اخبار داغ

سفره هایی به رنگ سادگی و معنویت/ یک افطاری ساده، پُر از مهربانی در جمع دانشجویی

سفره هایی به رنگ سادگی و معنویت/ یک افطاری ساده، پُر از مهربانی در جمع دانشجویی
بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی ارومیه به مناسبت ماه رمضان هر شب سفره های افطاری ساده و پُر از معنویت به دور از هر گونه تجملات و چشم و هم چشمی که تنها صفا و صمیمت در این افطاری ها دیده می شود برگزار میکند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، روزها سپری شدند و آرام آرام ماه رمضان سال ۱۳۹۷ هم از راه رسید, ماهی که حس و بوی خاصی دارد، ماهی که در آن به خدا نزدیکتریم, ماه خدا و میهمانی خدا، ماه بهار قرآن، ماه لیلة‏القدر و پاکی و تعالی انسان, رمضان، ماه برکت، رحمت، مغفرت، توبه، انابه، صبر و مواسات,رمضان ماه تقوا و طهارت و رهایی از شر نفس و به خدا پیوستن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

امسال ماه مبارک رمضان با ایام سال تحصیلی دانشجویان همزمان شده و بسیاری از دانشجویان دانشگاه‌های ارومیه در ایام فرجه و امتحانات در محل تحصیل خود به روزه داری مشغول هستند.

,

اگرچه هر ساله تعدادی از دانشجویان ماه رمضان را مثل باقی ماه های سال دور از خانواده و در خوابگاه‌ها می گذرانند اما امسال به علت تقارن ایام این ماه مبارک با روزهای آخر سال تحصیلی، امتحانات و تحویل پروژه تعداد بیشتری از دانشجویان در این روزها دور از خانه و خانواده در فضای خوابگاه در کنار دوستان و همکلاسی‌هایشان در تکاپوی آماده کردن افطار و بیدار شدن برای سحر هستند.

,

مقام معظم رهبری چندین سال است که در بیانات خود به افطاری دادن ساده تأکید دارند ایشان با اشاره به این موضوع مهم فرمودند: یک سنت خوب هم امسال بیش از سالهای دیگر دیده شد، که خوب است مورد توجه قرار بگیرد و آن، افطاری دادن های ساده و بی پیرایه در مساجد و در خیابانها است.

,

بر این اساس، سنت حسنه «افطاری ساده» از آن سال جلوه پررنگتری به خود گرفته و آحاد مردم در نقاط مختلف کشور اقدام به دادن افطاری ساده میکنند که دانشگاه صنعتی ارومیه یکی از این موارد است.

,

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی ارومیه این افتخار را دارد که در ماه میهمانی خدا به ترویج افطاری ساده در خوابگاه دانشجویی پسرانه می پردازد.

,

افطاری روزه داران شامل: نان و پنیر، سبزی، خرما می باشد.

,

هر روز حدوداً ۵۰ الی ۱۰۰ نفر در افطاری ساده خوابگاه خلیلی شرکت میکنند و هرچه از روزهای ماه مبارک رمضان میگذرد تعداد این افراد افزایش می یابد.

,

همچنین هر شب یکی از مسئولین استانی و دانشگاهی را مهمان افطاری ساده خود میکنند که شب گذشته رحیم عباس زاده مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان غربی و معاون فرهنگی دانشگاه صنعتی ارومیه مهمان جمع صمیمی دانشجویان خوابگاهی بودند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه