اخبار داغ

استاندار مرکزی:

استان مرکزی از دایره ۵ استانی بحرانی کشور خارج شده است

استان مرکزی از دایره ۵ استانی بحرانی کشور خارج شده است
استاندار مرکزی به بارش های اردیبهشت ماه اشاره کرد و گفت: به لطف خدا استان مرکزی از دایره ۵ استانی بحرانی کشور خارج شده است ولی این بدان معنا نیست که نباید در مصرف آب صرفه جویی کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ سید علی آقازاده، استاندار مرکزی روز دوشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان مرکزی گفت: به منظور داشتن اطلاعات کافی از هر شهرستان در خصوص وضعیت منابع آبی، لازم است در جلسات شهرستانی موضوعات هر دو هفته یک‌بار بررسی و نتیجه به استان ارسال شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

آقازاده اظهار کرد: برخی از شهرستان در سال جاری جلسات شورای حفاظت آب شهرستان را به موقع برگزار کرده اند ولی برخی از شهرستان ها هم این جلسات را برگزار نکرده اند که در این زمینه لازم است نسبت به برگزاری این جلسات اهتمام بیشتری داشته باشند.

,

وی با بیان اینکه عمده مصرف آب در حوزه کشاورزی و شرب است، گفت: می‌بایست تا در مصرف آب صرفه جویی های لازم را داشته باشیم تا این شرایط کم آبی را پشت سر بگذاریم.

,

استاندار مرکزی به بارش های اردیبهشت ماه هم اشاره کرد و افزود: به لطف خدا استان مرکزی از دایره ۵ استانی بحرانی کشور خارج شده است ولی این بدان معنا نیست که نباید در مصرف آب صرفه جویی کنیم.

,

آقازاده با اشاره به اینکه بارش ها در شهرستان های استان یکنواخت نبوده است، بیان کرد: هم اکنون وضعیت بارش های سه شهرستان استان از جمله ساوه، خمین و دلیجان مناسب نبوده و لازم است تصمیمات مناسبی در این زمینه اتخاذ شود.

,

وی ضمن تاکید بر مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی گفت: با نصب کنتورهای حجمی بر روی چاه های کشوری و ملزم کردن کشاورزان به استفاده از سهیمه تعیین شده می توان بخشی از کمبود آب را جبران کرد.

,

استاندار مرکزی بیان کرد: به منظور استفاده کشاورزان از کنتورهای حجمی تلاش های خوبی صورت گرفته است و با هماهنگی که با بانک کشاورزی صورت گرفته تسهیلاتی برای کشاورزان در نظر گرفته شده است.

,

آقازاده خاطرنشان کرد: باید بستری فراهم کنیم تا کشاورزی ترغیب شوند از کنتورهای حجمی استفاده کنند تا بتوانیم بر مصرف آب کشاورزی مدیریتی بهتری داشته باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه