اخبار داغ

برخورد تنبیهی با دانش‌آموزان ممنوع

برخورد تنبیهی با دانش‌آموزان ممنوع
علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در این باره اظهار کرد: هیچ کس چنین کاری را تایید نمی‌کند. آموزش و پرورش این عمل را محکوم کرده و با فرد خاطی برخورد شده و به هیچ وجه مورد تایید ما نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هفته گذشته دو خبر مشابه در آبادان و شهرستان فسای استان فارس در فضای مجازی منتشر شد که هر دو حکایت از اقدام ناشایست معلم در قیچی کردن موهای دانش آموزان کلاسش داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: هیچ کس چنین کاری را تایید نمی‌کند. آموزش و پرورش این عمل را محکوم کرده و با فرد خاطی برخورد شده و به هیچ وجه مورد تایید ما نیست.

, علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایسنا، ,

وی افزود: این حرکت‌ها، ضد تربیتی است و طبیعتا تاثیری در تربیت صحیح دانش آموزان ندارد.

,

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه جلوگیری از وقوع چنین اتفاقاتی را در دو مسیر آموزش دانش‌آموزان و همکاران فرهنگی دنبال می‌کنیم گفت: تلاش می‌کنیم این دست اتفاقات در فضای آموزش و پرروش نیفتد. مسیر نخست آگاه سازی همکاران فرهنگی در حوزه مسائل تربیتی است که به هیچ وقت برخوردهای تنبیهی با دانش‌آموزان نداشته باشند.

,

کاظمی تاکید کرد: تنبیه در هر شکل و قالبی از منظر ما مردود بوده و قابل قبول نیست. نگاه ما بازدارنده است و همکاران نباید برخورد تنبیهی داشته باشند. در راستای آماده سازی همکاران فرهنگی در حوزه مسائل تربیتی کلاس‌های ضمن خدمت برگزار می‌شود. آموزش و پرورش دوره‌های زیادی در حوزه مسائل تربیتی و روانشناسی برگزار می‌کند اما به هر حال اتفاقاتی از این دست ممکن است در خانواده بزرگ آموزش و پرورش رخ دهد؛ البته ممکن است شرایط خاصی ایجاد شود که برخوردهای تنبیهی را به دنبال داشته باشد که باز هم قابل قبول نیست.

,

هدایت دانش آموزان با رفتار پرخطر به سمت هسته‌های مشاوره

, هدایت دانش آموزان با رفتار پرخطر به سمت هسته‌های مشاوره,

وی افزود: مسیر دوم مشاوره و آگاهی دهی به خود دانش‌آموزان است. برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های مشاوره و هدایت دانش‌آموزان دارای رفتار پرخطر به سمت مشاوران می‌تواند جنبه بازدارندگی داشته باشد.

,

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تعدادی از دانش آموزان در معرض آسیب‌ها هستند و تعدادی دیگر به آسیب‌های اجتماعی مبتلا شده‌اند گفت:  هم باید درمان کنیم و هم پیشگیری تا از ابتلای آنها که در معرض خطرند جلوگیری کنیم. این حیطه فعالیت‌های زیادی را می‌طلبد. در این حوزه برنامه‌ریزی‌هایی داریم و از همه ظرفیت‌های موجود در هسته‌های مشاوره ادارات و مدارس استفاده می‌کنیم تا شاهد وقوع رخدادهای ناخوشایند در فضای مطلوب تربیتی نباشیم.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه