اخبار داغ

پایان زندگی هایی که برای همیشه جاودانه می ماند / مادر یک اهدا کننده کُردستانی: رفت تا به سه نفر زندگی ببخشد

پایان زندگی هایی که برای همیشه جاودانه می ماند / مادر یک اهدا کننده کُردستانی: رفت تا به سه نفر زندگی ببخشد
اینجا اشک ها معنای دیگری به زندگی می بخشد و به راستی پایان زندگی این افراد برای همیشه جاودانه می ماند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، به راستی چقدر عجیب است که بخشی از اعضای بدن فردی که دنیای خود را عوض کرده، در بدن فرد دیگری که زنده است به یادگار بماند. به این معنی که شاید بخشی از اعضای فرد مرگ مغزی شده، پازل ناتمام فرد محتاج به عضو را تکمیل کند.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,
,


 و اینجاست که پایان یک زندگی، شروع زندگی دیگری را رقم می‎زند و در حالی که عزیزان یکی بیمار در حال وداع با سفرکرده‎ی خود هستند و با اشک چشمان خود او را راهی اتاق عمل می‏کنند تا شروعی دوباره را به تماشا بنشینند، همراهان بیمار گیرنده نیز اشک شوق می‎ریزند و به پاس این لطف الهی تا ابد شکرگزار پروردگار هستند.
 

,
,
,


چشمت به قاب عکس اهداکننده ای که می‎افتد، غباری از غم بر صفحه‎ی نازک دلت می‌نشیند و بار دیگر به کج رفتاری چرخ روزگار پی می‎بری.

,
,

 

,

, ,

 

,

رفت تا به سه نفر زندگی ببخشد

, رفت تا به سه نفر زندگی ببخشد , رفت تا به سه نفر زندگی ببخشد ,

این روزها ایثار و گذشت خانواده زهره ادوایی در مریوان زبانزد مردم عام و خاص شده است.

,


خانواده ای با دل های بزرگ که آغازگر فرهنگی نو از جنس عشق، امید و ایثار در این خطه شده است، دل هایی به بزرگی دریا.

,
,


مادر 45 ساله ی ای که بر اثر مرگ مغزی جانش را از دست داد و اعضای بدنش را به سه نفر اهدا کرد.

,
,


با مادر زهره ادوایی اهدا کننده ی مریوانی همکلام شدیم و تا از راز بخشندگی و مهر مادری خود برایمان بگوید. صبوری و متانت بی‌مثالش زبانزد عام و خاص بود و در طول مصاحبه همواره از رضایت خود از سرنوشت می‎گفت.

,
,


مثل همه مادران این سرزمین که وصف مهربانی‎هایشان را بسیار شنیده‎ایم، شب و روزم را صرف پرورش ثمره‎ی زندگی‎ام کردم تا زهره به این سن برسد، اما نامهربانی روزگار او را از من گرفت. ولی سر تسلیم و رضا در برابر خدا فرود می‎آورم و تنها تکیه بر حکت و خرد اوست که مرا تا این حد مقاوم کرده است.

,
,

 

,

, ,

 

,

وداع با ثمره‎ای که 45 سال با جان و دل پرورانده بودم آسان نبود، تا آن لحظه مردد بودم. مدام صدای تپش قلبش را گوش می‎دادم و از او کمک می‎خواستم تا از ته دل راضی شوم و یک لحظه به این فکر کردم که اگر این قلب خاک شود هیچ راه ارتباطی با من و رضا وجود نخواهد داشت ولی اگر این قلب در سینه‎ای بتپد شاید بار دیگر شانس شنیدن صدایش را داشته باشم و رضایت نامه را امضا کردم و اکنون دوست دارم بار دیگر صدای قلب او رابشنوم. از صمیم قلب می‎گویم از حکمت و تقدیر الهی راضی هستم و تا به این لحظه از تصمیمی که گرفته‎ام، پشیمان نشده‎ام.

,

 

,

, ,


25 بیمار مرگ مغزی در کردستان اهدای عضو کردند

,
, 25 بیمار مرگ مغزی در کردستان اهدای عضو کردند, 25 بیمار مرگ مغزی در کردستان اهدای عضو کردند,


شیدا خیر اللهی کارشناس مسئول اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از سال 1390 تاکنون اعضاب بدن 25 بیمار مغزی در استان با همکاری و عمل انساندوستانه خانواده هایشان به بیماران نیازمند اهدا شده است.

,
,

 

,

خیرالهی با اشاره به اینکه سال گذشته خانواده های 12 بیمار مرگ مغزی در استان قصد اهدای عضو داشتند، افزود: انتقال بیمار به تهران و برداشت اعضا برای خانواده ها کمی سخت بود که در این شرایط فقط یک بیمار برای اهدای عضو اعزام شد.

,

 

,

وی اظهار داشت: از بین بیماران مرگ مغزی سال گذشته کردستان پنج نفر دارای کارت اهدای عضو بودند اما بخاطر اینکه خانواده های آنها رضایت نداشتند، عمل برداشت عضو انجام نشد.

,

 

,

خیرالهی با اشاره به اینکه در سال جاری 2 بیماری مرگ مغزی اهدای عضو کردند، یادآور شد: در صورت فعال شدن واحد پیوند اعضا در بیمارستان کوثر و با توجه به فرهنگ غنی مردم استان، استقبال بسیار خوبی از اهدای عضو می شود.

,

 

,

وی تاکید کرد: در استان های همدان، کرمانشاه و آذربایجان غربی مرکز پیوند کلیه و در آذربایجان شرقی پیوند کبد وجود دارد و بیماران مرگ مغزی در این استان ها می توانند، اعضای خود را اهدا کنند.

,


آری انتخاب سخت می شود اگر یک سوی قصه عزیزی باشد که تا آن لحظه نمی توانستی ببینی خار به پایش رفته و آن سوی قصه تصمیمی که اصلا ساده نیست. اما اینجا اشک ها معنای دیگری به زندگی می بخشد و به راستی پایان زندگی این افراد برای همیشه جاودانه می ماند.

,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه