اخبار داغ

از سوی سازمان جهاد کشاورزی صورت گرفت؛

هشدار برای طغیان ملخ‌ها در اراضی کشاورزی دامغان

هشدار برای طغیان ملخ‌ها در اراضی کشاورزی دامغان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان درباره طغیان ملخ‌ها در اراضی کشاورزی دامغان هشدار داد و گفت: طرح‌های مبارزه با آفت ملخ در دامغان تقویت می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، سید حسن میرعماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آفت مخ از دیرباز همواره خسارت‌های زیادی را به کشاورزان وارد کرده است و یکی از مهم‌ترین عوامل آن عدم مقابله با این آفت در زمان مناسب است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی با بیان اینکه آفت ملخ و هجوم آن‌ها به اراضی کشاورزی زمینه قحطی و ویرانی را در منطقه فراهم می‌کند افزود: تاکنون در 350 هکتار از اراضی کشاورزی دامغان مبارزه با آفت ملخ انجام‌شده است.

,

رئیس سازمان جهاد کشاورزی درباره طغیان ملخ‌ها در اراضی کشاورزی دامغان هشدار داد و گفت: سطح مبارزه با این آفت در دامغان باید توسعه یابد و تقویت شود تا از وارد شدن خسارت‌های احتمالی به کشاورزان جلوگیری کنیم.

,

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال سطح مبارزه با ملخ‌ها به 10 هزار هکتار برسد تصریح کرد: طرح‌های مبارزه با آفت ملخ عمدتاً در بخش‌های آب رندان، معلمان، حسینان، کجین دشت، بقعنه و کشت دشت از توابع شهرستان دامغان اجرا می‌شود.

,

میرعماد با اشاره به افزایش تعداد پوره‌های مشاهده‌شده این آفت تأکید کرد: در سال زاری 96-95 در هر کپسول 5 الی 6 پوره وجود داشت و این در حالی است که در سال زراعی 97-96 این پوره‌ها به 40 عدد افزایش یافتند.

,

علی آقا شاهی مدیر جهاد کشاورزی سمنان نیز در این نشست از آغاز عملیات برداشت جو در مزارع سمنان خبر داد و اظهار داشت: بیش از یک هزار و 300 هکتار از اراضی کشاورزی سمنان زیر کشت جو است.

,

وی با بیان اینکه تاکنون عملیات برداشت جو در 10 هکتار از مزارع سمنان انجام‌شده است تصریح کرد: عملیات برداشت جو تا دهه ابتدایی خردادماه ادامه داد و 5 ناظر جهاد کشاورزی در این راستا در حال نظارت و بازرسی از برداشت جو و غلات هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه