اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی گالیکش خبر داد؛

آغاز برداشت پیله تر در گالیکش / کاهش ۱۰ درصدی تولید

آغاز برداشت پیله تر در گالیکش / کاهش ۱۰ درصدی تولید
مدیر جهاد کشاورزی گالیکش گفت: در سال جاری ۵۵۰ جعبه تخم نوغان, بین ۵۰۰ نوغاندار در شهرستان گالیکش توزیع شد که شاهد کاهش ۱۰ درصدی تولید ابریشم در شهرستان خواهیم بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نیلکوه؛ حبیب زارع صبح امروز در بازدید از مکان‌های پرورش پیله‌تر در شهرستان گالیکش اظهار داشت: در راستای حمایت از نوغانداران و صنعت نوغانداری, 4 هزار و 500 اصله نهال توت اصلاح‌شده بین نوغانداران سطح روستاهای گالیکش توزیع‌شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیلکوه,

وی افزود: با توجه به توزیع 550 جعبه تخم نوغان در سطح گالیکش، پیش‌بینی می‌شود حدود 20 تن پیله تر در حوزه شهرستان تولید شود.

,

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گالیکش تصریح کرد: 40 جایگاه پرورش کرم ابریشم در سطح شهرستان با همکاری دامپزشکی شهرستان برای مبارزه با بیماری‌های این صنعت ضدعفونی شده است.

,

زارع با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته تلفات کرم ابریشم در جهت پرورش و تولید پیله تر افزایش‌یافته بود، تأکید کرد: با توجه به مشکلات نوغانداران و تلفات تخم‌های نوغان در مدت‌زمان پرورش، از سال گذشته تخم نوغان را به‌صورت " تفریخ" ( زنده شده) به نوغانداران تحویل می‌دهیم که در کاهش تلفات بسیار مؤثر بوده است.

,

وی یادآور شد: با توجه به اینکه پرورش کرم ابریشم و صنعت نوغانداری در حوزه روستاهای گالیکش به‌صورت سنتی بوده و یا در حال فراموشی بود، سایت الگویی و کانون یادگیری این صنعت را در 3 مرکز دایر کردیم.

,

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گالیکش گفت: در سال گذشته، خانم مهناز پایندان به‌عنوان نوغاندار ملی و کشوری در سطح کشور انتخاب شد و بر آنیم تا کارگاه‌های آموزشی زیادی را برای احیا این صنعت و روش صحیح پرورش کرم ابریشم را در روستاهای شهرستان گالیکش برگزار کنیم.

,

زارع اظهار کرد: در سال گذشته، 600 جعبه تخم نوغان، بین 540 نفر توزیع شد و 25 تن تولید پیله تر داشتیم، اما در سال جاری، به علت شرایط نامساعد جوی و صرفه بودن دیگر فعالیت‌های اقتصادی نسبت به نوغانداری، 10 درصد کاهش تولید پیله تر خواهیم داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه