اخبار داغ

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان مطرح کرد؛

جلوگیری از کاشت هندوانه در سطح ۸۰۰ هکتار از اراضی استان مرکزی/کاهش ۲۷ درصدی حجم آب مخزن سد کمال صالح

جلوگیری از کاشت هندوانه در سطح ۸۰۰ هکتار از اراضی استان مرکزی/کاهش ۲۷ درصدی حجم آب مخزن سد کمال صالح
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان مرکزی گفت: بر اساس پیگیری ها انجام شده از ۴۲ مورد کشت در سطح ۸۰۰ هکتار از اراضی محصولات آب بر نظیر هندوانه در استان جلوگیری شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ مصطفی آمره ای، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان مرکزی روز دوشنبه در دومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان مرکزی گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۲۱۰ میلیمتر بارش در استان مرکزی به ثبت رسیده که این میزان بارش ۴۹ درصد نسبت به سال گذشته و ۳۸ درصد نسبت به بلندمدت کاهش داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

آمره ای با اشاره به اینکه استان مرکزی جزو استان‌های خشک و نیمه خشک کشور است، اظهار کرد: بارش های اردیبهشت ماه در استان خیلی به روان آب ها و سیلاب ها منجر نشد.

,

وی اضافه کرد: بارش های خوب اردیبهشت ماه باعث شد تا به مدت یک ماه موتورآب‌های اراضی خاموش شوند و در نتیجه صرفه جویی خوبی در آب های زیرزمینی صورت بگیرد.

,

کاهش ۲۷ درصدی ذخیره سد کمال صالح نسبت به مدت مشابه سال گذشته

, کاهش ۲۷ درصدی ذخیره سد کمال صالح نسبت به مدت مشابه سال گذشته, کاهش ۲۷ درصدی ذخیره سد کمال صالح نسبت به مدت مشابه سال گذشته,

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان مرکزی به وضعیت آب موجود در سدهای استان اشاره کرد و ادامه داد: هم اکنون ۵۶ میلیون متر مکعب آب در مخزن سد ساوه وجود دارد که نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد رشد دارد؛ همچنین ۷۰ میلیون مترمکعب آب در مخزن سد کمال صالح وجود دارد که نسبت به سال گذشته در این زمان که سد سرریز داشته ۲۷ درصد کاهش داشته است.

,

آمره ای بیان کرد: هم اکنون ورودی آب سد ساوه سه متر مکعب در ثانیه است و ورودی سد کمال صالح ۷ مترمکعب بر ثانیه است.

,

وی نصب کنتورهای هوشمند را بهترین ابزار برای مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی دانست و افزود: با نصب این کنتور ها می توان میزان آب استحصالی هر چاه را سنجش کرد و در صورت اضافه برداشت هشدار لازم به بهره بردار را داد.

,

تجهیز چاه‌های کشاورزی استان به کنتور هوشمند نیازمند ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار

, تجهیز چاه‌های کشاورزی استان به کنتور هوشمند نیازمند ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار, تجهیز چاه‌های کشاورزی استان به کنتور هوشمند نیازمند ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار,

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان مرکزی گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته تجهیز چاه های کشاورزی استان به کنتور هوشمند به ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

,

آمره ای بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شده است ظرف مدت سه سال این مبلغ از طریق بانک کشاورزی تامین شود و در قالب تسهیلات به کشاورزان پرداخت شود.

,

وی جلوگیری از کشت محصولات آب بر در استان را یکی دیگر از اقدامات در راستای مدیریت مصرف آب در استان عنوان کرد و ادامه داد: بر اساس پیگیری ها انجام شده از ۴۲ مورد کشت در سطح ۸۰۰ هکتار از اراضی محصولات آب بر نظیر هندوانه در استان جلوگیری شده است.

,

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی با تاکید بر اینکه عمده کشاورزان ساعت کارکرد چاه‌های کشاورزی را رعایت نمی‌کنند، اضافه کرد: بر اساس پروانه های صادر شده ساعت کارکرد چاه‌های کشاورزی بین سه تا چهار هزار ساعت در سال است که این ساعت کاری رعایت نمی شود.

,

وی گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته بر اساس اضافه ساعت کارکردهای صورت گرفته ۱۷۵ میلیون مترمکعب آب بیشتری از سوی کشاورزان مصرف شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه