اخبار داغ

مرگ 11 نفر بر اثر مصرف قارچ‌های سمی/ قارچ فله‌ای نخرید

مرگ 11 نفر بر اثر مصرف قارچ‌های سمی/ قارچ فله‌ای نخرید
مدیر ستاد بحران سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: طی روزهای اخیر 11 نفر در کشور با علائم مصرف قارچ‌های سمی جان خود را از دست داده و به پزشکی قانونی معرفی شدند که آزمایش های لازم برای بررسی‌های تکمیلی از آنان به عمل آمد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهرداد علی بخشی در مورد آمار فوت به دنبال مصرف قارچ‌های سمی اظهارداشت: از 11 فوتی با علائم مصرف قارچ‌های سمی 7 نفر مرد و 4 نفر زن بودند که در استان های کرمانشاه، لرستان، کردستان، آذربایجان غربی، مرکزی و همدان جان باخته اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش های بیمارستان نمازی شیراز محل تهیه و مصرف قارچ‌ها در بیشتر موارد دامنه ارتفاعات و طبیعت پس از بارندگی های اخیر و در مواردی نیز خریداری قارچ به صورت فله‌ای از فروشندگان ناشناس و بازارچه های روستایی بوده است.

,

علی بخشی با هشدار در خصوص مصرف قارچ‌های خودرو و وحشی که در طبیعت رشد می کنند و خطر سمی بودن آن‌ها اظهار داشت: علائم مسمومیت در قارچ های سمی 6 تا 8 ساعت پس از مصرف بروز می کند که متأسفانه شاهد بودیم در مواردی مرگ افراد را نیز به دنبال داشته است.

,

وی از هموطنان خواست حتما قارچ‌های مصرفی خود را از مراکز شناخته شده و ترجیحا به شکل بسته بندی تهیه و از خرید قارچ از افراد ناشناس و یا چیدن و مصرف قارچ‌های خودرو در طبیعت اجتناب کنند.

,

گفتنی است؛علاوه بر متوفیان ناشی از مصرف قارچ‌های سمی در برخی استان ها از جمله زنجان تعدای از هموطنان با علائم مسمومیت به مراکز درمانی ارجاع شده اند.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه