اخبار داغ

یادداشت/

وقاحتی بی‌پایان/ کدام شروط مدنظر مقام معظم رهبری را در برجام اجرا کردید؟/ سراب اعتماد دوستان شما به کدخدا چشمان و گوش‌هایتان را کور و کر کرده بود

وقاحتی بی‌پایان/ کدام شروط مدنظر مقام معظم رهبری را در برجام اجرا کردید؟/ سراب اعتماد دوستان شما به کدخدا چشمان و گوش‌هایتان را کور و کر کرده بود
وقاحت آن‌جاست که بعد این همه تذکرات و هشدارها و شروط رهبر معظم انقلاب و از آن طرف بی‌اعتنایی دولت‌مردان به بیانات رهبر عزیز و تصویب نمایندگان مجلس و اعضای شورای عالی امنیت ملی، ما برجام را طرحی مورد موافقت رهبری اعلام کرده و دولتی که این توافقنامه را به ملت تحمیل کرد؛ از پرداخت هرگونه هزینه به دور و معاف بدانیم...!!!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ 5سال از ریاست جمهوری حجت‌الاسلام حسن روحانی گذشت و بیشتر این 5 سال فقط و فقط مسئله اول کشور برجام و سیاست خارجی بود. ابتدا مشکلات کشور بزرگ‌نمایی و تا حدی سیاه‌نمایی شد، سپس همه مشکلات ایران به تحریم‌ها گره خورد، بعد از آن خود را ناجی ایران و حلال مشکلات و گره کور تحریم‌ها معرفی کرده و در نهایت منتقدان و مخالفان‌شان را مخالفان آسایش و آرامش مردم ایران دانستند. به افکار مردمی جهت دادند و هر صدای مخالف را در نطفه خفه کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, 5سال از ریاست جمهوری حجت‌الاسلام حسن روحانی گذشت و بیشتر این 5 سال فقط و فقط مسئله اول کشور برجام و سیاست خارجی بود. ابتدا مشکلات کشور بزرگ‌نمایی و تا حدی سیاه‌نمایی شد، سپس , همه مشکلات ایران به تحریم‌ها گره خورد, همه مشکلات ایران به تحریم‌ها گره خورد, ، بعد از آن خود را ناجی ایران و حلال مشکلات و گره کور تحریم‌ها معرفی کرده و در نهایت منتقدان و مخالفان‌شان را مخالفان آسایش و آرامش مردم ایران دانستند. به افکار مردمی جهت دادند و , هر صدای مخالف را در نطفه خفه کردند, هر صدای مخالف را در نطفه خفه کردند, .,

 

,

دولت بلافاصله پس از استقرار در شهریور 1392 باب گفت‌وگو و مذاکره را با طرف‌های غربی آغاز کرد، در 1392.9.3 رئیس جمهور در نامه‌ای بلند بالا به رهبر معظم انقلاب نتایج مرحله اول مذاکرات با غربیان را این چنین عنوان کرد : "دستاوردهای قطعی این توافق اولیه، به رسمیت شناخته‌شدن حقوق هسته‌ای ایران و حراست از دستاوردهای هسته‌ای فرزندان این مرز و بوم بوده است و در کنار آن با توقف روند تحریم‌های ظالمانه، بخشی از فشارهای غیرقانونی در تحریم‌های یک‌جانبه برداشته و فروپاشی سازمان تحریم آغاز شده است". رهبری عزیز نیز در پاسخی کوتاه فرمودند: "دستیابی به آن‌چه مرقوم داشته‌اید در خور تقدیر و تشکر از هیئت مذاکرات هسته‌ای و دیگر دست‌اندرکاران است"

, 1392.9.3 , "دستاوردهای قطعی این توافق اولیه، به رسمیت شناخته‌شدن حقوق هسته‌ای ایران و حراست از دستاوردهای هسته‌ای فرزندان این مرز و بوم بوده است و در کنار آن با توقف روند تحریم‌های ظالمانه، بخشی از فشارهای غیرقانونی در تحریم‌های یک‌جانبه برداشته و فروپاشی سازمان تحریم آغاز شده است"., دستیابی به آن‌چه مرقوم داشته‌اید در خور تقدیر و تشکر از هیئت مذاکرات هسته‌ای و دیگر دست‌اندرکاران است,

 

,

روند مذاکره با آمریکا با سرعتی بی‌سابقه به جلو می‌رفت. آن‌ها درست است که با شش کشور مذاکره می‌کردند اما ذاتاً اعتقاد داشتند باید فقط با "کدخدا" به گفت‌وگو نشست. در این میان رهبر معظم انقلاب مدام و پیایی ضمن حمایت از مذاکره‌کنندگان ایرانی جهت تقویت پشتوانه داخلی آن‌ها در مذاکرات، هشدارهای لازم مبنی بر نحوه مذاکره با آمریکا و الزامات مذاکره با آمریکا را برمی‌شمردند. سال 1394 بیشترین گفتمان رهبر معظم انقلاب اسلامی حول محور مذاکرات و نفوذ گذشت.

, مذاکرات و نفوذ,

 

,

در این میان برخی خواص در پذیرش نوع مذاکرات از طرف افکار عمومی نقش ویژه‌ای داشتند. آن‌ها که از تفکر انقلابی‌گری فراری بوده و جزو انقلابیون ظاهراً پشیمان هستند؛ با تمام وجود از سابقه انقلابی خود در راه دفاع از مسیر دولت اعتدال هزینه می‌کنند. اشخاصی چون مرحوم آیت‌الله هاشمی، حجت‌الاسلام ناطق نوری، دکتر علی‌اکبر ولایتی، سرلشکر فیروزآبادی، دکتر علی لاریجانی و ...

, با تمام وجود از سابقه انقلابی خود در راه دفاع از مسیر دولت اعتدال هزینه می‌کنند. اشخاصی چون مرحوم آیت‌الله هاشمی، حجت‌الاسلام ناطق نوری، دکتر علی‌اکبر ولایتی، سرلشکر فیروزآبادی، دکتر علی لاریجانی و ...,

 

,

حمایت این افراد از نوع مذاکرات و شیوه در حال انجام، باعث دلگرمی بسیاری از مردم و ایجاد فضای خفقان علیه منتقدان می‌شد. آن‌گونه فضا سنگین شده بود که هیچ‌کس جرأت مخالفت با سیر مذاکرات را نداشت و به راحتی منتقدان را مخالف بهبود وضعیت اقتصاد و معیشت مردم معرفی می‌کردند. به راحتی منتقدان برجام را هم‌پیمانان صهیونیست‌ها شناخته و به مردم می‌گفتند دلواپسان و صهیونیست‌ها در مخالفت با برجام هم‌نظر هستند!!! آن‌ها یکی از کاربردهای مهم برجام را ایجاد اختلاف بین صهیونیست‌ها و دولت آمریکا می‌دانستند که منجر به انزوای صهیونیسم خواهد شد...!!!

, ایجاد فضای خفقان علیه منتقدان, هیچ‌کس جرأت مخالفت, به راحتی منتقدان برجام را هم‌پیمانان صهیونیست‌ها شناخته و به مردم می‌گفتند دلواپسان و صهیونیست‌ها در مخالفت با برجام هم‌نظر هستند!!!,

 

,

در همچنین فضایی که برای ملت یک سراب پر زرق و برق تداعی کرده بودند و هر ندای مخالفی را در نطفه خفه می‌کردند؛ بلاشک مخالفت رهبر عزیز انقلاب با این شیوه هزینه‌های سنگینی به بار می‌آورد!!! در واقع آقایان برجام را به رهبری نظام تحمیل کردند...!!! شاید بگویید مگر می‌شود؟؟؟ باید گفت همان‌طور که ابوموسی اشعری را به مولا علی علیه‌السلام تحمیل کردند، برجام را نیز برخی خواص و رای و انتخاب مردم به رهبری تحمیل کرد. بدون شک اگر رهبر معظم انقلاب اسلامی با مذاکرات مخالفت می‌کردند؛ به ملت می‌گفتند رهبری نگذاشت مشکلات شما را حل کنیم وگرنه مذاکره تخصص ماست. رهبر حکیم انقلاب با طرح تئوری "نرمش قهرمانانه" هم زمینه مذاکرات را فراهم کردند که بعدها هزینه مشکلات‌شان را به گردن رهبری نیاندازند و هم متذکر شدند که روحیه قهرمانانه باید داشت.

, در واقع آقایان برجام را به رهبری نظام تحمیل کردند...!!! شاید بگویید مگر می‌شود؟؟؟ باید گفت همان‌طور که ابوموسی اشعری را به مولا علی علیه‌السلام تحمیل کردند، برجام را نیز برخی خواص و رای و انتخاب مردم به رهبری تحمیل کرد., همان‌طور که ابوموسی اشعری را به مولا علی علیه‌السلام تحمیل کردند,

 

,

هماهنگی با غرب به سرعت پیش می‌رود. در مهرماه 1394 تقریباً کار تمام است و می‌خواهند به سرعت به سراغ مراحل عملیاتی بروند که رهبر معظم انقلاب با قدرت ایستادگی کردند که باید برجام به مجلس رفته و در آن‌جا تصویب شود!!! دولت‌مردان علی‌رغم شعار احترام به رأی ملت علاقه‌ای به رفتن برجام به مجلس نداشتند که با اصرار رهبری، توافقنامه برجام به مجلس رفت. در مجلس به سرعت کمیسیونی با عضویت اعضایی متخصص از همه جناح‌ها تشکیل شد که البته "دکتر زاکانی" ریاست آن کمیسیون در این زمینه ناگفته‌های فراوانی دارد. در این کمیسیون از منتقدان و حامیان برجام دعوت به عمل آمد که در این بین مستدل‌ترین انتقادات را دکتر "سعید جلیلی"، مسئول سابق پرونده هسته‌ای بیان کرد که به علت جو مسموم علیه منتقدان، هرگز انتقادات ایشان مورد توجه واقع نشد و البته امروز مشخص می‌شود همه پیش‌بینی‌ها و سخنان ایشان در آن کمیسیون حقیقت داشته و به واقع پیوسته. در هر صورت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در یک اتفاق نادر و مبهم در روز یکشنبه 1394.7.19  طرح یک فوریتی اقدام متناسب و متقابل جمهوری اسلامی ایران در اجرای برنامه جامع اقدام مشترک میان جمهوری اسلامی ایران و 1+5 را با 133 رای موافق در برابر 100 رای مخالف آن هم در زمانی حدود 20 دقیقه به تصویب رساندند.

, مهرماه 1394, ناگفته‌های فراوانی دارد, یکشنبه 1394.7.19 , حدود 20 دقیقه,

 

,

پس از تصویب "برجام" در مجلس شورای اسلامی، این طرح به علت اهمیت در شورای عالی امنیت ملی به شور گذاشته می‌شود که طبیعتاً در آن‌جا به علت آن‌که اکثر اشخاص دارای حق رأی از نزدیکان دولت هستند با رای بالا تصویب و برای تایید نهایی به رهبر معظم انقلاب تقدیم شد...!!!

, شورای عالی امنیت ملی, اکثر اشخاص دارای حق رأی از نزدیکان دولت هستند,

 

,

حال رهبر انقلاب با طرح موافقت‌نامه‌ای که دولت جمهوری اسلامی و مذاکره‌کنندگانش پس از 2 سال مذاکره به آن دست یافته‌اند و نمایندگان ملت در مجلس جمهوری اسلامی تصویب کرده است و مردم برای تصویبش و البته با تحریک عده‌ای به خیابان‌ها ریخته و جشن گرفته‌اند؛ چه کند؟؟؟ آیا می‌شود این توافقنامه را رهبری رد کند؟؟؟ این‌جاست که رهبر معظم انقلاب برای اولین‌بار در تاریخ انقلاب پاسخ خود در رد یا تأیید یکی از مصوبات شورای عالی امنیت ملی را علنی کرده و تایید خود را مشروط به شروطی نه گانه می‌کنند؛ در واقع شروط رهبر انقلاب برای پذیرش برجام همان نقاط ضعف برجام است. ایشان آن شروط را برای ملت علنی کردند تا در تاریخ بماند که رهبر جمهوری اسلامی و امام امت، ضمن احترام به خواست ملت، تمام توان خود را برای رشد عمومی جامعه و جلوگیری از خسران ملت به کار بست.

, حال رهبر انقلاب با طرح موافقت‌نامه‌ای که دولت جمهوری اسلامی و مذاکره‌کنندگانش پس از 2 سال مذاکره به آن دست یافته‌اند و نمایندگان ملت در مجلس جمهوری اسلامی تصویب کرده است و مردم برای تصویبش و البته با تحریک عده‌ای به خیابان‌ها ریخته و جشن گرفته‌اند؛ چه کند؟؟؟ آیا می‌شود این توافقنامه را رهبری رد کند؟؟؟, مشروط به شروطی نه گانه می‌کنند, در تاریخ بماند,

 

,

رهبر انقلاب طی آن نامه تاریخی که در 1394.7.29 منتشر گردید؛ ابتداً از همه کسانی که در پرونده برجام درگیر بودند از موافق و مخالف گرفته تا رسانه‌ها و سیاسیون تشکر کردند و در ادامه پس از بیان تحلیلی از ذات واقعی آمریکا و جبهه استکبار 9 شرط بسیار مهم برای قبول برجام متذکر شدند و این یعنی ابتدا شرایط وصول این 9 شرط را عملیاتی کنید و سپس اعلام کنید رهبری با برجام موافقت کردند...!!!

, 1394.7.29, و این یعنی ابتدا شرایط وصول این 9 شرط را عملیاتی کنید و سپس اعلام کنید رهبری با برجام موافقت کردند...!!!,

 

,

و اما برخی از شروط مهم رهبر انقلاب:

, و اما برخی از شروط مهم رهبر انقلاب:, و اما برخی از شروط مهم رهبر انقلاب:,

1- دولت طرف مذاکره باید تضمین‌های قوی و مطمئن برای عمل به تعهداتشان بدهند و رئیس جمهور آمریکا و اتحادیه اروپا کتباً تعهد دهند که کلیه تحریم‌ها لغو خواهد شد.

,

 

,

2- در سراسر دوره‌ی هشت‌ساله، وضع هرگونه تحریم در هر سطح و به هر بهانه‌ای (از جمله بهانه‌های تکراری و خودساخته‌ی تروریسم و حقوق بشر) توسّط هر یک از کشورهای طرف مذاکرات، نقض برجام محسوب خواهد شد.

,

 

,

3- اقدامات مربوط به آن‌چه در دو بند بعدی آمده است، تنها هنگامی آغاز خواهد شد که آژانس، پایان پرونده‌ی موضوعات حال و گذشته (PMD) را اعلام نماید.

,  (PMD) , .,

 

,

4- توجّه شود که در موارد ابهام سند برجام، ‌تفسیر طرف مقابل مورد قبول نیست و مرجع، متن مذاکرات است.

, .,

 

,

5- معامله‌ی اورانیوم غنی‌‌شده‌ی موجود در برابر کیک زرد با دولت خارجی در صورتی آغاز خواهد شد که قرارداد مطمئن دراین‌‌باره همراه با تضمین کافی منعقد شده باشد. معامله و تبادل مزبور، باید بتدریج و در دفعات متعدّد باشد.

, .,

 

,

همان‌گونه که مشاهده می‌کنید؛ امروز اگر فقط یکی از شروط رهبر معظم انقلاب اسلامی رعایت شده و مورد دقت واقع می‌شد؛ آمریکا نمی‌توانست بدون هزینه و به همین راحتی از برجام خارج شده و به ریش ملت ایران بخندد...!!!

,

 

,

اما وقاحت آن‌جاست که بعد این همه تذکرات و هشدارها و شروط رهبر معظم انقلاب و از آن طرف بی‌اعتنایی دولت‌مردان به بیانات رهبر عزیز و تصویب نمایندگان مجلس و اعضای شورای عالی امنیت ملی، ما برجام را طرحی مورد موافقت رهبری اعلام کرده و دولتی که این توافقنامه را به ملت تحمیل کرد؛ از پرداخت هرگونه هزینه به دور و معاف بدانیم...!!!

, اما وقاحت آن‌جاست که بعد این همه تذکرات و هشدارها و شروط رهبر معظم انقلاب و از آن طرف بی‌اعتنایی دولت‌مردان به بیانات رهبر عزیز و تصویب نمایندگان مجلس و اعضای شورای عالی امنیت ملی، ما برجام را طرحی مورد موافقت رهبری اعلام کرده و , اما وقاحت آن‌جاست که بعد این همه تذکرات و هشدارها و شروط رهبر معظم انقلاب و از آن طرف بی‌اعتنایی دولت‌مردان به بیانات رهبر عزیز و تصویب نمایندگان مجلس و اعضای شورای عالی امنیت ملی، ما برجام را طرحی مورد موافقت رهبری اعلام کرده و , دولتی , دولتی , که این توافقنامه را به ملت تحمیل کرد؛ , که این توافقنامه را به ملت تحمیل کرد؛ , از پرداخت هرگونه هزینه به دور و معاف بدانیم...!!!, از پرداخت هرگونه هزینه به دور و معاف بدانیم...!!!,

 

,

جالب است بدانید در 1394.10.28 رئیس جمهور روحانی طی نامه‌ای به رهبر حکیم انقلاب، آغاز فاز عملیاتی برجام و عمل ایران به تعهداتش را به ایشان اطلاع می‌دهد و 11 دستاورد بزرگ برای برجام ذکر می‌کند که البته اکنون هیچ‌کدام از آن‌ها تحقق نیافته!!! لیکن در پاسخ به آن نامه، رهبر انقلاب به عنوان آخرین هشدارها پاسخی از سر درد و مملو از تذکرات انقلابی به ایشان اعلام می کند.

, 1394.10.28,

 

,

قسمتی از نامه رهبر انقلاب که 1394.10.29 منتشر گردید به شرح ذیل است:

,

اولاً:  مراقبت شود که طرف مقابل تعهدات خود را به‌طور کامل انجام دهد. اظهارات برخی از سیاستمداران آمریکائی در این دو سه روز کاملاً موجب بدگمانی است.

, اولاً, :, :, .,

 

,

ثانیاً:  به همه‌ی مسئولان دولتی تذکر داده شود که حلّ مشکلات اقتصادی کشور در گرو تلاش بی‌وقفه و خردمندانه در همه‌ی بخش‌ها در جهت اقتصاد مقاومتی است و رفع تحریم‌ها به تنهائی برای گشایش در اقتصاد کشور و معیشت مردم کافی نیست.

, ثانیاً, اقتصاد مقاومتی, گشایش در اقتصاد کشور و معیشت مردم,


ثالثاً:  در تبلیغات توجه شود که در برابر آن‌چه در این معامله به دست آمده، هزینه‌های سنگینی پرداخت شده است. نوشته‌ها و گفته‌هائی که سعی می‌کنند این حقیقت را نادیده گرفته و خود را ممنون طرف غربی وانمود کنند با افکار عمومی ملت، صادقانه رفتار نمی‌کنند.

,
, ثالثاً, :, :,


رابعاً:  همین اندازه دستاورد نیز در برابر جبهه‌ی استکبار و زورگو، بر اثر مقاومت و ایستادگی به دست آمده است. این را باید همه‌ی ما درسی بزرگ برای همه‌ی قضایا و حوادث در جمهوری اسلامی بدانیم.

,
, رابعاً, مقاومت و ایستادگی,


خامساً : بار دیگر تأکید می‌کنم که از خدعه و نقض عهد دولت‌های مستکبر بویژه آمریکا در این مسأله و دیگر مسائل غفلت نشود.

,
, خامساً, خدعه و نقض عهد دولت‌های مستکبر بویژه آمریکا, غفلت, .,

 

,

آن هشدارها و تذکرات پدرانه و کارشناسانه رهبر معظم انقلاب، امروز را نشان می‌داد که متأسفانه غرور و توهم تخصص، نگذاشت که عده‌ای خوب ببینند و متأسفانه ما امروز همه برگ‌های برنده در سیستم هسته‌ای خود را از دست داده‌ایم و در برابر تقریباً هیچ دستمان را نگرفته...!!!

,

 

,

لیکن جای شکرش باقی است که ملت ایران تجربه‌ای گران‌بها را به دست آورد که با طایفه گرگ هرگز نمی‌توان کنار آمد. امروز بازهم فهمیدیم که چالش ما با دولت آمریکا بسیار جدی‌تر از آن است که با مذاکرات این چنینی حل شود. ما باید باور کنیم که آمریکا اکنون برخلاف تصور ما نه منزوی شده است و زیان کرده است؛ بلکه مانند یک تاجر؛ سود کلانی از یک معامله کرده و حالا که نوبت خودش شده، چون طرف معامله ضعیف وارد شده به راحتی حقش را خورده....

, لیکن جای شکرش باقی است که ملت ایران تجربه‌ای گران‌بها را به دست آورد که با طایفه گرگ هرگز نمی‌توان کنار آمد. امروز بازهم فهمیدیم که چالش ما با دولت آمریکا بسیار جدی‌تر از آن است که با مذاکرات این چنینی حل شود. ما باید باور کنیم که آمریکا اکنون برخلاف تصور ما نه منزوی شده است و زیان کرده است؛ بلکه مانند یک تاجر؛ سود کلانی از یک معامله کرده و حالا که نوبت خودش شده، چون طرف معامله ضعیف وارد شده به راحتی حقش را خورده...., لیکن جای شکرش باقی است که ملت ایران تجربه‌ای گران‌بها را به دست آورد که با طایفه گرگ هرگز نمی‌توان کنار آمد. امروز بازهم فهمیدیم که چالش ما با دولت آمریکا بسیار جدی‌تر از آن است که با مذاکرات این چنینی حل شود. ما باید باور کنیم که آمریکا اکنون برخلاف تصور ما نه منزوی شده است و زیان کرده است؛ بلکه مانند یک تاجر؛ سود کلانی از یک معامله کرده و حالا که نوبت خودش شده، چون طرف معامله ضعیف وارد شده به راحتی حقش را خورده....,

 

,

باید باور کنیم اکنون چه ترامپ رئیس جمهور آمریکا باشد چه اوباما می‌بود، نتیجه برجام چیزی جز این نبود. ما با دولت آمریکا تعهد بستیم و نه با اوباما و ترامپ؛ نوع خروج ترامپ نشان داد علاوه بر ادعای فراوان، آقایان قراردادی به غایت ضعیف امضا کرده‌اند که به راحتی یک رئیس جمهور می‌تواند آن را پاره کرده و مشاورش در جلو دوربین‌ها به آن آب دهان بیاندازد.

,

 

,

ان‌شاءالله بیاموزیم که به کدخدا نباید اعتماد کرد بلکه باید به ناخدای باخدای انقلابمان اعتماد کرد.

,

 

,

حامد شبانی فعال سیاسی

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه