اخبار داغ

کدام مناطق مترودار می‌شوند؟

کدام مناطق مترودار می‌شوند؟
دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: با توجه به تغییرات محدوده شهر تهران موضوع بازنگری در شبکه ریلی در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: با توجه به تغییرات محدوده شهر تهران موضوع بازنگری در شبکه ریلی در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

محمدعلی کرونی با اشاره به جزییات جلسه امروز کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران که به موضوع اصلاح شبکه حمل و نقل ریلی اختصاص داشت، گفت: بازنگری در سیستم حمل و نقل عمومی تهران با توجه به تقاضای مسافران و افزایش وسعت آن غیرقابل انکار است. برای آنکه بتوانیم به تقاضای سفر در تهران پاسخ دهیم و استراتژی به هنگامی در این رابطه داشته باشیم نیاز است توسعه خطوط ریلی را در اولویت قرار دهیم.

,

وی ادامه داد: نخستین برنامه جامع حمل و نقل تهران مربوط به سال ۵۳ است که توسط مشاوران فرانسوی طراحی شده که در آن ۷ خط مترو به طول ۱۴۶ کیلومتر پیش بینی شده پس از آن بر اساس مصوبه هیات وزیران در سال ۸۱ مطالعات به روز رسانی این برنامه بلند ریلی انجام و در سال ۸۵ این برنامه به روز رسانی می‌شود که بر اساس آن تهران باید چهار خط اکسپرس به طول ۱۷۹ کیلومتر، ۸ خط داخل شهری به طول ۲۵۱ کیلومتر که مجموعا ۴۳۰ کیلومتر می‌شود داشته باشیم. همچنین در این طرح پنج خط تراموا به طول ۶۰ کیلومتر و یک خط مونوریل پیش بینی شده بود که این طرح جامع مربوط به سال ۸۵ است و با توجه به تغییرات محدوده شهر تهران نیاز به بازنگری داشت.

,

کرونی اضافه کرد: متاسفانه برای منطقه ۲۲ تهران هیچ خط ریلی دیده نشده و همچنین مناطق جنوبی مانند مناطق ۱۸ و ۱۹ از مناطق کم بهره از شبکه ریلی هستند؛ بنابراین معاونت حمل و نقل بازنگری در شبکه ریلی تهران را در قالب بخشی از مطالعات جامع ترافیک شهر تهران پیش بینی کرد.

,

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در جلسه امروز مشاور معاون حمل و نقل شهرداری تهران سیادت موسوی، علی امام و معاونین حمل و نقل شهرداری‌های ۲۲ گانه شهر تهران حضور داشتند و تک تک کمبود‌های مناطق خود را توضیح دادند و این موارد جمع بندی و به مشاور طرح منتقل شد. قرار است از این پس این موضوع پیگیری شود.

,

کرونی با بیان اینکه بازنگری خطوط ریلی از وظایف مستقیم معاونت حمل و نقل و ترافیک است، گفت: کمیسیون به عنوان یکی از موضوعات مهم تهران این قضیه را پیگیری می‌کند که امیدواریم بتوانیم پس از تکمیل مجوز‌های لازم را از مراجع بالادستی اخذ کنیم.

,

وی در پاسخ به این پرسش که آیا به طور مشخص معلوم شد چه خطوطی به خطوط تهران اضافه می‌شود گفت: هنوز در مرحله جمع آوری پیشنهادات هستیم، اما حتما مناطق کم برخوردار تحت پوشش خطوط ریلی قرار می‌گیرند هر چند ممکن است در برخی مناطق خطوط ریلی سنگین مانند مترو استفاده نکنیم و از LRT و تراموا کمک بگیریم به خصوص در مناطقی که جاذبه‌های توریستی دارند.

,

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مونوریل را در طرح جامع حفظ می‌کنند یا خیر، گفت: یکی از پیشنهادات مطرح شده استفاده از قطار سبک تک پایه در منطقه ۲۲ که جاذبه‌های گردشگری دارد، است و باید ببینیم مشاور طرح به چه نتیجه‌ای در این رابطه خواهد رسید. همچنین پیشنهادات خوبی در خصوص ادامه خط هفت به سمت میدان کاج و سرو مطرح شد همچنین بحث خط ۹ مترو از سمت تجریش تا میدان ونک یکی از پیشنهادات این جلسه بود که نیاز به بررسی مشاور دارد.

,

کرونی اضافه کرد: پیشنهاد خط LRT در خیابان ولیعصر یکی دیگر از موضوعات مطرح شده است.

,

گفتنی است دو گزینه احتمالی جانشینی معاونت حمل و نقل و ترافیک سیادت موسوی و کرونی در این جلسه حاضر بودند.

,

منبع: مهر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه