اخبار داغ

مسئول مرکز شناسایی اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مطرح کرد:

اهدای عضو 31 بیمار مرگ مغزی در استان سمنان/ 65 نفر حیات دوباره یافتند

اهدای عضو 31 بیمار مرگ مغزی در استان سمنان/ 65 نفر حیات دوباره یافتند
مسئول مرکز شناسایی اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: طی سه سال گذشته، اعضای اهدایی 31 بیمار مرگ مغزی استان به بدن 65 بیمار نیازمند پیوند زده شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، 31 اردیبهشت ماه روز ملی اهدای عضو نامگذاری شده است. روزی که پایان یک زندگی، شروع زندگی دیگری را رقم می‎زند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

 تصمیم بزرگ و اوج بخشش خانوده بیمار مرگ مغزی می تواند جان هشت نفر را نجات دهد از این رو واحد فراهم آوری اعضا وظیفه‎ی شناسایی بیماران مرگ مغزی شده و صحبت با خانواده‎های این بیماران را بر عهده دارد.

,

در همین خصوص؛ دکتر محمد فروزش فرد مسئول مرکز شناسایی اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت با اشاره به اینکه اهدای عضو ثمربخش ترین شیوه در رویارویی با مرگ مغزی است، گفت: ازسخاوتمندانه ترین کارهای دنیا اهدای عضو پس از مرگ مغزی است.

, مرآت,

مسئول مرکز شناسایی اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در ادامه افزود: تصمیم خانواده های بیمار مرگ مغزی می‌تواند امید به زندگی را به چندین بیمار نیازمند و خانواده های آنان برگرداند.

,

به گفته فروزش فرد، به طور میانگین مناسب ترین زمان از زمان شناسایی فرد مرگ مغزی تا رضایت گیری و اعزام به تهران جهت اهدای عضو 72 ساعت است.

,

وی با اشاره به اینکه برای روند اهدای عضو ابتدا باید افراد مشکوک به مرگ مغزی درICU های بیمارستان های تابعه استان شناسایی شوند، گفت: مرگ مغزی بیمار باید توسط 4 پزشک تایید شود.

,

مسئول مرکز شناسایی اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان افزود: پس از تایید مرگ مغزی فرایند مراقبت جهت نگهداری ارگان ها و رضایت گیری از خانواده ی فرد مرگ مغزی آغاز می شود.

,

وی با اشاره به اینکه اهدای عضو در بیمارستان سینا صورت می گیرد، اظهار کرد: بیمار مرگ مغزی جهت برداشت عضو به بیمارستان سینا منتقل و پس از آن جسد اهدا کننده به خانواده جهت تدفین تحویل داده می شود.

,

فروزش فرد با اشاره به اینکه فعالیت واحد شناسایی و فراهم آوری اعضای پیوندی استان در سال 94 آغاز شد، تصریح کرد: 7 مورد اعزام بیمار مرگ مغزی به تهران و اهدای عضو طی سال 94 داشته ایم.

,

مسئول مرکز شناسایی اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با بیان اینکه طی سال های 95 و 96 به ترتیب 10 و 12 مورد اهدای عضو صورت گرفت، گفت: امسال نیز  2 مورد رضایت به اهدای عضو بیماران مرگ مغزی را ثبت کرده‌ایم.

,

وی همچنین تصریح کرد: اکثر موارد اهدا کننده ی عضو در سمنان ساکن این استان نبوده و به علت تصادفات جاده ای در زمان بروز حادثه برای عزیزشان و تصمیم و رضایت به اهدای عضو در سمنان حضور داشته اند.

,

فروزش فرد با اشاره به اینکه در بیشترین موارد رضایت گیری شده جهت اهدای عضو افراد جوان در رده سنی 18 تا 29 سال بودند، گفت: 3 کودک و 3 خانم در میان بیماران مرگ مغزی که اهدای عضو کردند، بودند.

,

مسئول مرکز شناسایی اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان افزود: تاکنون به طور متوسط تعداد 65 بیمار نیازمند به دریافت عضو پیوندی به عنوان دریافت کننده ی عضو از ارگان هایی چون قلب، کبد، کلیه ها، نسوج و ... زندگی دوباره یافته اند.

,

وی با اشاره به اینکه از خانواده های اهداکنندگان اعضا در مجمع سلامت استان تقدیر به عمل آمد، گفت: امروز نیز در  برخی از مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان و یک مرکز فنی غرفه هایی برای فرهنگ سازی اهدا عضو و صدور کارت اهدا عضو با حضور خانواده های اهدا کنندگان در سمنان برپا می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه