اخبار داغ

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر:

مانعی برای فعالیت اتوبوس ایدز وجود ندارد

مانعی برای فعالیت اتوبوس ایدز وجود ندارد
رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت با موفق خواندن سیاست‌های وزارت بهداشت در مورد بیماری ایدز، خبر توقف اتوبوس ایدز را تکذیب کرد و گفت برای ادامه فعالیت آن مانعی وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رسانه سلامت سپیدپوش ؛ محمدمهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در نشست خبری که صبح امروز در این وزارتخانه برگزار شد ضمن تشریح اقدامات وزارت بهداشت در خصوص بیماری ایدز، خبر توقف اتوبوس ایدز را تکذیب و صحبت‌های انتقادی برخی از مسوؤلان درباره این اتوبوس را اظهار نظر شخصی توصیف کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رسانه سلامت سپیدپوش ؛, رسانه سلامت سپیدپوش,

گویا، سیاست وزارت بهداشت درباره بیماری ایدز را موفق توصیف کرد و گفت:« طبق برنامه وزارتخانه تا سال۲۰۲۰، باید ۹۰درصد افراد مبتلا به این عفونت شناسایی و ۹۰درصد آن‌ها تحت درمان قرار گیرند.»

,

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر آمار افراد تحت درمان را ۱۳هزار نفر اعلام کرد ۴۰درصد این افراد درمان موفق را تجربه کردند. با توجه به اقدامات درمانی و نظارتی که برای مادران باردار مبتلا در دوران بارداری، زایمان و بعد از زایمان، در کشور انجام می‌شود،  ۹۳/۵درصد از کودکان به دنیا آماده از این مادران، کاملا سالم هستند.

,

گویا در ادامه با تکذیب خبر توقف اتوبوس ایدز گفت: «این برنامه همچنان به کار خود ادامه می‌دهد و مانع جدی برای ادامه فعالیت اتوبوس ایدز وجود ندارد و اگر شخصی برخی مسایل را به عنوان مانعی برای ادامه کار این برنامه عنوان می‌کند، یک اظهار نظر شخصی است.»

,

مردم مراقب مصرف قارچ‌های جنگلی باشند

, مردم مراقب مصرف قارچ‌های جنگلی باشند,

محمد مهدی گویا با بیان اینکه در دو فصل پاییز و بهار به دلیل افزایش میزان و تعداد بارندگی، رطوبت خاک زیاد می‌شود و شرایط مناسب برای رشد قارچ فراهم است از مردم خواست نسبت به مصرف قارچ‌های جنگلی توجه بیشتری داشته باشند.

,

به گفته رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر، مسمومیت های اخیر فقط به دلیل مصرف قارچ‌های وحشی و جنگلی بوده است که توسط خود فرد و یا دستفروشان تهیه شده است و هیچ ارتباطی به مصرف قارچ‌های خوراکی که در مراکز معتبر و با برچسب‌های وزارت بهداشت ارائه می‌شود ندارد.

,

گویا در ادامه با تاکید بر وجود انواع قارچهای سمی د ایران، هشدار داد که تشخیص سمی بودن این قارچ‌ها تنها توسط آزمایشگاه‌ها و مراکز علمی قابل انجام است و نباید به گفته افراد محلی اعتماد کرد.

,

گویا در بخش دیگر صحبت‌ خود به مراحل مختلف مسمومیت حاصل از مصرف قارچ سمی اشاره کرد و گفت: «مرحله اولیه مسمومیت ،۶ ساعت تا ۳ روز بعد از مصرف قارچ با علایم گوارشی مانند تهوع و اسهال بروز می‌کند که معمولا  نیاز به بستری ندارد. مرحله دوم که  ۲۴ساعت تا ۴ روز بعد علاوه بر علایم گوارشی، علایم زردی و اختلالات جزیی در عمکرد کبد بروز می‌کند و فرد باید بستری شود. مرحله سوم که شیوع بسیار پایینی دارد به مرحله‌ای گفته می‌شود که فرد دچار نارسایی کبد و کلیه می‌شود.»

,

در روزهای اخیر حدود ۸۰۰ نفر از مردم به دلیل مصرف قارچ‌های سمی دچار مسمومیت شدند که ۲۳۰ نفر از این افراد بستری، ۳ نفر پیوند کبد و متاسفانه ۱۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

,

انتهای پیام/*

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه