اخبار داغ

عضو شورای اسلامی شهر میبد:

کمیسیون بانوان نقش مؤثری در توانمند سازی و پیگیری مطالبات بانوان میبدی دارد

کمیسیون بانوان نقش مؤثری در توانمند سازی و پیگیری مطالبات بانوان میبدی دارد
تنها بانوی عضو شورای شهر بیان داشت: کمیسیون بانوان نقش مؤثری در آگاه‎سازی، برنامه‎ریزی، ساماندهی، توانمندسازی و پیگیری مطالبات بانوان میبدی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ انسیه فلاح تنها بانوی عضو شورای اسلامی شهر میبد در گفت و گو با خبرنگار میبد خبر در ارتباط با برنامه های شورای پنجم در حوزه بانوان بیان داشت:  نقش زنان در تحول، توسعه و پویایی جامعه در نظام جمهوری اسلامی غیرقابل انکاراست و بخش عمده ای از پیشرفت های امروز نظام جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف در گرو هم افزایی و استفاده از قابلیت های این قشر از جامعه در کشور بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, میبد خبر,

وی افزود: جای بسی افتخار است علیرغم این که شورای پنجم یک نماینده از جامعه بانوان بیشتر ندارد دیگر اعضا پذیرفتند که جایگاهی برای  کمیسیون بانوان در شورای پنجم وجودداشته باشد. چرا که  تشکیل این کمیسیون می‎تواند در آگاه‎سازی، برنامه‎ریزی، ساماندهی، توانمندسازی و پیگیری مطالبات زنان شهر میبد بسیار موثر باشد.

,

فلاح با بیان اینکه امور حوزه بانوان را باید خاص و فرا‎تر از مسائل سیاسی دید، اظهار داشت: ان شاءالله شورای پنجم در تلاش است که در این کمیسیون ضمن توجه و تاثیر بر توسعه زیرساخت‎های حوزه بانوان در شهر میبد  محلی برای اتفاق نظر بانوان فعال مدنی به منظور پرداختن به نیازهای آموزشی و فرهنگی این قشر در زمینه‎های مختلف فراهم کرده که این امر زمینه‎ ساز ارتقا بینش و آگاهی بانوان و توانمند سازی آنان خواهد بود و در این راستا بانوان فعال مدنی باید در حوزه طرح و پاسخ به مطالبات خود با جدیت بیشتری عمل کنند.

,

عضو شورای اسلامی شهر میبد در ارتباط با برنامه های شورای پنجم در حوزه بانوان ابراز داشت: شورای شهر جهت استفاده بهینه از زمین های موقوفه داخل محلات و حاشیه  شهر و ایجاد فضاهای تفریحی و سالن های مطالعه به ویژه جهت رفاه قشر بانوان میبد برنامه ریزی و طراحی عملی داشته است. تدوین واجرای طرح توجیهی تفرجگاه بیرون شهری ویژه بانوان با تدارک برنامه تورهایی در جهت ساماندهی و اجرای برنامه و ارتقای سطح نشاط خانواده با هدف پیشگیری و کنترل معضل طلاق و پیامدهای منفی آن از دیگر برنامه های شورا در این زمینه می باشد.

,

فلاح با اشاره به استفاده از قابلیت و ظرفیت های قوی بانوان در برند سازی نام میبد به عنوان شهر باستانی و فرهنگی با مشارکت ارگان هایی نظیر میراث فرهنگی، آموزش و پرورش و خیران شهر گامی درجهت تکامل و بالندگی فرهنگی بانوان برشمرد و عنوان کرد: راه اندازی و برگزاری کارگاه های آموزشی در سطح شهر با همکاری ارگان ها و نهادهای مختلف مانند سازمان بهزیستی، هیئت های مذهبی و پرداختن به ngo ها در راستای رسیدن به ارتقای کیفی مشهود برای مردم از جمله اهداف شورای پنجم طی چهار سال آتی می باشد. برنامه ریزی جهت دعوت و تقدیر و استفاده از توانمندی های  بانوان جوان و نخبه درجلسات شورای شهر و استقبال از طرح ها و پیشنهادات آنان و استفاده بهینه از کتابخانه عمومی شهر درجهت بالابردن سرانه مطالعه و فراهم نمودن فضای فیزیکی مناسب به ویژه جهت بانوان فعال و علاقه مند با جذب و تعامل موسسات خیریه در جهت بهبود وضعیت مطالعه در شهرستان از جمله امور مهمی است که شورای شهر میبد برای رسیدن به آن اهتمام دارد.

,

تنها بانوی عضو شورای اسلامی شهر میبد از برنامه ریزی برای ساخت و راه اندازی «شهر بانوان» در میبد خبر داد و گفت: یکی از طرح های بلندمدت شورا در بخش بانوان، ایجاد «شهر بانوان» در شهرستان است که کارهای اولیه آن برای مکان یابی در دست مطالعه است. شهر بانو، مجموعه‌ای برای پاسخ به نیازهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، تفریحی و ورزشی زنان شهرستان میبد در یک محیط امن و سالم است که امیدواریم بر اساس برنامه چهار ساله این شورا محقق شود. در این مکان، با هدف بررسی و شناخت نیاز بانوان، بهترین خدمات را با هزینه مناسب و در سطح حرفه‌ای به آنان ارائه داده و از آن به عنوان مرکزی ویژه که نیازهای فرهنگی، هنری، اقتصادی، تفریحی و ورزشی بانوان در محیطی امن و سالم استفاده شود.

,

فلاح ایجاد فضاهای امن جهت اشتغال بانوان را از دغدغه های اصلی شورای پنجم دانست و اذعان داشت: طرح و برنامه های ویژه ای برای بانوان سرپرست خانواده در شورای شهر در نظر گرفته شده که در این راستا و همان طور که در قانون هم آمده است که بانوان سرپرست خانواده را به سمت مشاغل خانگی سوق دهیم و با توجه به اینکه درشهر میبد بانوانی هستند که مشکلات سخت اقتصادی و معیشتی روی دوش آنها می باشد لذا بایستی سیستم اجرائی دولت و شهرداری یک فضای امن و مناسب با تسهیلات ویژه برای کسب و کار بانوان سرپرست خانواده ایجاد کند.

,

وی در ادامه افزود: یکی از اهداف بنده درشورای شهر پنجم ایجاد بازار ویژه بانوان است که در این بازار از تولیدات بانوان ایرانی استفاده شده و همچنین متصدیان خانم در این بازارها بتوانند فعالیت کرده و مصرف کننده هم بانوان باشند.

,

عضو شورای اسلامی شهر میبد در پایان تصریح داشت: باید به مشکلات مردم به صورت جدی تر پاسخ داده شود که یکی از عمده ترین اتفاقات نیاز های فرهنگی مردم شهر میبد می باشد که امیدوارم بصورت کامل به مرحله اجرا برسد. در این راستا باید به مراکز فرهنگی، هنری و نمایشگاه هایی که سبک زندگی را به مخاطبان انتقال می دهند توجه ویژه شود و با ایجاد فضاها و امکانات لازم برای فعالیت های هنری یک اتفاق خوب برای شهرمان رقم زد. نکته ای که در انتها بایستی مورد توجه قرار گیرد این است که حضور سالم بانوان در اجتماع باید جایگزین حضور بی رویه آنان شود.

,

انتهای پیام/اد

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه