اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان خبر داد؛

سیلاب و تند باد به باغات شهرستان راور خسات وارد کرد

سیلاب و تند باد به باغات شهرستان راور خسات وارد کرد
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان راور گفت:در پی وقوع تند بادهای شدید در منطقه فیض آباد و طرز از توابع بخش مرکزی شهرستان راور به 570 هکتار باغات، اراضی و زمین های کشاورزی شهرستان راور خسارات فراوانی وارد آورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل راه آرمان قنبری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان راور گفت:در پی وقوع تند بادهای شدید در منطقه فیض آباد و طرز از توابع بخش مرکزی شهرستان راور به 570 هکتار باغات، اراضی و زمین های کشاورزی شهرستان راور خسارات فراوانی وارد آورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی ادامه داد : تندبادهایی با سرعت بیش از 58کیلومتر در ساعت، صبح شنبه 22 اردیبهشت ماه تا بامداد یکشنبه در شهرستان راور و خصوصا روستاهای منطقه طرز وفیض آباد از توابع بخش مرکزی راور به 570 هکتار از باغات این شهرستان خسارت وارد کرد که باعث قطع درختان، ریزش میوه های نارس زرد آلو، گردو و بادام شد.

,

مدیر جهاد کشاورزی راور افزود : با بیان اینکه هنوز از حجم خسارات گزارش دقیقی مخابره نشده است، اما مشاهدات در روستاهای طرز وفیض آباد، حاکی از آن است که حجم زیادی از درختان میوه این بخش با مشکلات عدیده ای روبرو شده و به تعدادی خانه مسکونی نیزخسارت وارد شده است .

,

احمد مسعودی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان نیز به وجود سیلاب در این منطقه اشاره کرد و گفت : هم تند با د و هم سیلاب خسارت های بسیاری را به شهرستان راور وارد کرده است  به طور مثال بر اثر بارندگی روز پنج شنبه 27 اردیبهشت ماه در راور و با جاری شدن سیل در این شهرستان بخصوص روستاهای گوجرد و توابع این روستا خساراتی به خطوط انتقال آب، قنوات و باغات وارد گردید که برآورد خسارات ریالی در دست بررسی می باشد .

,

وی افزود : سیلاب چند روز گذشته سبب خسارت در مساحتی بالغ بر 36000 هکتار و برآورد میزان خسارت وارده 20160 تن پسته و مبلغ 8064000 میلیون ریال بوده است.

,

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان خاطر نشان کرد : با توجه به اینکه کشاورزان و باغداران مناطق از تسهیلات بانکها جهت اقدامات باغبانی، یا تجهیز باغات و یا اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار استفاده نموده اند تنفس در بازپرداخت تسهیلات در سال جدید کمک شایانی به بهره برداران خواهد کرد که لازم است مسئولین بانک ها نسبت به این مشکل راه حلهای لازم را ارائه و کمک شایانی به بهره برداران خصوصا کشاورزان مناطق پسته خیز انجام شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه