اخبار داغ

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سیستان و بلوچستان؛

اجرای بیش از 100 برنامه متمرکز به مناسبت گرامی داشت سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر

اجرای بیش از 100 برنامه متمرکز به مناسبت گرامی داشت سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سیستان و بلوچستان از اجرای بیش از 100 برنامه به مناسبت گرامی داشت حماسه سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از عصر هامون؛ سردار غلام نبی کوهکن در نشست خبری با اصحاب رسانه که به منظور تشریح ویژه برنامه های حماسه سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار شد اظهار داشت: ما در سالگرد ارزشمند و غرور آفرین عملیات بیت المقدس قرار گرفتیم که از دهم اردیبهشت سال 1361 آغاز شد و جا دارد یادی کنیم از شهدا و بویژه شهدایی نظیر شهید باقری، شهید صیاد شیرازی که در این عملیات غرور آفرین به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر هامون,

وی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهید مهدی هاشمی و شهید زرگران که کوچکترین و بزرگترین شهدای دوران دفاع مقدس سیستان و بلوچستان بودند و هر دو نیز در این عملیات به شهادت رسیدند افزود: این عملیات و فتح بزرگ در برهه ای واقع شد که در 200 سال قبل از آن کشور دچار سرشکستگی  و واگذاری زمین بود و در تمام اتفاقات اقتصاد کشور مورد هجمه قرار  می گرفت و زمین یا امتیازات خاص و ویژه ای را به دولتها می دادند.
سردار کوهکن اضافه کرد: عملیات بیت المقدس اولین عملیاتی بود که طی آن غرور ملی ما ترمیم شد و باعث عزت و افتخار کشور گشت در حالیکه طرف مقابل ما نه تنها صدام بلکه همه قدرتهای شرق و غرب پشتیبان او بودند.
وی ادامه داد: در عملیات بیت المقدس نسبت ما به دشمن به لحاظ تجهیزات نسبت 1 به 3 بود اما با کمک خداوند و همت رزمندگان و شجاعتشان و مبارزه جانانه این پیروزی رقم خورد.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس تصریح کرد: رزمندگان در عملیات بیت المقدس شعار" ما می توانیم" را که شعار سال نیز هست را در آنجا اجرا کردند.
سردار کوهکن در ادامه داد: امسال هم بنا داریم سالروز این پیروزی را برای ملت ایران یاداوری کنیم و از دو ماه قبل برنامه ریزی پیرامون این موضوع را آغاز کردیم و تقسیم کارها صورت گرفته است و کمیته های 8 گانه تشکیل و برنامه های استانی ابلاغ شده است.
وی با تاکید بر اینکه بیش از 100 متمرکز در سطح شهرستانها اجرا خواهد شد افزود: تجلیل از خانواده شهدا، زیارت و غبار روبی گلزار شهدا، مسابقات علمی وکتابخوانی به همراه جوایز، پخش سرودهای مرتبط با آزادسازی خرمشهر، مسابقات تیراندازی و ورزشی، مسابقات بومی و محلی، مصاحبه با رزمندگان و نویسندگان دفاع مقدس، پخش مستند، برگزاری نمایشگاه، صبحگاه مشترک و تجلیل از زرمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس، سخنرانی رزمندگان و روسای سازمانهای عقیدتی و سیاسی، شرکت در نماز جمعه بخشی از ویژه برنامه های حماسه سوم خرداد خواهد بود.
وی در پایان از برنامه تجلیل از خانواده شهدا و رزمندگانی که در کانال 175 متری یونس در 4 خرداد سال 1367 نقش داشتند خبر داد.

,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه