اخبار داغ

به همت ستاد دیه استان سمنان برگزار شد؛

جشن گلریزان زندانیان جرائم غیرعمد سمنان/ تلاش برای بازگشت 135 زندانی به آغوش خانواده

جشن گلریزان زندانیان جرائم غیرعمد سمنان/ تلاش برای بازگشت 135 زندانی به آغوش خانواده
جشن گلریزان زندانیان جرائم غیرعمد استان سمنان به منظور جمع‌آوری کمک برای آزادی 135 زندانی در سمنان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، جشن گلریزان زندانیان جرائم غیر عمد و محکومین مالی استان سمنان شامگاه دوشنبه با حضور جمعی از مسئولان و خیران استان در مجموعه باغ شهر سمنان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وجود 135 زندانی جرائم غیرعمد و محکومیت‌های مالی در استان سمنان

, وجود 135 زندانی جرائم غیرعمد و محکومیت‌های مالی در استان سمنان,

حیدر آسیابی دادستان مرکز استان سمنان در این مراسم با تقدیر از مشارکت خیران استان برای حمایت از زندانیان جرائم غیرعمد و محکومین مالی گفت: این جشن هرساله به منظور جمع‌آوری کمک برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و محکومین مالی برگزار می‌شود که خوشبختانه رفع مشکلات تعدادی زیادی از این زندانیان را به دنبال دارد.

,

دادستان سمنان از وجود 135 زندانی مرتبط با پرونده‌های جرائم غیرعمد و محکومیت‌های مالی در استان خبر داد و افزود: 3 نفر از این افراد زن و 132 نفر نیز مرد هستند که برای آزادی آنها جمعا به 18 میلیارد تومان کمک خیران نیاز است.

,

آسیابی با بیان اینکه 84 نفر از این زندانیان دارای محکومیت‌های مرتبط با قانون چک هستند اظهار کرد: 42 نفر از این افراد به علت عدم پرداخت مهریه، 4 نفر به علت عدم پرداخت نفقه و 5 نفر نیز به علت عدم توان پرداخت دیه در زندان به سر می‌برند.

,

وی با بیان اینکه بر اساس قانون، امکان پرداخت بدهی این افراد از محل اعتبارات دولتی وجود ندارد تاکید کرد: آزادی این افراد نه تنها شادی خانواده‌های آنان را درپی خواهد داشت بلکه از بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری خواهد کرد.

,

دادستان سمنان ادامه داد: از ابتدای سالجاری تاکنون 24 نفر از زندانیان استان با کمک 667 میلیون تومانی خیران نیک‌اندیش استان سمنان آزاد شده‌اند.

,

آسیابی به تلاش ستاد دیه استان برای مصالحه پرونده‌ها و جلب رضایت شاکیان برای کاهش مبالغ مطالبات آنان اشاره کرد و گفت: این جشن علاوه بر شهرستان سمنان، در شهرستانهای شاهرود، دامغان و گرمسار نیز برگزار می‌شود تا زمینه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان سمنان فراهم شود.

,

نهادهای فرهنگی زمینه‌ بروز آسیب‌های اجتماعی را مورد بررسی قرار دهند

, نهادهای فرهنگی زمینه‌ بروز آسیب‌های اجتماعی را مورد بررسی قرار دهند,

سعید ناجی معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان نیز در این مراسم با ابراز خرسندی از برگزاری جشن گلریزان در استان سمنان اظهار کرد: بشر امروز به این نتیجه رسیده است که رفع آسیب‌های اجتماعی وظیفه‌ای همگانی و عمومی محسوب می‌شود.

,

معاون سیاسی امنیتی استاندار با اشاره به فرهنگ غنی ایرانیان در حمایت از همنوعان خود گفت: مردم ایران از دیرباز در امور خداپسندانه حضوری فعال داشته‌اند و تردیدی نیست که خیران استان سمنان حمایت خود را از زندانیان جرائم غیرعمد دریغ نخواهند کرد.

,

ناجی با تاکید بر حمایت استانداری سمنان از برگزاری جشن‌های گلریزان در استان افزود: در کنار برگزاری این مراسم باید ریشه‌های فرهنگی بروز چنین آسیب‌هایی را نیز مدنظر قرار داد و برای کاهش آن اقدام کرد.

,

وی با اشاره به وجود زندانیان مرتبط با موضوع مهریه در بسیاری از زندان‌های کشور گفت: نهادهای فرهنگی و اجتماعی باید به طور جدی چنین موضوعاتی را مورد بررسی قرار داده و برای کاهش چنین آسیب‌هایی راهکار ارائه کنند.

,

گفتنی است در سال گذشته و با تلاش ستاد دیه و مشارکت خیران استان سمنان، زمینه آزادی 71 زندانی مرتبط با جرائم غیرعمد استان با بدهی جمعا 36 میلیارد ریال فراهم شده بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه