اخبار داغ

در گفت و گو با خانواده «سلما» بیان شد؛

دختر بچه ۵ ساله قربانی بی‌توجهی خانواده به مشخصات ظاهری قارچ سمی

دختر بچه ۵ ساله قربانی بی‌توجهی خانواده به مشخصات ظاهری قارچ سمی
والدین «سلما» که در ۵ سالگی قربانی مصرف قارچ‌های سمی شده، دلیل این اتفاق ناگوار را نبود شناخت مناسب از قارچ سمی و نیز بی توجهی به وضعیت قارچ‌های مصرفی در هنگام طبخ غذا می‌دانند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، «سلما» کودک ۵ ساله ساکن توابع باراندوزچای ارومیه که طی دو هفته گذشته به دلیل مصرف قارچ سمی به همراه پدر، مادر و مادربزرگ خود دچار مسمومیت می شوند

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

پس از گذشت ۳ روز از مسمومیت، خانواده وی با مساعد شدن حال عمومی از بیمارستان مرخص می شونداما «سلما» به دلیل وخیم بودن شرایط جسمانی به بخش سی سی یو منتقل می شود که پس از گذشته یک هفته از اتفاق ناگوار، برای انجام پیوند کبد به بیمارستان نمازی شیراز منتقل شده که متاسفانه شب چهارشنبه جان خود را از دست می دهد.

,

در همین زمینه خبرنگار اروم نیوز گفت و گویی با مادر این کودک انجام داده که شرح آن در زیر می آید:

,

مادر سلما، در ابتدای این گفت‌و‌گو اظهار می‌دارد: دو هفته گذشته همسرم مقداری قارچ کوهی جمع کرده و به منزل آورد. از آنجا که سال گذشته نیز از همان محل و از همان قارچ تناول کرده بودیم نسبت به طبخ و مصرف قارچ ها اقدام کردیم.

,

وی، ادامه می دهد: در ابتدا به مشکوک بودن قارچ ها از لحاظ ظاهری پی بردم چراکه پره های زیرین قارچ رنگ طبیعی نداشته و مقداری متمایل به سرخی بودند اما به دلیل اینکه سال گذشته مصرف کرده و مشکلی پیش نیامده بود بر شک خود غلبه کردم. به هنگام طبخ و پخت این قارچ ها نیز بوی بسیار نامطبوعی فضای خانه را پر کرده و آب مورد استفاده نیز به شدت رنگ سرخ به خود گرفته بود.

,

او، ابراز می کند: با این وجود دوباره نسبت به شست و شوی قارچ ها اقدام کرده و پس از آماده شدن به همراه خانواده نسبت به تناول آن اقدام کردیم. دختر بزرگترم که ۱۴ سال دارد با بیان اینکه این قارچ ها بوی نامطبوعی دارد از خوردن آن ها طفره رفت اما دختر کوچکم سلما که علاقه زیادی به خوراک قارچ داشت بیش از همه ما از قارچ های مسموم خورد.

,

او، در پاسخ به سوال خبرنگار اروم نیوز در خصوص نحوه اطلاع از مسمومیت خانواده، اظهار می کند: چند ساعت پس از ناهار در ابتدا متوجه بی حالی و استفراغ های پی در پی سلما شدیم که در پی او مادر، پس از مدتی من و در آخر نیز همسرم علائم مسمومیت از جمله استفراغ، سرگیجه، بی حالی و استفراغ را بروز دادیم.

,

این مادر داغدار، می گوید: با گذشت زمان و وخیم شدن حال تک تک اعضای خانواده به کمک تعدادی از اهالی روستا به بیمارستان مطهری ارومیه منتقل شدیم که پس از انجام آزمایشات نسبت به بستری همه اعضای خانواده اقدام کردند. دو روز اول حال عمومی سلما خوب بود، راه می رفت، صحبت می کرد و حتی با تمام دردش می خندید اما پس از دو روز، نصف شب تب تمام بد او را گرفته و دیگر نتوانست غذا یا حتی آب بخورد و با تدابیر پزشکان به بخش سی سی یو منتقل شد.

,

وی، دقایقی بدون هیچ سخنی با چشمانی اشکبار سکوت می کند

, وی، دقایقی بدون هیچ سخنی با چشمانی اشکبار سکوت می کند,

پدرسلما در ادامه صحبت های همسرش می گوید: برای اینکه کبد من یا مادر به سلما پیوند زده شود، هر ۳ نفرمان را به بیمارستان نمازی شیراز منتقل کردند. پس از حضور در بیمارستان نمازی شیراز پزشکان در ابتدا مبلغ کلانی را برای انجام این پیوند خواستار شدند اما بعد از ساعت ها که باری دیگر جهت اطلاع از حال دخترم آمدند از حال او ابراز تاسف کرده و حال او را وخیم بیان کردند.

,

پدرسلما، ابراز می کند: فرزندم شب چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه بر روی دستان مادرش و در مقابل چشمان من جان خود را از دست داد و ما برای همیشه داغدار از دست دادن فرزندمان خواهیم بود چراکه خدا او را پس از ۱۱ سال به ما داده بود و امروز امانتی خود را از ما گرفته است.

,

با توجه به بیانات مادر و پدر این دختر بچه ۵ ساله از اتفاقات رخ داده به دلیل مصرف قارچ سمی امیدواریم دیگر شاهد چنن اتفاقات تاسف بار نباشیم و مردم با آگاهی بیشتر نسبت به مصرف قارچ اقدام کنند.

,

لازم به ذکر است؛ طبق توصیه مسئولین، هموطنان در صورت نداشتن اطلاعات کافی از سمی یا خوراکی بودن قارچ های کوهی به شدت از مصرف قارچ های کوهی خودداری کنند.

,

* مهسا عبدی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه