اخبار داغ

آیت الله کعبی در گفت و گو با دانا؛

رمضان ماه ختم قرآن است نه ماه دیدن سریال های تلویزیونی/ نشستن مداوم پای گیرنده تلویزیون زیبنده نیست/ حقیقت ماه رمضان تقویت ایمان و کسب تقوا است

رمضان ماه ختم قرآن است نه ماه دیدن سریال های تلویزیونی/ نشستن مداوم پای گیرنده تلویزیون زیبنده نیست/ حقیقت ماه رمضان تقویت ایمان و کسب تقوا است
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به لزوم کسب معرفت و خودسازی در ماه مبارک رمضان، گفت: حقیقت ماه مبارک رمضان تقویت ایمان، کسب تقوا، تحکیم اخوت و برادری، تعامل و همبستگی و همچنین بصیرت در مقابل دشمنان و مقاومت و جهاد و پایداری است.
[

آیت الله عباس کعبی نسب نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با  شبکه اطلاع رسانی راه دانا با اشاره به اهمیت خودسازی در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه مبارک رمضان یک مکتب انسان سازی و یک مدرسه است که خداوند تبارک و تعالی بعنوان یک نسیم و یک رحمت و یک فیض خاص در اختیار امت اسلامی قرار داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با تاکید بر لزوم عبادت و بندگی، تلاوت قرآن، قیام و سحر خیزی، روزه داری و نیز توجه به نیازمندان، فقرا و محرومین، گفت: با تقویت همبستگی و همگرایی در اخوت و همچنین مبارزه با دشمن و وحدت کلمه می توان با دشمنان مقابله کرد و نماد مقاومت و جهاد که از مولفه های انسان ساز و امت ساز ماه مبارک رمضان هستند را زنده نگاه داشت.

,

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: اگر امت اسلامی از این مولفه ها به خوبی بهرمند شود به کرامت الهی و افتخار و عزت مورد نگاه خداوند در قرآن خواهد رسید.

,

آیت الله کعبی بیان داشت: حقیقت ماه مبارک رمضان تقویت ایمان، کسب تقوا، تحکیم اخوت و برادری، تعامل و همبستگی و همچنین بصیرت در مقابل دشمنان و مقاومت و جهاد و پایداری است.

,

وی به پیروزی های اسلام که توسط پیامبر اکرم(ص) و اصحابش در دو غزوه بدر و فتح مکه عاید شد اشاره کرد و گفت: به صراحت می توان از ماه رمضان الهام گرفت که این ماه، ماه پیروزی های بزرگ است.

,

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در توصیه خود به مومنان عنوان کرد: ماه مبارک رمضان ماه بهار قرآن است؛ مومنین و جوانان تا آنجا که می توانند از فرصت انس با قرآن و ارتباط با خدا و استفاده از آیات الهی برای تحول در زندگی استفاده کنند تا از فیوضات ماه رمضان بهرمند شوند.

,

 

,

نشستن مداوم پای گیرنده تلویزیون زیبنده نیست

, نشستن مداوم پای گیرنده تلویزیون زیبنده نیست,

آیت الله کعبی نسب ابراز داشت: ماه مبارک رمضان ماه ختم قرآن است نه ماه دیدن سریال های تلویزیونی، ماه دعای سحر، ماه دعای افتتاح، ماه موعضه و منبر و ماه عبادت خداست و زیبنده نیست که مومنان وقت خودشان را برای دیدن تلویزیون بگذرانند.

,

وی افزود: البته دیدن سریال اشکالی ندارد و برای تنوع می توان برنامه های تلویزیون را هم دید، اما اینکه پشت سر هم چند برنامه و سریال را ببینیم، زیبنده نیست  و بهتر است بجای اینکه وقت خود را برای دیدن تلویزیون صرف کنیم مشغول تلاوت و انس با قرآن و اعمال معنوی باشیم و برای خودمان برنامه خودسازی داشته باشیم.

,

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اشاره کرد: بهرمندی از برنامه ها و سریال های عبرت آموز مذهبی و دینی که باعث تحول در زندگی هم شود خوب است، منتهی دیدن سریال ها و برنامه های صدا و سیما باید با انگیزه عبرت و بالا بردن سطح معنویت همراه باشد نه بخاطر سرگرمی، زیرا ماه مبارک رمضان ماه لهو و لعب و سرگرمی نیست ماه تحول معنوی و توجه به خداست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه