اخبار داغ

گزارش/

تعبیر متفاوت مغازه داران از ظاهر آراسته/وقتی هویت زنان قربانی کسب درآمد بیشتر می شود

تعبیر متفاوت مغازه داران از ظاهر آراسته/وقتی هویت زنان قربانی کسب درآمد بیشتر می شود
ظاهر آراسته از جمله مواردی است که این روزها به یکی از ملاک های اصلی مغازه داران جهت استخدام زنان در مغازه ها در نظر گرفته شده که این موضوع امروزه به یکی از چالش های اصلی زنان در حوزه کسب درآمد تبدیل شده چرا که شاهد استفاده ابزاری از فروشندگان مانتو به عنوان ابزار تبلیغ جهت فروش بیشتر استفاده می شود که این موضوع هویت زن را به مرور در جامعه تخریب می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ این روزها با مشاهده آگهی های استخدام که در روزنامه ها، سایت ها و فضای مجازی وجود دارد شاهد وجود معیارهای مختلفی توسط مغازه داران جهت استخدام خانم ها می باشیم، ظاهر آراسته یکی از معیارهای اصلی است که در اکثر آگهی های درج شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز؛,

داشتن ظاهری آراسته واقعیتی غیر قابل انکار در جوامع بشری است که همواره مورد تاکید ادیان مختلف نیز بوده است. چرا که داشتن ظاهری آراسته نشان دهنده شخصت اجتماعی افراد می باشد اما با وجود اینکه مرتب و منظم بودن تعریف اصلی است که برای ظاهر مناسب در نظر گرفته شده،متاسفانه این روزها تعابیر مختلفی از جمله آرایش غلیظ و اما این ظاهر آراسته چند سالی است که وسیله ای برای تبلیغ و کسب در آمد بیشتر توسط مغازه داران تبدیل شده است.

,

 ظاهر آراسته ملاک استخدام مغازه داران

,  ظاهر آراسته ملاک استخدام مغازه داران,  ظاهر آراسته ملاک استخدام مغازه داران,

اغلب زنان به دلیل مشکلات اقتصادی مجبورند علاوه بر انجام کار منزل و تربیت فرزندان، مسئولیت تامین مخارج خانواده را بپذیرند و جهت کسب درآمد اقدام به فروشندگی در مغازه هایی کنند که در مراکز تجاری مدرن واقع شده اند.

,

 از آنجایی که در گذشته نیز زنان علاوه بر خانه داری در شغل های کشاورزی و دامداری فعالیت داشتند،نمی توان گفت که خانم ها نمی توانند شاغل باشند، اما واقعیت امر این موضوع است که همزمان با پیشرفت صنعت رویه ی اشتغال بانوان در جوامع نیز دچار تغییراتی شد که متاسفانه برخی از  این تغییرات آسیب های جدی بر پیکره روح بانوان وارد کرد.

,

فروشگاه های مانتو از جمله مکان هایی است که مغازه داران جهت فروش بیشتر، از فروشندگان خانم خود به عنوان مدل های تبلیغی استفاده می کنند، که همزمان با شروع فصل گرما این موضوع شدت بیشتری پیدا می کنند. چرا که در این فصل تنوع مانتوها بیشتر از قبل می شود. 

,

موضوع دیگری که در برخی از فروشگاه های مانتو  و بوتیک های فروش لباس مردانه به چشم می خورد، استخدام فروشندگان آقا در برخی از مانتو فروشی ها و همچنین حضور برخی از بانوان به عنوان فروشنده در بوتیک های لباس مردانه است که مشکلاتی را برای خریداران به وجود می آورد.

,

استفاده ابزاری از زنان جهت تبلیغ

, استفاده ابزاری از زنان جهت تبلیغ, ستفاده ابزاری از زنان جهت تبلیغ,

محسن محمودی استادیار فلسفی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه نباید هویت زن ابزار تبلیغ سودجویان شود، اظهار کرد: ارزش انسان ها به میزان تقوا، عقاید و دانسته های آن هاست اما جوامع غربی با بی توجهی به جایگاه والای زن در اجتماع او را تنها ابزار و برده جنسی می بینند؛ حقیقت تلخی که این روزها شاهد آن هستیم الگو گرفتن صاحبان صنایع و تولیدکنندگان ایرانی از این رفتار غربی هاست.

,

 استادیار فلسفی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: اگر کالایی از کیفیت لازم برخوردار باشد و بتواند توجه مصرف کننده را جلب کند نیازی به این گونه تبلیغات ندارد و خریداران آن کالا خود در نقش مبلغ آن ظاهر خواهند شد اما زمانی که کالا فاقد قدرت رقابت با محصولات با کیفیت باشد، فروشندگان اقدام به استفاده از این روش های ناسالم می کنند.

,

نوع پوشش فروشندگان خانم زمینه سازفروش بیشتر

, نوع پوشش فروشندگان خانم زمینه سازفروش بیشتر, نوع پوشش فروشندگان خانم زمینه سازفروش بیشتر,

مهرداد امینی پور عرضه کننده و طراح لباس در گفت و گو با خبرنگار هرمز با اشاره به اینکه یکی از ملاک های اصلی طراحان این موضوع است که لباس هایی که طراحی می کنند مورد پسند مشتری ها واقع شود، اظهار کرد: اغلب طراحان لباس  مغازه های فروش مانتو نیز دارند تا به وسیله ی آن ها طرح های خود را به سایر فروشندگان نیز معرفی کنند تا سود بیشتری از فروش کسب کنند.

, هرمز,

طراح لباس ادامه داد: پوشیدن مانتوهای مختلف توسط فروشندگان خانم یکی از ابزارهایی است که ضمن به نمایش گذاشتن طرح می تواند در فروش بیشتر مانتوها موثر باشد به همین دلیل اغلب فروشندگانی که در مغازه های مانتو فروشی حضور دارند خانم هستند.

,

امینی پور با اشاره به اینکه برخی از مغازه داران از بانوان به عنوان فروشنده در بوتیک های لباس مردانه استفاده می کنند، تصریح کرد: میزان حقوقی که مالکان مغازه به فروشندگان خانم پرداخت می کنند کمتر از حقوقی است که آقایان توقع پرداخت آن را دارند به همین دلیل از لحاظ اقتصادی نیز استخدام خانم ها به صرفه تر است.

,

وی گفت: متاسفانه برای استخدام و به کارگیری بانوان در مغازه ها شرایط خاصی در نظر گرفته نشده به همین دلیل برخی از مغازه داران از روش های نامتعارف جهت استخدام فروشندگان استفاده می کنند. چرا که نظارتی بر روی آن ها وجود ندارد.

,

عرضه کننده لباس خاطر نشان کرد: متاسفانه در برخی از آگهی های استخدامی که در شبکه های اجتماعی وجود دارد نیز نحوه استخدام شکل تازه تری به خود گرفته و مغازه داران جهت استخدام شرایطی از جمله ارسال عکس و بیوگرافی در تلگرام جهت بررسی و  تایید را درج می کنند، که این موضوع می تواند مشکلاتی را ایجاد کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه