اخبار داغ

یکسال کارنامه اصلاح طلبان در مدیریت شهری در گفتگوی دانا با اقبال شاکری:

نفوذ تفکر احزاب سیاسی بر شورای شهر و شهرداری کارایی آنها را زیر سوال برده است

نفوذ تفکر احزاب سیاسی بر شورای شهر و شهرداری کارایی آنها را زیر سوال برده است
عضو سابق شورای شهر گفت: عملکرد شورای شهر در یک سال گذشته و شهرداری تهران نشان می دهد یک سال عمر شهر در بلاتکلیفی وحزب بازی وتصمیم گیریهای بی نتیجه اصلاح طلبان از دست رفت و فعالیت خاصی در حوزه اجرایی در مدیریت شهری دیده نشد.
[

قبال شاکری عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرصت سوزی را از مولفه های مجلس شورای اسلامی، دولت وشورای شهری دانسته که در اختیار اصلاح طلبان قرار دارد؛ وی در این باره گفت: مساله مهمی که باید مورد توجه اصلاح طلبان و روسای احزاب آنها و اعضای شورای شهر و مدیریت شهری قرار بگیرد از دست رفتن زمان و فرصت هاست هر چند باید به این نکته نیز توجه نمود که فرصت های آتی نیز به زودی همانند برق و باد می گذرند و دیگر زمانی برای جبران مافات وجود ندارد. عملکرد شورای شهر در یک سال گذشته و شهرداری تهران نشان می دهد یک سال عمر شهر در بلاتکلیفی وحزب بازی وتصمیم گیریهای بی نتیجه اصلاح طلبان از دست رفت و فعالیت خاصی در حوزه اجرایی در مدیریت شهری دیده نشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی تداوم سیاسی کاری و بی توجهی سران اصلاحات به مردم را در حق آنها جفا دانست و خاطر نشان کرد: مسلما حواشی بیرون از شورا و تصمیم گیریهای سیاسی در یک سال گذشته تاثیرات نامطلوبی بر عملکرد شورای پنجم داشته است و نشان داده نفوذ تفکراحزاب سیاسی بر شورای شهر و شهرداری کارآیی این دو نهاد مهم مدیریت شهری را زیر سوال برده است. متاسفانه عدم توانمندی اعضای شورای شهر و مدیریت شهری در یک سال گذشته بر گردن مدیریت فعال و چابک دوازده ساله دکتر قالیباف گذاشته شد، در حالی که به عینه مشهود است علت ناکارآمدی ها ایجاد مسائل حاشیه ای و سیاسی کاری در حوزه مدیریت شهری است. پر واضح است تداوم چنین رفتارهایی و دیکته حواشی سیاسی از سوی سران اصلاح طلب به مدیریت شهری تنها جفا در حق مردمی است که اتفاقا اصلاح طلبان در شعارهای خود از آنها بسیار مایه می گذارند درحالی که در عمل نشان داده اند اولین اولویت آنها تفکر حزبی و سیاسی است نه پیگیری و درخواست مطالبات مردمی.

,

شاکری با اشاره به حق مردم بر گردن نمایندگان و ایراد سوگند درخدمت گزاری به مردم اظهار داشت: با آنکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شورای شهر سوگند یاد کرده اند که تمام هم و غم خود رابرای خدمت به مردم به کار بگیرند و هیچ چیزی غیر از این مورد توجه آنها نباشد نشان داده اند از دست دادن فرصت ها نوعی عدم التزام آنها به سوگندی است که در پیشگاه خداوند سبحان وافکار عمومی یاد کرده اند. بی شک انسان منصف از مشاهده این روند غصه می خورد که مدیریت شهری با امکانات و فرصت های بی نظیری که در دست دارد چگونه با سیاسی کاری فرصت سوزی می کند و نسبت به مطالبات مردمی بی توجه است. هر چند امیدواریم شهردار جدید تهران با درس گرفتن از گذشتگان خود و با دوری از حاشیه های سیاسی سریعا سازمان خود را برای خدمت گزاری و رفع مشکلات مردم شهر منسجم کند.

,

وی با توصیه به دوری از سیاسی کاری خاطر نشان کرد: متاسفانه در حالی که دولت, مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر تهران همه و همه در دست اصلاح طلبان است اما سیاست های کلان اتخاذ شده بیانگر بر عدم نظارت بر افزایش قیمت ها وجلوگیری از افزایش کرایه مسکن و ارزاق عمومی مردم است، هرچند انتظار می رود دولت عزم خود را برای حل مشکلات مردم جزم کند، اما متاسفانه نگاه به خارج دولت مانع تحقق تولید و شکوفایی اقتصادی شده است.

,

عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران همچنین گفت: متاسفانه نمونه های این موارد در مجلس شورای اسلامی و شورای شهر که بیشتر فرصت سوزی و بی توجهی به ظرفیت های داخلی است بسیار دیده می شود. حاشیه‌ها در مدیریت اصلاح طلبان بر متن غلبه می کند و مدیریت کلان بیشتر با نگاه سیاسی نه خدمت گزاری به مردم برنامه ریزی می کند از این رو نمی توان انتظار داشت دستگاه های دولتی یا نهاد شورای شهر و شهرداری تهران با حضور اصلاح طلبان قدر فرصت ها را بدانند. به هر حال اصلی ترین توصیه بنده به اعضای شورای شهر، دولت، مجلس شورای اسلامی و مدیران شهرداری دوری از حواشی و سیاسی کاری است چرا که عدم توجه به این موضوع منجر به افزایش نارضایتی واعتراض مردم می شود.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه