اخبار داغ

معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خبر داد:

27 هزار بیمار در انتظار پیوند عضو/959 عمل در سیستان وبلوچستان انجام شد/ پیوند قرنیه و کلیه صدرنشین عمل های انجام شده

27 هزار بیمار در انتظار پیوند عضو/959 عمل در سیستان وبلوچستان انجام شد/ پیوند قرنیه و کلیه صدرنشین عمل های انجام شده
27 هزار بیمار چشم انتظار پیوند عضو در کشور هستند که گفته می شود روزانه تعدادی از این افراد به علت عدم تهیه عضو برای پیوند فوت می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، سالانه ۵ تا ۸ هزار نفر در کشور دچار مرگ مغزی می‌شوند، که از این تعداد ۵۰ درصد یعنی حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار نفر برای اهداء مناسب هستند. بقیه نیز به دلیل کهولت سن، ابتلا به سرطان‌های خاص یا بیماری‌های عفونی منتشره امکان اهداء ندارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  عصرهامون، ,

آمار این دسته از خانواده‌ها بسیار ناچیز است، از یک طرف افراد مرگ مغزی، اعضای سالم خود را زیر خاک می‌برند و از سوی دیگر بیماران نیازمند پیوند به دلیل دریافت نکردن عضو، جان خود را از دست می‌دهند، در صورتی که اگر بر تعداد اهداءکنندگان افزوده شود، دیگر هیچ بیماری از لیست انتظار پیوند فوت نمی‌کند.

,


قاسم میری علی آبادی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون در این خصوص اظهار کرد: اهدای عضو یک حرکت خداپسندانه است که عامل نجات جان خیل زیادی از انسان ها می شود.
 وی با بیان اینکه 27 هزار بیمار نیازمند پیوند عضو در کشور وجود دارد، گفت: روزانه تعدادی از این افراد به علت عدم تهیه عضو برای پیوند فوت می کنند و این در حالی است که در ایران سالانه پنج تا هشت هزار نفر دچار مرگ مغزی می شوند که نیمی از آنها اعضایشان قابل اهدا است.

در زاهدان روند اهدای عضو هنوز امکان پذیر نیست

,
, عصرهامون ,
,
,
, در زاهدان روند اهدای عضو هنوز امکان پذیر نیست,


میری علی آبادی با بیان این مطلب که در زاهدان روند اهدای عضو هنوز برای ما امکان پذیر نیست، افزود: طی دو ماه آینده قرار است این کار پیگیری شود زیرا نیازمند یکسری کارگاه ها و دوره های آموزشی هستیم که پزشکان، پرستاران، جراحان، روان شناسان یک تیم پیوند همه آموزش ها را ببینند و بعد در سطح بیمارستان ها اقدام به اجرایی شدن آن کنند تا در مواردی که فرد دچار مرگ مغزی می شود موضوع را با خانواده وی در میان گذاشته تا عضوگیری انجام و به افراد نیازمند پیوند شود.
وی با بیان اینکه در سیستان وبلوچستان از مدت های طولانی پیوند قرنیه و کلیه در حال انجام است، گفت: با توجه به اینکه در مشهد و تهران بانک چشم موجود می باشد در مواقع پیوند قرنیه عضو پیوندی از این شهرستان ها به استان انتقال می یابد..
معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه امکان انجام پیوند قلب، کبد، لوزوالمعده در استان وجود ندارد، افزود: در این زمینه اگر عضو گیری صورت گییرد باید به مکان هایی منتقل شود که کار  پیوندها در آن انجام می شود.

انجام 959 عمل پیوند عضو 

,
,
,
,
,
, انجام 959 عمل پیوند عضو ,


وی با بیان اینکه باید از طریق تریبون نماز جمعه، آموزش و پرورش و رسانه ها این امر تبلیغ شود تا مردم به این کار خداپسندانه روی بیاورند، گفت: از سال 86 تا پایان 96 در سیستان وبلوچستان 142 مورد پیوند کلیه در بیمارستان علی ابن ابی طالب(ع) زاهدان و 817 مورد پیوند قرنیه انجام شده است.
 میری علی آبادی در پایان خاطر نشان کرد: در سامانه ای که در روزهای اخیر دسترسی آن برای استان فعال شده و همچنان در حال بروز رسانی است تاکنون42 نفر برای اهدای عضو ثبت نام کرده اند که ثبت نام هر فرد در آن سایت به منزله داشتن کارت اهدای عضو است.

 انتهای پیام/

,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه