اخبار داغ

کارشناس مسائل منطقه در گفتگو با دانا مطرح کرد:

عربستان و رژیم صهیونیستی از گسترش قدرت ایران احساس خطر می کنند

عربستان و رژیم صهیونیستی از گسترش قدرت ایران احساس خطر می کنند
سلمان رضوی گفت: لزوم مقابله با گروههای تروریستی مانند داعش در خارج از مرزها امری است که بسیاری از کشورها در سیاست خارجی خود آنرا پذیرفته اند.عربستان و رژیم صهیونیستی از گسترش قدرت ایران احساس خطر کرده و معتقدند ایران با حضور در سوریه٬ یمن٬ عراق و لبنان و فلسطین می خواهد امپراطوری پارسها را دوباره احیا کند.
[

سلمان رضوی در مصاحبه با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا گفت: لزوم مقابله با گروههای تروریستی مانند داعش در خارج از مرزها امری است که بسیاری از کشورها در سیاست خارجی خود آنرا پذیرفته اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

کارشناس مسائل منطقه اظهار داشت: حتی آمریکا در استراتژی های به اصطلاح خارجی خود یکی از نکاتی را که همواره مد نظر دارد این است که باید با تروریستها در خارج از خاک آمریکا و قبل از اینکه وارد خاک آمریکا شوند بصورت پیشگیرانه مقابله کرد.

,

وی افزود: هر کشور دیگری هم ممکن است چنین روشی را در سیاست دفاعی و خارجی خود در پیش گیرد و طبیعتا ایران نیز چنین روشی را اتخاذ کرد.

,

رضوی گفت: اگر شما سری به سایت ها٬ مقالات و گزارش هایی که لابی ها و اندیشکده های صهیونیستی و دشمنان ایران منتشر می کنند زده باشید می بینید که آنها همواره بحثی را تحت عنوان نفوذ منطقه ای ایران مطرح می کنند چیزی که صهیونیستها هم روی آن مانور می دهند و اعلام می کنند که باید جلوی نفوذ منطقه ای ایران گرفته شود!

,

کارشناس مسائل منطقه افزود: مقابله با نفوذ ایران تاکنون بارها توسط دشمنان به اشکال متفاوتی مطرح شده که یکی از راه کارهای آنها برای مقابله با نفوذ ایران ایجادگروههای تروریستی علیه ایران در منطقه بود و در واقع داعش به ابزاری برای مقابله با ایران تبدیل شد.

,

وی افزود: افزایش قدرت ایران در منطقه غرب آسیا از زبان آنها نفوذ منطقه ای ایران تعریف می شود به طوری که بعضی از رقبا و مخالفین ایران مانند عربستان و رژیم صهیونیستی از گسترش قدرت ایران احساس خطر کرده و معتقدند ایران با حضور در سوریه٬ یمن٬ عراق و لبنان و فلسطین می خواهد امپراطوری پارسها را دوباره احیا کند.

,

رضوی گفت: یکی از مواردی که ایران را ملزم به مقابله با گروههای تروریستی از جمله داعش با شیوه های گوناگون می کند به ایدئولوژی گروههای تکفیری تروریستی مربوط می شود. اگر زمانی گروه القاعده بعنوان یک گروه تروریستی رده اول در منطقه مطرح بود حداقل دشمن درجه یک خود را آمریکا و کشورهای مسیحی و امثالهم می دانستند و بعد کشورهای شیعی و ایران را دشمن می دانستند در حالی که این امر در داعش برعکس است یعنی داعش شیعیان و کشورهای اسلامی شیعه را دشمن درجه یک خود می داند که ابتدا باید با آنها مقابله کند و بعد کشورهای یهودی و مسیحی را در درجه دوم مقابله قرار می دهد.

,

کارشناس مسائل منطقه اظهار داشت: در ایدئولوژی گروههای تروریستی تکفیری اولویت مقابله با نظام ایران و مقابله با نظام شیعی عراق و همچنین علویان سوریه است و بعبارت دیگر اگر ما به سراغ داعشیها در عراق و سوریه نمی رفتیم  آنها می آمدند .

,

وی افزود: این چیزی است که ما در تلاش آنها در پیشروی به سمت شرق عراق و نزدیک شدن به مرزهای غربی ایران و همچنین در اعترافات نیروهای داعشی دستگیر شده در سوریه و عراق می بینیم که اعلام می کردند ما می خواستیم با نیروهای ایرانی در ایران و تهران مواجه شویم نه در سوریه و عراق!

,

رضوی در پایان اظهارداشت: نتیجه گیری مجموع عواملی که به آنها اشاره شد این است که منافع ملی و امنیت ملی ما اقتضا می کند که ما با حضور و نفوذ خود در اطراف مرزهای کشورمان هر چه بیشتر و بهتر در تامین منافع و امنیت کشورمان بکوشیم تا بدین ترتیب هزینه هایی را که احیانا برای حفظ امنیت و منافع خود باید بپردازیم کاهش داده با اطمینان بیشتر از جان و مال مردم خود دفاع کنیم.

,

انتهای پیام/     

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه