآن به لفظ «هوا» اشاره کرده است که بر دو نوع است هوای بد و نفسانی و هوای متعالی، بدترین هوای نفس این است که کسی شرک به خداوند داشته باشد.

,

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه در وجود پیامبر اکرم(ص) چیزی به نام هوای نفس نیست، گفت: آیه 105 سوره نساء می گوید حکم کن بین مردم براساس آنچه خداوند به شما نشان داده  که (قرآن) منظور است.

,

* اهل گناه و حرام را نباید طبق قرآن طرف مشورت گرفت

,

وی ابراز کرد: پس رسول الله بر اساس قرآن عمل و گفتار می کند نه بر طبق هوای نفس، در وجود انسان هوای نفس که میل به پست دارد مانع بزرگ برای نور عقلانیت است.

,

آیت الله مهدوی  تصریح کرد: نورافشانی عقل به تبعیت از هوای نفس خاموش می شود، لذا کسانی که اهل گناه هستند طبق قرآن کریم نمی توانند طرف مشورت ما باشند.

,

وی اذعان کرد: کسی که هوای نفس را از خود دور می سازد فقط مانع را برداشته ولی مقتضی را تقویت نکرده است، عدم تبعیت از هوای نفس ما را به خدا نزدیک نمی کند بلکه اطاعت از فرمان الهی ما را به خدا نزدیک می کند.

,

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: طبق آیات قرآن خوف از خدا سبب تقویت ایمان می شود که همان هوای متعالی است، همچنین مجالست با اولیاء الله یکی دیگر از راهکارهای تقویت هواهای عاقلانه و به سمت تعالی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه