اخبار داغ

به بهانه فرارسیدن سوم خرداد؛

فتح خرمشهر نقطه عطف تاریخ ایران اسلامی و حماسه‌ای جاودان در تاریخ دفاع مقدس

فتح خرمشهر نقطه عطف تاریخ ایران اسلامی و حماسه‌ای جاودان در تاریخ دفاع مقدس
سوم خرداد روزی است به یاد ماندنی و از یاد نرفتنی که رزمندگان اسلام توانستند در عملیات بیت المقدس خرمشهر قهرمان را که در تصرف دشمنان بود آزاد نمایند و یکبار دیگر پرچم ایران اسلامی را بر مناره مسجد جامع این شهر به اهتزاز درآورند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سراب خبر، انقلاب اسلامی ایران از لحاظ به صحنه کشاندن اقشار مختلف مردم یک انقلاب عظیم و تاریخی است و در واقع مردمی بودن انقلاب اسلامی یکی از بارزترین ویژگی های انقلاب اسلامی ایران است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سراب خبر,

انقلاب اسلامی در شرایطی در سال 57 به پیروزی رسید که دو بلوک شرق و غرب قدرت جهان را در اختیار داشتند و تمامی کشورهای جهان زیر سلطه انان قرار می گرفتند

,

با پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان ما با ایجاد غائله های قومی و مذهبی و با ایجاد موج ترورها به دنبال براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند و پس از آن با تحمیل هشت سال دفاع مقدس در تلاش بودند تا بتوانند حرکت انقلاب اسلامی را متوقف کنند.

,

حمله 48 یگان نظامی و هجوم گسترده دشمن شرایط سختی را ایجاد نموده بود اما مردم با دست های خالی و بدون هیچ امکاناتی دشمن را در همان خرمشهر متوقف ساختند و در واقع ما در جنگی پیروز میدان شدیم که تمام جهان علیه ما حضور داشتند.

,

روز سوم خرداد روز اقتدار ایران اسلامی بود که نشان داد دشمن تا بن دندان مسلح نمی تواند در برابر ایمان و اراده ملت ایران اسلامی ایستادگی کند.

,

در چنین روزی رزمندگان با ایثار و از خودگذشتگی یکبار دیگر خرمشهر قهرمان را از چنگال دشمنی که دارای تمامی استحکامات لجستیکی در شهر تصرف شده خرمشهر بود پس گرفتند و برگ زرین دیگری را در تاریخ پرافتخار میهن اسلامی رقم زدند.

,

مردم ایران در جریان این عملیات، شش هزار نفر شهید و 24 هزار نفر جانباز را تقدیم نظام اسلامی کردند.

,

امام خمینی (ره) در 3 خرداد 1361 به مناسبت آزادی خرمشهر پیامی خطاب به ملت ایران صادر کرد که در اولین بخش این بیانیه آمده است: با تشکر از تلگرافاتی که در فتح خرمشهر به اینجانب شده است، سپاس بی‌حد بر خداوند قادر که کشور اسلامی و رزمندگان متعهد و فداکار آن را مورد عنایت و حمایت خویش قرار داد و نصر بزرگ خود را نصیب ما فرمود.

,

با فتح خرمشهر و خلق حماسه سوم خرداد امام خمینی(ره) در پیام خود فرمودند: «فتح خرمشهر فتح خاک نیست؛ بلکه فتح ارزش‌های اسلامی است و خرمشهر را خدا آزاد کرد و این‌روز به‌عنوان حماسه جاوید در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت خواهد شد».

,

قدرت خداوند بود که ملت ایران توانست در حماسه فتح خرمشهر به پیروزی دست پیدا کند و این مزد، پیروزی مقابل دشمنان و فتح حماسه عظیم خرمشهر بود که در روز سوم خرداد به رزمندگان ایرانی داده و در سند پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ثبت و برای همیشه تاریخ ماندگار شد.

,

سوم خرداد روزی‌ است که فاتحان و حماسه‌آفرینان آن رویای دشمنان اسلام را نقش‌ بر آب کردند و اندیشه تسلط بر ایران اسلامی برای همیشه باطل شد.

,

امروز امنیت، عزت و استقلال کشور ما مدیون فداکاری‌ها، رشادت‌ها و اقدامات خالصانه، صادقانه، به‌موقع و به‌جای این سربازان مظلوم و بی‌نشان و مجاهدت‌های خاموش و بی‌سر و صدای آنها است.

,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه