اخبار داغ

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان کرمان:

برگزاری«طرح ضیات الهی»در کلیه بقاع متبرکه سراسر استان/روز بزرگداشت «مادر امت» خواهد شد

برگزاری«طرح ضیات الهی»در کلیه بقاع متبرکه سراسر استان/روز بزرگداشت «مادر امت» خواهد شد
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان از برگزاری "طرح ضیافت الهی" ویژه ماه مبارک رمضان از 27 اردیبهشت تا 25 خرداد ماه در بقاع سراسر استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه  آرمان؛ حجت الاسلام والمسلمین سید رضا فاطمی معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان امروز صبح در نشست خبری با موضوع طرح "ضیافت الهی" ویژه ایام ماه مبارک رمضان اظهار داشت: طرح "ضیافت الهی " از 27 اردیبهشت ماه آغاز و تا 25 خرداد ماه در کلیه  امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر استان برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه  آرمان, راه  آرمان,

وی گفت: قرار است این طرح در بیش از 72 بقعه و امامزاده با حضور بیش از 120 روحانی و مبلغ اعزامی از قم و بومی مستقر در کنار خیمه های معرفت برگزار شود.

,

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان کرمان افزود: امسال در کنار مبلغین مرد ، مبلغه زن نیز برای پاسخگویی به سوالات شرعی خانم ها، برگزاری مباحث قرآنی، تفسیر، اخلاق و آموزش حفظ و مفاهیم قرآنی مخصوص خواهران حضور خواهند داشت.

,

فاطمی  به برپایی محافل "انس با قرآن کریم" ، ترتیل خوانی و حفظ  از دیگر برنامه های این طرح اعلام کرد و اذعان داشت: در بیش از 60 بقعه متبرکه در سراسر استان با حضور ائمه جماعات و مبلغین تفسیر قرآن برگزار می شود.

,

وی بیان کرد: امسال یکی از برنامه های اوقاف که به آن اهمیت زیاده داده شده است  5 خرداد ماه مطابق با دهم ماه مبارک رمضان روز بزرگداشت حضرت خدیجه (س)  "مادر امت" بوده  که به همین مناسبت با حضور خانواده های شهدا، ایثارگران ، حوزه های علمیه، هیئت رزمندگان و هیئت های مذهبی خواهران در بقاع متبرکه برنامه خواهند داشت.

,

فاطمی همچنین از ختم قرآن و هدیه ثواب آن به روح حضرت خدیجه (س)  در روز دهم ماه مبارک رمضان خبر داد.

,

وی به 14 خرداد (بزرگداشت رحلت حضرت امام (ره)) و قیام خونین 15 خرداد اشاره کرد و گفت: معاونت فرهنگی اداره کل اوفاف و امور خیریه استان کرمان به مناسبت این روزهای بزرگ برنامه هایی بصورت  ویژه در بقاع متبرکه برگزار خواهد کرد.

,

فاطمی به برپایی مراسم شب های قدر با برگزاری احیاء، دعا و مناجات در این ایام در بقاع متبرکه به همراه توزیع سحری اشاره کرد.

,

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان ، "افطاری ساده " را ازدیگر برنامه های فرهنگی اوقاف عنوان کرد و افزود: به منظور پرهیز از اسراف و تجملات و ایجاد فرهنگ بین عوام این افطاری به صورت ساده در کلیه بقاع انجام می شود.

,

وی گفت: یکسری موقوفات در بحث عزاداری حضرت علی (ع) از جمله موقوفات آقا کوچک، مزرعه حسن آباد، آقا عبدالعلی وجود دارند که در آنها این افطاری ساده صورت می پذیرد.

,

فاطمی ادامه داد: بیش از 15 الی 20 هزار پرس غذای ساده در امامزادگان ، محافل قرآنی، مساجد حواشی شهر توزیع خواهد شد.

,

وی تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف برای افطاری در ماه مبارک رمضان را از جمله موضوعاتی دانست که باید بین مردم  اطلاع رسانی و فرهنگ سازی شود.

,

فاطمی همچنین به  تبلیغ فرهنگ وقف قرآن، راه اندازی خیمه های معرفت با غرفه های مشاوره، تصحیح قرائت نماز، غرفه کودک و نوجوان به همراه روحانی و مبلغ برای ارائه خدمات فرهنگی به آحاد مردم نیز اشاره کرد.

,

وی از برپایی جشن "ولایت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع)" در نیمه ماه مبارک رمضان تحت عنوان "کریم آل طه امام حسن مجتبی (ع) " همراه با برپایی سفره های کریمانه  با مشارکت و کمک های مردمی در بقاع متبرکه خبر داد.

,

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، به آخرین جمعه ماه مبارک "روز قدس" اشاره کرد و گفت: برای گرامیداشت و آگاه سازی مردم در مشارکت این روز ، راهپیمایی عظیمی با حضور مردم از بقاع آغاز و یا به بقاع  متبرکه ختم خواهد شد.

,

فاطمی در پایان خاطرنشان کرد: نماز عید فطر در کلیه بقاع متبرکه و امامزادگان سراسر استان برگزار خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه