اخبار داغ

استاد درس خارج فقه در کرمان:

روزه داری تجلی«سبحان الله» است/ جراحی روح و جان روزه دار با تلاوت با تدبر و فهم آیات قرآن کریم

روزه داری تجلی«سبحان الله» است/ جراحی روح و جان روزه دار با تلاوت با تدبر و فهم آیات قرآن کریم
حجت الاسلام و المسلمین شیخ بهایی تأکید کرد: اگر روزه یعنی از هر آنچه که موجب دور شدن انسان از خدا می شود فاصله بگیریم؛ این عبادت تجلی سبحان الله است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛حجت الاسلام و المسلمین احمد شیخ بهایی  استاد درس خارج فقه در کرمان در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) در خصوص فضیلت ماه رمضان اظهار کرد: ماه رمضان ماه خداست که خداوند در این ماه عنایت ویژه ای نسبت به بندگان خود پیدا می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی با بیان اینکه روزهایش بهترین روزها و شب هایش بهترین شب ها می باشد، گفت: در حقیقت هر لحظه از لحظات این ماه در مقایسه با ماه های دیگر جزو بهترین هاست و علت آن این است که خداوند بندگانش را به مهمانی خود دعوت کرده است.

,

حجت الاسلام و المسلمین شیخ بهایی با اشاره به اینکه زمانی که ادمی مهمانی را به مهمانی دعوت میکند بهترین شرایط را به عنوان میزبان برای مهمانش در نظر می گیرد، عنوان کرد: خداوند متعال نیز برای اینکه انسان بهترین لذت را ببرد این ماه را به عنوان ماه مهمانی خود قرار داده است.

,

این استاد درس خارج فقه در کرمان ادامه داد: طبیعی است که انسان در این مهمانی هر چه که اور را از خدا دور می کند باید کنار بگذارد و بر همین اساس است که خداوند روزه را واجب کرده است؛ به این معنی که خوردن،آشامیدن و لذت ها را باید کنترل کرد تا بتوانیم نفس و روح  خود را به سمت خدا پرواز دهیم.

,

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) فرموده اند که در این ماه اهل کرامت خدا شده اید، گفت: به این معنی که خداوند شما را اکرام کرده  و بزرگ شمرده است؛همچنین عنوان کرده اند که نفس هایتان و خواب در ایام ماه مبارک رمضان ثواب تسبیح دارد چرا که روزه انجام ندادن عملی است.

,

حجت الاسلام و المسلمین شیخ بهایی تأکید کرد: اگر روزه یعنی از هر آنچه که موجب دور شدن انسان از خدا می شود فاصله بگیریم؛  این عبادت تجلی سبحان الله است.

,

این استاد حوزه علمیه در کرمان افزود: هر نفس آدمی در زمان روزه داری به معنی دوری جستن از لذت ها می باشد این دوری در حقیقت حرکت انسان به سوی کمال است.

,

وی با اشاره به اینکه در زمان روزه داری اعمال ما در زمینه های مختلف اجتماعی و شرعی قبول است، اذعان کرد: چرا که موانع قبولی مواردی مانند بی ایمانی و گناهان است که از آنها فاصله گرفته ایم.

,

حجت الاسلام و المسلمین شیخ بهایی با بیان اینکه با فاصله گرفتن از گناه دعا مستجاب می شود، تأکید کرد: اگر در این ماه از خدا با نیت درست و دل پاکیزه از گناه چیزی را درخواست کنیم و آن را برای خدا بخواهیم نه خود نمایی، خداوند دعای ما را مورد استجاب قرار خواهد داد.

,

این استاد درس خارج فقه در کرمان یادآور شد: بر تلاوت قرآن در این ماه تأکید شده است؛ چرا که این کتاب دستور زندگی است و تلاوت با تدبر بر معنا و فهم آیات قرآن روح و جان انسان را جراحی و علاج میکند و انسان را شفا مید هد و مشکلات انسان را حل می کند.

,

حجت الاسلام و المسلمین شیخ بهایی در پایان در خصوص کارهایی که انسان در این ماه با فضیلت باید انجام دهد گفت:انجام واجبات و ترک محرمات از بهترین اقداماتی است که فرد می توان انجام دهد و همچنین به انجام مستحبات در این ماه سفارش شده است که مبنای همه این مسائل پرهیز از گناه و حرام می باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه